  • 11. Data: 2010-02-08 14:26:01
    Temat: Re: Fotografia nieruchomości
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-08 15:16, Jakub Jewuła pisze:

    > Panie, co Pan - mamy juz aparat!

    Co tu się dziwić agencją nieruchomości. Wszyscy tną koszty jak mogą,
    przypomnę artykuł matysiaki http://www.press.pl/press/pokaz.php?id=1834

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 12. Data: 2010-02-08 14:29:05
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 8 Feb 2010 15:21:32 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > ha ha ha...
    >
    > 99% zdjęć nieruchomosci jest robione komórką :)

    No właśnie :)
    I jak szukałem mieszkania, to najzwyczajniej w świecie nie byłem w stanie
    ocenić czy dany obiekt mi pasuje... i jeśli nie konkurował jakoś znacząco
    ceną (a mało kto się wychyla tak naprawdę), to ofertę z automatu
    odrzucałem.
    Nikt przecież nie ma czasu oglądać 100 mieszkań w ciemno. Czy sprzedający
    naprawdę tego nie rozumieją? :>

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 13. Data: 2010-02-08 14:36:38
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <3b36kgli159g$.dlg@kapselek.net>,
    Kapsel nabazgrał:

    > Nikt przecież nie ma czasu oglądać 100 mieszkań w ciemno. Czy sprzedający
    > naprawdę tego nie rozumieją? :>

    Ułatwiłem trochę oodpowiedź na to pytanie dpowiednio wycinając... :P

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Styczeń plecień bo przeplata...

  • 14. Data: 2010-02-08 14:53:09
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakiś efekt... co właściwie jest nie tak w tym modelu biznesowym? :>
    > Czyżby
    > ludzie, którzy oczekują 200 tys. zł za swoje mieszkanie nie są skorzy
    > wydać
    > powiedzmy 500-1000 za porządne zdjęcia, które pozwolą im zwiększyć
    > zainteresowanie ofertą?
    >
    > Nie ukrywam, że sam zaczynam rozmyślać o takiej usłudze (jako pracy
    > dodatkowej), ale fakt że dobrych zdjęć w portalach z ofertami
    > nieruchomości
    > praktycznie nie spotykam, wydaje mi się co najmniej podejrzany ;] Oświeci

    zwykłe osoby które sprzedają mieszkanie nie chcą wydawac dodatkowej kasy bo
    wiedzą ze i tka sprzedadza mieszkanie czy ładne na zdjęciach czy nieładne,
    jak ktos jest zainteresowany mieszkaniem z danymi parametrami to i tak
    jedzie je oglądac na żywo...
    poza tym co z tego ze ktoś zrobi ładne fotki jak mieszkanie jest urządzone
    bez gustu:) łądna fotka nie ratuje tego mieszkania.

  • 15. Data: 2010-02-08 15:36:55
    Od: Les <s...@p...fm>

    > zwyk e osoby kt re sprzedaj mieszkanie nie chc wydawac dodatkowej kasy bo
    > wiedz ze i tka sprzedadza mieszkanie czy adne na zdj ciach czy nie adne,
    > jak ktos jest zainteresowany mieszkaniem z danymi parametrami to i tak
    > jedzie je ogl dac na ywo...
    > poza tym co z tego ze kto zrobi adne fotki jak mieszkanie jest urz dzone
    > bez gustu:) dna fotka nie ratuje tego mieszkania.- Ukryj cytowany tekst -

    Witam,
    tak naprawdę kupujący mieszkanie nie kupi go po obejżeniu zdjęcia (lub
    kilku jak biuro nieruchomości jest lepsze). Musi przecież zobaczyć,
    pomarudzić i na jednym "oglądaniu" nie kończy się.
    Zdjęcia robią pracownicy tegoż biura, jakość nie powala, ale coś tam
    widać.
    Nie sądzę żeby biuro nieruchomości płaciło fotografowi za dobre,
    profesjonalne fotki. Chyba że 5 zł brutto za sztukę (i nie wiecej jak
    2 szt.)!

    Pozdrawiam
    Les

    PS. Mam tą wątpliwą przyjemność systematycznie "obrabiać" takie
    zdjęcia do reklam gazetowych. Ma być widać obiekt i to najczęściej
    wystarcza!

  • 16. Data: 2010-02-08 15:49:49
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Kapsel wrote:

> [...]
    > 200 tys. zł za swoje mieszkanie nie są skorzy wydać powiedzmy
    > 500-1000 za porządne zdjęcia, które pozwolą im zwiększyć

    chcesz wziąć pół procenta za usługę foto?
    w PL nie przejdzie...
    ale za 200 zł - jest szansa - wystaw oferte na allegro i zobacz

    :)

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 17. Data: 2010-02-08 15:50:19
    Od: " jeczyk" <j...@g...pl>

    Kapsel <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Samodzielne poszukiwanie klienteli może być czasochłonne, co współpraca z
    > paroma lepszymi biurami teoretycznie powinno problem rozwiązać...

    Siedzę w tej branży już kilka lat jako fotograf. Współpracuję z kilkoma
    większymi biurami nieruchomości w 3-mieście. Niestety na fotografowaniu
    nieruchomości dla agencji i biur i zarobisz.
    Teoretycznie jest to olbrzymi rynek i pole do popisu dla fotografa ale
    rzeczywistość jest taka jaka jest.
    Sporadycznie dostaję zlecenia z tych biur na sfotografowanie dużych i drogich
    nieruchomości i tylko takich.
    Przeciętne mieszkania i domy są nadal fotografowane małpkami czy nawet
    telefonami przez pośredników.
    Teoretycznie pośrednikowi powinno zależeć na dobrych zdjęciach nieruchomości,
    wiadomo ludzie kupują często "oczami".
    To jest temat rzeka.

    Pozdr.

  • 18. Data: 2010-02-08 16:00:26
    Od: John Smith <u...@e...net>

    zkruk [Lodz] napisał(a):

    > chcesz wziąć pół procenta za usługę foto?
    > w PL nie przejdzie...
    > ale za 200 zł - jest szansa - wystaw oferte na allegro i zobacz

    De facto, jakby to dobrze zorganizować (parę nieruchomości obskoczonych
    dziennie) i realnie ocenić potrzeby (proste, ale czytelne parę zdjęć z
    danej nieruchomości), to nie musi więcej kosztować. Masa aspirantów
    chciałaby 500PLN-ów w sobotę zarobić (załóżmy, że reszta na podatki i
    koszty).

    --
    Mirek

  • 19. Data: 2010-02-08 17:06:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > praktycznie nie spotykam, wydaje mi się co najmniej podejrzany ;] Oświeci

    rynek teoretycznie bylby spory
    , ale posrednicy czesto lubia sami fotografowac i nie chetnie
    rezygnuja z tej przyjemnosci.
    wola sami sie pobawic , dla przyjemnosci fotografowania.
    Fotografia cyfrowa jest za latwa , zeby sie ludziom zachciewalo
    zamawiac fotografa.
    jesli sam chcialbys to robic to obawiam sie w weekend jest
    najmniejsze zapotrzebowanie na taka usluge.
    posrednicy pracuja glownie w tygodniu od ( 8 , 9 ) , trzeba byc ew.
    dyspozycyjnym.
    jechac na drugi koniec miasta dla paru zdjec za paredziesiat zlotych w
    wyznaczonym terminie.

  • 20. Data: 2010-02-08 17:12:30
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
> [...]
    > wola sami sie pobawic , dla przyjemnosci fotografowania.
    > Fotografia cyfrowa jest za latwa , zeby sie ludziom zachciewalo

    Pozornie prawda, a w praktyce, po zdjęciach tego nie widać.
    Ale masz rację, świadomy znaczenia dobrych zdjęć pośrednik szybciej sam
    się nauczy używać aparatu, niż da zarobić fotografowi.

    --
    Mirek