  • Data: 2020-12-09 00:34:02
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.12.2020 o 09:11, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > dostaniesz go albo nie, w zależności od wykupionej wersji wkłądu do
    > FPGA. Synchroniczny PFC, a już zwłaszcza w topologii totem pole, potrafi
    > pracować "do tyłu" i generować sinusoidę.

    > Dwie przetwornice pracujące na wspólne obciążenie, a nawet półtora, bo
    > sporą część można uwspólnić. M.in. topologie current-fed tak umieją z
    > automatu, magia zasilania ze źródła prądowego, a nie napięciowego.

    > Nie, nie intersuję się tematem rozwiązań rynkowych, bo fotowoltaikę w
    > naszym klimacie traktuję jako ekscentryczną modę, a nie realną potrzebę.

    No ale podajesz rozwiązanie którego w sumie nie bardzo można stosować,
    bo nie ma takich rozwiazań na rynku.
    BAzujac na tym co na ruynku niby można by zrobić baterię akumulatorów,
    zasilanych z dwóch źródeł - PV (plus obwód ładowania) i sieci
    energetycznej (plus obwód łądowania). I z tego bufora zasilasz falownik
    zasilający mieszkanie.
    Ale raz że koszta akumulatorów są wysokie. Dwa, że przechowasz sobie
    energię co najwyżej na wieczór, ale jak przechować energię z sezonów
    letnich na zimowe? A rzecz w tym, że od kwietnia do października
    wyprodukujesz z 80% energii rocznej, a z kolei od listopada do marca
    zużyjesz też z 80% energii rocznej - licząc ogrzewanie.
    A realna potrzeba jest taka  że mamy chyba najdroższy prąd w Europie i
    przejście na samowystarczalność energetyczną - okupioną powiedzmy 4-6
    letnią spłatą inwestycji nie jest aż tak ekscentryczne.

    > Siłowni jądrowych nam trzeba, a nie paneli.

    Bedą będą, zaraz po wdrożeniu polskiego niebieskiego lasera i po
    wybudowaniu CPK. Może nawet przed wybudowaniem promu kórego stępka lezy
    sobie w stoczni (upadłej własnie).
    40 lat budujemy elektrownię jądrową.

    > Natomiast wiem z własnego
    > doświadczenia, że równoległa praca zasilacza z wielu źródeł zasilania
    > jednocześnie nie jest większym problemem. Zrobiłem takich kilka,
    > największy na nieco poniżej 1kW. Większe moce to nie moja bajka, ale
    > koncepcja się nie zmienia.

    No i albo ktoś sobie robi sam takie urządzenia na powiedzmy 10 kW, albo
    musi kupić na rynku.

    > Zbudowanie grzejnika na Pentium IV proponowałem na forach publicznych
    > ponad 5 lat temu, nie chce mi się szukać.

    Będę miał darmowe ogrzewani domu przy pomocy Pentium IV?

    --
    pozdrawiam
    MD