  • Data: 2010-02-17 06:52:21
    Temat: Re: Fotonet Tychy - czy ktoś zna parametry?
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bezpośrednio nie sfotografuję. Ale może pojawić się jako efekt
    > filtru wyostrzającego na zdjęciu o niedużych rozmiarach.
    > Taki filtr powinien działać na "końcowych pikselach", a nie
    > na obrazie, który potem będzie jeszcze skalowany.

    kolego policz ile to jest 300dpi i zastanow sie jak widoczny bedzie ten
    "dodatkowy pixel" z rescalowania.
    dla 254dpi to jest prawie dokladnie 0.1 mm

    > Wysyłam teraz do laboratorium pliki znacznie większe, niż potrzeba
    > (np. 10 megapikseli) - właśnie po to, żeby uniknąć pokazanych
    > efektów. A wystarczyłoby wysyłać dla formatu pocztówkowego
    > np. 2 megapiksele - tylko nie znam dokładnych rozmiarów...
    > Gdybym znał, byłaby dodatkowo pełna kontrola nad ewentualnym
    > filtrowanie.

    jak chcesz format pocztowkowy to policz sobie pixele chocby i dla 254dpi
    102mm*10 pixeli/mm=1020
    150mm*10 pixeli/mm=1500

    czy taka odpowiedz cie satysfakcjonuje?
    analogincze oblicznia mozesz poczynic dla 300dpi i 400dpi (bo do takiej
    rosdzielczosci dziala D-Lab)
    Cal jak zapewne sie domyslasz ma 25,4mm

    A najlepiej wyslij fotke w oryginalnym rozmiarze i wtedy nie bedziesz mial
    "problemu z 3% rescalem" bo pixeli bedzie tak ruzo ze to sie straci przy
    naswietlaniu...

    Pozrawiam
    --
    Steel