  • Data: 2020-12-03 16:18:49
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:60428f3f-f272-4522-9165-f2c7256a3b15n@g
    ooglegroups.com...
    czwartek, 3 grudnia 2020 o 14:27:30 UTC+1 J.F. napisał(a):
    >sprawdż. Bana google nie dają.

    Jakies rozne liczby padaja, ale faktycznie - 0.8 czesto widac.

    >Nie

    Czy sie bardzo myle, ze panel moze dac ok 120W/m2 ?
    Pomijajac kosmiczne technologie ...

    Wiec te 7kW wydaje mi sie dopasowane do "nieduzy dom jednorodzinny".

    >A na dachu?

    Na dachu OK, pytanie czy chcemy, aby obywatele sobie ogrodki
    zastawiali panelami, w dodatku w celu "rozwalenia systemu
    energetycznego" :-)

    >Dwa liczniki w domu, dwie umowy z operatorem...

    i dwie taryfy, i mozliwosc optymalizacji ... ale czegoz Polak nie
    zrobi, aby oszukac system :-)

    >Teraz masz czas zwrotu inwestycji min 10 lat. Po zmianach czas ten
    >się jeszcze wydłuży

    Ale ponoc panele ciagle tanieja ...

    >Ano właśnie. Zbyt duża liczba fv może rozchwiać system energetyczny.
    >Energetycy już dzisiaj na to uwage zwracają.
    >Domagają się możliwości zdalnego czasowego odłączania od sieci
    >konkretnych instalacji

    No, jak kolega zuzywa srednio latem powiedzmy 500W, a instalacje ma
    10kW, to co zrobi transformator, jak sasiedzi pojda w jego slady :-)

    Inna sprawa, ze te reguly napieciowe powinny chyba zadzialac, ale
    skutek bedzie taki, ze samo poludnie, a pradu siec nie chce odbierac.
    I czy to zgodne z ustawą ? :-)

    Ale wydluzy sie czas zwrotu, to sasiedzi nie beda konkurowac :-)

    J.