    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografia w supermarketach
    Date: Thu, 9 Apr 2009 21:00:33 +0200

    "NomaD_FH" <N...@g...com> napisał

    >Marku, tu mylisz trochę pojęcia. Kino/teatr/koncert podlegają zupełnie
    >innym prawom niż wejście do supermarketu, czy sklepu.
    >Jak pisałem wcześniej - tam jest to impreza biletowana - czyli Ty
    >kupując bilet akceptujesz regulamin dotyczący danego obiektu/imprezy.

    Fakt, może to stanowić pewną różnicę.

    >Przy czym, regulamin ten powinien wisieć w miejscu ogólnie dostępnym -
    >np przy kasach, lub najważniejsze jego punkty powinny być wymienione
    >na bilecie. I na tej podstawie mogą zabronić wchodzenia z przedmiotami
    >niebezpiecznymi, napojami etc. Jak również uporządkować potoki ludzi.

    Wprawdzie dosć dawno w kinie nie byłem, ale nigdy nie zauważyłem w żadnym
    widocznym miejscu informacji, że nie wolno wchodzić wyjściem (strzałki z
    napisem 'wyjście' to zdecydowanie nie to samo). Również na biletach takich
    informacji nigdzie nie było.

    >Nawet w ustawie o ochronie jest na to konkretny punkt, konkretnie:
    >Art. 36. 1. Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony osób i
    >mienia w granicach chronionych obiektów i obszarów ma prawo do:
    >1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    >chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości,
    >2) wezwania osób do opuszczenia obszaru lub obiektu w przypadku
    >stwierdzenia braku uprawnień do przebywania na terenie chronionego
    >obszaru lub obiektu albo stwierdzenia zakłócania porządku,

    Ano właśnie - punkt drugi ma tu znaczenie. Istotne jest to, w jaki sposób
    można jednoznacznie ustalić, jakie zachowanie zakłóca porządek.

    >Bilet na dany seans filmowy podlega pod pkt 1 - uprawnia do wejścia na
    >imprezę/seans filmowy. Co do wejścia wyjściem - mozna to od biedy
    >uznać za zakłócenie przepisów p.poż,/zasad ewakuacji danego budynku.

    Czy przepisy p-poż lub zasady ewakuacji zależą od tego, czy impreza jest
    biletowana? Chyba nie - a zatem fakt biletowania nie ma tu znaczenia.

    >Ew naruszenie zasad ochrony danego obiektu.

    Tu już może mieć znaczenie.

    >Przy imprezie biletowanej/zamknietej - właściciel ma dużo szersze pole
    >do popisu, jesli chodzi o regulaminy, niż przy terenie prywatnym
    >publicznie dostępnym. Tu już od biedy może wykorzystać selekcję "na
    >bramce", choc jest to nie do końca zgodne z przepisami.

    Z tym się zgadzam, ale nadal uważam, że fakt ogólnodostępności imprezy nie
    powoduje, że żadne regulaminy porządkowe ustanowione przez właściciela
    terenu nie obowiązują.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)