  • Data: 2010-02-17 12:29:33
    Temat: Re: Fotonet Tychy - czy ktoś zna parametry?
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JA pisze:

    > Pokaż mi choć jedno zdjęcie przeskalowane o "trochę" jak w Twoim
    > przykładzie, na którym to widać.
    > Oczywiście poza zdjęciem tablicy testowej powiększonym 5 razy.

    Zostawiłem przykład tutaj:
    http://piotrne.republika.pl/skalowanie2/

    Środkowe zdjęcie jest w rozmiarze oryginalnym 480*640, lewe
    pomniejszone do 630 pikseli, prawe powiększone do 650 pikseli
    wysokości.

    Skalowanie zostało wykonane przez IrfanView, bez żadnego
    wyostrzania, metodą "Resample / Lanczos".

    Szczegóły rozmywają się zarówno przy pomniejszeniu,
    jak i powiększeniu - widać to na umieszczonym pod zdjęciami
    porównaniu fragmentów zdjęć.

    Oczywiście, każdy się domyśli, co na tych skalowanych zdjęciach
    widać. Ale dlaczego odbitki mają być rozmyte, skoro praktycznie
    zerowym kosztem mogą być dużo lepsze?

    P.