  • Data: 2020-12-03 15:17:34
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 3 grudnia 2020 o 14:58:38 UTC+1 heby napisał(a):

    > Technicznie: zwiększyć przesyły (jest na to kilka lat inwestowania, może
    > trzeba ruszyć dupę?) i magazyny (ile mamy tych szczytowo-pompowych? Ja
    > znam dwie w PL)

    Magazyny to chyba słuszny kierunek
    Rozproszone i małe chociażby
    Jak w Australii
    "Z danych zebranych w raporcie ,,2020 Australia Battery Market Report" wynika, że w
    ubiegłym roku australijskie gospodarstwa domowe zainwestowały w 22 661 domowych
    magazynów energii, których łączna pojemność wynosi 233,45 MWh.
    Jest to wynik nieco gorszy od zanotowanego rok wcześniej, kiedy w Australii miało
    powstać 22 671 domowych magazynów energii o pojemności 259,32 MWh.
    Natomiast w roku 2017 liczba domowych baterii wzrosła o 17 839, a ich pojemność
    zwiększyła się o 164,58 MWh, a w roku 2016 zainstalowano 7 325 takich urządzeń o
    pojemności 50,66 MWh.
    W efekcie tych inwestycji na koniec ubiegłego roku domowe baterie miało posiadać już
    niemal 8 proc. australijskich gospodarstw domowych."