  • Data: 2010-08-09 18:09:27
    Temat: Re: Fotografia zaangazowana
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czornyj pisze:
    > Remont jest w dużej mierze sposnorowany przez "reklamowy syf". Nie
    > trzeba przeprowadzać drobiazgowego bilansu by odkryć, że w stosunku do
    > stanu sprzed 20 lat centrum odpicowane jest na brylantowo (nawet jeśli
    > gdzieniegdzie rzygnie sobie turysta) i trzeba wyjątkowo dużo złej
    > woli, by tego faktu nie dostrzegać.

    Ależ reklamowy syf służy do generacji pokaźnych zysków, nie jest
    zupełnie potrzebny prawdziwym remontom, na które kasę bierze się z
    zupełnie innych źródeł. Kamienica w centrum Krakowa potrafi generować
    fantastyczne zyski z innych źródeł, a niekończące się pseudoremonty
    służą głównie za jeszcze jedno źródło pieniędzy (i 100 tysięcy miesięcznie).

    > Zdecyduj się na coś - albo reklamy odstraszają turystów, albo turyści
    > zarzygują i osrywają wszystko na prawo i lewo, więc ch... im w d...,
    > niech będą odstraszani. Chyba że raczysz sugerować, że jeśli nagle
    > znikną reklamy i syf, obudzimy się w krainie piękna i szczęśliwości,
    > to będą już do nas przyjeżdżali wyłącznie nadziani yntelektualyści,
    > którzy będą namiętnie zwiedzać zabytki i kupować kolejne drewniane
    > ciupagi. Jeśli tak to myślę, że wątpię.

    Dzizas, a jedźże do Wiednia czy nawet Pragi...

    > Taaa, jasne - bo naonczas miasto było zamieszkiwane przez kulturalnych
    > i wrażliwych estetów, a potem wzięli je w jasyr Hunowie i Scyci -

    Naonczas był zamordyzm i wieśniaki mogły sobie najwyżej flagi na
    pierwszego maja malować.

    > gdyby od początku istniało odpowiednie ustawodawstwo, to kolorowy
    > chaos byłby tylko trochę wcześniej. I skąd pomysł, że za to co
    > określasz mianem "wieśniackich zwyczajów" odpowiedzialni są "ci, co
    > przyszli tu później", bo nie bardzo rozumiem? Wietrzysz jakiś spisek
    > ludności pochodzenia robotniczo-chłopskiego, lub jak ich dosadnie
    > określasz: "wieśniaków", którzy wykupili wszystkie nieruchomości w
    > centrum i wprowadzaja tam swoje ludyczne porządki? I kto tu gada
    > bzdury, hę?

    Wiesz, kto wykupił większość starego Krakowa? Głównie różni szmaciarze
    dorabiający się na przełomie ustrojów na ciemnych interesach, po to by
    ulokować kapitał i maksymalnie go powiększać. To ludzie bez zasad i
    gustu i nie wymagam od nich smaku. Ale wymagam zasad jak w każdym już
    chyba cywilizowanym kraju europejskim. Nic nadto.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl