  • Data: 2020-12-08 14:13:40
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.12.2020 o 11:41, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mario"  napisał w wiadomości grup

    > Jak bedziesz tak chwalil, to dojdziemy i my do 50% :-)

    Popularność tych rozwiazań zależy od decyzji rządu czyli od
    dofinansowania. W 2016 roku weszli w sprawę OZE z przytupem, likwidując
    możlwość rozwoju energetyki wiatrowej, bo żaden lewak nie bedzie im
    mówił, że na Ziemi nmjważnejszy jest ekosystem a nie cżłowiek. Wszak
    Pan Bóg dał człowiekowi Ziemię we władanie i nic nie mówił, że trzeba to
    robić z umiarem. Od około 2018 trochę się zreflektowali, ale cholera ich
    wie co im Pan Bóg za pośrednictwem Rydzyka podpowie. Inna sprawa, że
    zamiast ułatwić dużym farmom to postawili na elektrownie przydomowe i
    moze się okazać, że dla zakładów energetycznych to jest duże utrapienie.

    > Ale problem pozostaje - gdzies tam sie elektrownia musi krecic, bo
    > weglowej nie wylaczysz,

    Dlatego trzeba przejsć na gaz. Te łatwiej rozpędzić w razie
    zapotrzebowania. Ale węglowe tez można regulować. Nie pamietam ale chyba
    od 50 czy 60% mocy nominalnej. 50 % mocy to dwa razy mniej CO2 i innych
    zanieczyszczeń niz przy 100%.

    --
    pozdrawiam
    MD