    From: "PK" <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotonet Tychy - czy ktoś zna parametry?
    Date: Wed, 17 Feb 2010 08:52:59 +0100

    Swojego czasu walczyłem z fotolabami w sprawie przeskalowywania.
    Nie wskażę palcem ale przyłapałem jeden z najbardziej polecanych fotolabów
    na takiej oto praktyce.
    Dostarczony przez nich program do wysyłania fotek przez net zmieniał rozmiar
    pliku zanim wysłał go z mojego komputera. Ja żmudnie skalowałęm i głaskałem
    żeby było dokładnie tyle pix i dpi ile mieli napisane na stronie a oni z
    pliku 2-3 MB robili 300KB. Zauważyłem to bo pliki wysyłały sie podejrzanie
    szybko.
    Po prostu program do transferu robił sobie z nimi co chciał tak, żeby
    fotolabowi zajmowało mało miejsca na serwerze. Jaka była jakośc pliku po
    okrojeniu go o 80% danych to aż nie chcę mysleć.
    Po interwencji telefonicznej technik z labu wyjasnil mi, że dla odbitek do
    13x18 nie ma to znaczenia.
    Nawet zaproponowali mi podesłanie duzych plików majlem do nich i to, że
    wykonaja dwa komplety odbitek jedne z plikow zmasakrowanych przez ich
    program do transferu, drugi z oryginalnych plikow.
    Jakoś mnie to nie przekonało.
    Zmieniłem fotolab na inny, drozszy majacy jeszcze wieksza renome w necie.
    Pliki wysylaly sie cale, duze ale zdjecia dostawalem raz zielone, raz
    zazolcone. Po otrzymaniu pouczenia typu standard, ze mam nieskalibrowany
    monitor ze sie nie znam na profilach, ze ble ble ble, za jakis czas wyslalem
    dokladnie te same pliki ponownie. Dostalem dla odmiany zaniebieszczone. Po
    interwencji i odeslaniu tzrech kompletow fotografii nastala cisza, nie
    otrzymalem nawet slowa przepraszam. Odbitki zawsze byly na tym samym
    papierze Kodak Endura Prof.
    Wg mnie fotolaby jak widza fotki z rodzinnych wycieczek do formatu 13x18
    uznaja ze robil je idiota i ze moga sobie odpuscic jakosc, a jak sie zdarzy
    jedna reklamacja na 1000 to mozna spokojnie olac.
    Poszedlem do sklepu kupilem 6 atramentową plujkę, papier tej samej firmy i
    co?
    Bez probowania, bez kalibrowania bez proszenia od pierwszego wydruku mam
    dokladnie to co na ekranie. DOKŁADNIE i zawsze to samo. Pliki sa drukowane w
    jakości jakie sie przygotuje, co do piksela, zadnego skalowania. Lubie miec
    pełna kontrole nad tym w co wlozylem juz mnostwo pracy. Oczywiscie jest
    DROGO ale mam swiety spokoj i mam to co chce.
    Jakość ze wspolczesnych plujek z kropelką 1pkl (9600x9600) i na papierze
    dobrej firmy jest dokladnie taka sama jak z dobrego labu (jesli nie lepsza).
    Ja uwazam ze czasem lepsza.

    Po raz kolejny okazuje sie ze specjalnością wiekszosci zakładów od domów
    uciech po fotolaby jest
    "zwykłe pieprzenie"
    Pozdrawiam P