  • Data: 2020-12-03 16:57:19
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 03/12/2020 14:47, J.F. wrote:

    >To się napisze ustawę.

    Ale wiesz - jesli to ja mam kupowac drogi prad od Ciebie i jeszcze
    placic elektrowni za gotowosc, to ja protestuje przeciw takiej ustawie
    :-P

    >Ale koszt energetyczny rośnie, podobnie nakłady na hardware. Innymi
    >słowy jeszcze musisz doliczyć zwrot tych 10 RTX3080.

    Ech, zeby ta pogoda inna byla.
    Zimowe ogrzewanie koparka bitcoinow :-)

    >Jestem przekonany że rozpadają się od dawna i strumień jest już
    >stabilny. Ile W produkuje, tyle ucieka.

    Tu sie z toba calkowicie zgadzam, tylko kwestia jaki jest ten
    strumien.
    Kiedys nawet widzialem wartosc, i bardzo malo to bylo.
    Nie wystarczajace, aby ogrzac domek w zimie ...

    >No i tutaj wchodzi konto w banku, całe na biało.

    >To torche jak narzekanie że zimą trzeba mieć ciepłownie które latem
    >się marnują.

    Ja tam sie doczytalem, ze latem temperatura wody z EC nizsza, wiec
    sprawnosc wieksza.
    Oczywiscie sprawnosc w produkcji pradu, bo jak ciepla za duzo ...
    chyba wylaczaja kotly, niech marnuje cieplo Belchatow :-)

    >Na atom. Doświadczenia Rosjan pokazuje że mają najszybszy czas
    >regulacji. Od kilku MW do kiludziesięciu Gigawatów w 20 sekund. Nie
    >znajdziesz szybszej regulacji.

    No nie wiem czy gazowe nie sa porownywalne.

    Ale to niestety pokazuje tez, ze ich elektrownie nie potrafia pracowac
    na cwierc gwizdka.

    >Cena za stabilność energetyczną jest nieistotna.

    Nieistotnie mala, czy jednak nalezaloby wstepnie policzyc ile to
    bedzie obywatela kosztowalo ?

    >Niestety jesli krajem zarządzają tępi ekonomiści to kończy się to tak
    >że wszystkie dziedziny gospodarki są zależne od wszystkiego na około.
    >Mają tylko jedną funkcję celu.

    Hm, tak jak to napisales ... obawiam sie, ze wszedzie sa rozne
    dziedziny polaczone.
    Zobacz na rok 2008 - w USA zrobili za duzo domow, czkawka siegnela
    Polski ...

    Cos by tam zreszta mozna napisac o tych tępych amerykanskich
    ekonomistach ...

    J.