  • Data: 2020-12-03 15:11:19
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 3 grudnia 2020 o 14:58:38 UTC+1 heby napisał(a):
    > Ten system jest chyba z tektury skoro może go rozchwiać przewidywalna, w
    > zakresie godzinowym, nadwyżka energii.

    https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/30162/
    nowe-zasady-przylaczania-mikroinstalacji-pv
    Tak na szybko to znalazłem:
    "Na skutek zmian w Instrukcjach Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej od 1
    kwietnia mikroinstalacje o mocy powyżej 3 kWp muszą być przyłączane trójfazowo,
    natomiast systemy o mocy 3-10 kWp muszą mieć możliwość odłączenia od sieci przez
    operatora. Co więcej, instalacje fotowoltaiczne o mocy ponad 10 kWp muszą umożliwiać
    operatorom sieci sterowanie mocą czynną - informuje SBF Polska PV."

    Artykuł z 2018 roku czy powyzsze aktualne to nie chce mi się szukać. W kilku źródłach
    jednak już słyszałem ze energetycy jednak w tym kierunku podążają- możliwość zdalnego
    odłączania i skrócenie okresu bilansowania. Kwestia czy uda im się polityków
    kupić(przepraszam: przekonać) żeby cos w ten deseń przegłosowali