  • Data: 2014-04-15 16:21:06
    Temat: Re: Fotolab HD
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Bierz pod uwagę jeszcze to co napisałem. Gość przy maszynie, nawet
    >
    > najbardziej zaangażowany w swoją pracę, nie skoryguje zdjęcia zgodnie z
    >
    > Twoimi preferencjami.

    to nie o to chodzie. od Laboratorium nie oczekuje kreatywnosci laboranta.
    mnie wystarczy jesli wywola zgodnie z instrukcja.
    do Laboratorium oddaje taki material , ktory nie wymaga specjalnego traktowania.

    dla mnie niepokojacym jest fakt , ze po latach okazuje sie ze negatywy / odbitki
    wywolywane w polsce ( ten sam proces c41 , te same filmy , fuji , Kodak) ulegly o
    wiele wiekszej degradacji niz wolane na zachodzie.
    czy tak musi byc ? dlaczego ?
    negatywy wywolywane w polsce przed laty, osiagaja rozpietosc tonalna dwa razy
    mniejsza niz wolane kiedys na zachodzie.
    podejrzewam , ze ktos w labie w polsce oszczedzal , o czym dowiaduje sie po wielu
    latach. To sa skutki , ktore wyszly po latach.