  • Data: 2010-02-17 10:09:11
    Temat: Re: Fotonet Tychy - czy ktoś zna parametry?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Feb., 23:52, Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Właśnie w przypadku "prawie dokładnie" dobranych rozmiarów błędy
    > kilku pikseli powodują widoczne zakłócenia obrazu - "zdudnianie",
    > tzn. wzorek o częstotliwości równej różnicy rozmiarów. Czyli
    > jeśli obraz 100-pikselowy rozciągnie się do 103 pikseli, powstaną
    > 3 paski.
    >
    > Tutaj jest przykład powstających na skutek skalowania
    wzorków:http://piotrne.republika.pl/skalowanie/

    o tym kazdy wie ze w wyniku skalowania w gore lub w dol rozdzielczosc
    obrazu ulega zmianie . pewne parametry nie koniecznie musza byc lepsze
    - tyle tylko ze jesli skalujesz w domu sam to wystepuje ten sam
    problem jak w trakcie skalowania poza domem czyli w labie.

    To jest blad myslowy jaki popelniasz , czy dokonujesz przeskalowania w
    labie , czy u siebie obrazu cyfrowego , zawsze to zjawisko musi
    wystapic.

    Malo tego przeskalujesz w domu i okaze sie ze lab i tak to jakos tam
    nieznacznie przeskaluje.
    po co dwa razy ? zaniesiesz oryginal i lab dokona tylko jednokrotnego
    przeskalowania.

    Jasne ze jesli chcesz dokonac jakiejs indywidualnej obrobki wg
    wlasnego smaku i uznania to lab za Ciebie tego nie zrobi - ale
    przeskalowanie jest robione zawsze programem i specjalnie innych
    wynikow nie osiagniesz.
    jesli zdjecie w oryginalnej skali jest ostre to potrzeby ostrzenia po
    zmniejszeniu nie ma . Trzeba raczej uwazac , zeby nie przeostrzyc.

    Jasne , ze moga byc jakies drobne niuanse w stosowanych algorytmach
    resamplingu , ale czy rzeczywiscie milabys jakies znaczaco lepsze od
    tych w labie ? watpie , w sumie to prosta operacja rachunkowa.