-
11. Data: 2010-06-09 15:13:49
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
Lewis pisze:
> Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z
> wyjęciem silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
> Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła
> zawory na hydropopychaczach...
Ten silnik ma zmienny skok zaworów i fazy rozrządu, a reszta świata
nauczyła się robić tylko hydropopychacze. Regulacja luzu zaworów
jest wymagana OIDP dopiero po 105.000 mil.
T.
-
12. Data: 2010-06-09 16:02:20
Temat: Re: Forum o subaru
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
news:huo40u$pu6$1@news.onet.pl...
> zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego
> silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm
No i wszystko jasne - problemem nie sa inzynierowie Subaru, tylko gazowi
oszczedzacze..
Pozdrawiam
Kamil
-
13. Data: 2010-06-09 16:36:32
Temat: Re: Forum o subaru
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
news:huo6td$i53$1@inews.gazeta.pl...
> "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
> news:huo40u$pu6$1@news.onet.pl...
>> zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego
>> silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm
> No i wszystko jasne - problemem nie sa inzynierowie Subaru, tylko gazowi
> oszczedzacze..
> Pozdrawiam
> Kamil
Co zmienia tylko częstotliwość tej regulacji, jednakże poprawna instalajce
sekwencyjnego wtrysku gazu IMO nie powinna wpływać w tak znaczący sposób.
W dalszym ciągu tak skomplikowany system zaworów jest IMO bez najmniejszego
sensu, auto pali tyle co normalne 3.0 V6 i ma tyle samo mocy.
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
14. Data: 2010-06-09 16:38:56
Temat: Re: Forum o subaru
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości
news:huo42d$2r3$2@news.dialog.net.pl...
> Lewis pisze:
>> Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z
>> wyjęciem silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
>> Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła
>> zawory na hydropopychaczach...
> Ten silnik ma zmienny skok zaworów i fazy rozrządu, a reszta świata
> nauczyła się robić tylko hydropopychacze. Regulacja luzu zaworów
> jest wymagana OIDP dopiero po 105.000 mil.
> T.
Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x częściej.
I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie wpływają w jakiś
cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla mnie nie warte
zachodu.
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
15. Data: 2010-06-09 16:43:37
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Wed, 9 Jun 2010 15:12:16 +0200) ktos podajacy sie za Lewis
wyklawiaturowal co nastepuje:
>>> Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z
>>> wyjęciem silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
>>> Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła
>>> zawory na hydropopychaczach...
>> To ciekawe, bo wlasnie w ten silnik celuje. W innych motorach tez jest
>> regulacja na plytkach? Jak czesto sie to robi? Skoro interesowales sie tym
>> modelem to moze mozesz mi cos napisac na temat ASB w modelach z okolic
>> 2001-2003 przed ostatnim FL?
>
> Owszem właśnie takim dokladnie autem się interesowałem.
> Dużo się o nim dowiedziałem i stwierdziłem że nie stać mnie na wyciąganie
> silnika z auta co 40kkm, mimo iz auto poza tym jest naprawde rewelacyjne,
> symetryczny AWD jest niesamowity. Skrzynie automatyczne podobno są bardzo
> wytrzymałe i nie padają ot tak sobie, trzeba tylko pilnowac zeby jej nie
> przegrzać, ale to tak jak z każdą.
> Jeżeli nie przeszkadza Ci wizja ładowania kasy w taką głupotę jak regulacja
> zaworów która w innych silnikach praktycznie nie istnieje to ja bym się
> zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego
> silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm
Koszty serwisowania mniej wiecej znam i nie przerazaja mnie. Jezdze mniej
niz 10kkm rocznie, wyciaganie silnika raz na 4-5 lat jakos przeboleje.
Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim
polaczenie ASB i 4x4, wiem ze w niektorych Foresterach przy ASB naped nie
jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.
Drugie pytanie to roznice pomiedzy Outback i Legacy (interesuje mnie kombi),
czy to tylko kwestia stylistyki czy ich zawieszenia poza przeswitem sie
czyms rzeczywiscie roznia? Jak jest z wlasciwosciami terenowymi Outbacka w
porownaniu do Legacy?
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
-
16. Data: 2010-06-09 16:43:52
Temat: Re: Forum o subaru
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
news:huo93e$8s0$1@news.onet.pl...
> Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x
> częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie wpływają
> w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla mnie nie
> warte zachodu.
Dopiero co chciales VR4 z japonii przekladac - pali wiecej a zachodu z
przerobieniem na LHD tez niemalo..
Troche brak konsekwencji. :)
Pozdrawiam
Kamil
-
17. Data: 2010-06-09 16:50:24
Temat: Re: Forum o subaru
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message
news:slrn.pl.i0va4q.u4n.usenet@piko.homelinux.net...
> Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim
> polaczenie ASB i 4x4, wiem ze w niektorych Foresterach przy ASB naped nie
> jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
> Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.
Ten 4-biegowy automat ma dobrze pamietam rozdziela moment 60:40 i w
przypadku poslizgu na przedniej osi przekazuje wiecej na tylna. To nie jest
klasyczne sprzeglo wiskotyczne, jak w wersjach manualnych.
Pozdrawiam
Kamil
-
18. Data: 2010-06-09 17:01:35
Temat: Re: Forum o subaru
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
news:huo9b9$pst$1@inews.gazeta.pl...
> "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
> news:huo93e$8s0$1@news.onet.pl...
>> Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x
>> częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie
>> wpływają w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak
>> dla mnie nie warte zachodu.
> Dopiero co chciales VR4 z japonii przekladac - pali wiecej a zachodu z
> przerobieniem na LHD tez niemalo..
> Troche brak konsekwencji. :)
> Pozdrawiam
> Kamil
Tylko że VR4 legnum przy outbacku to dwie całkowicie różne ligi. Legnum to
auto których w Polsce jest kilka, po prostu perełka na którą można chuchać i
dmuchać a OTB to auto jedno z wielu, które jest seryjnie produkowane na
europę i żaden rarytas, do którego nie ma sensu dokładać kasy.
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
19. Data: 2010-06-09 17:05:40
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
Lewis pisze:
> Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x
Fakt, napisałem z rozpędu mile, a chodziło mi o kilometry.
> częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie
> wpływają w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla
> mnie nie warte zachodu.
Jeśli jedynym kryterium oceny silnika dla Ciebie jest "moc" i
do tego chcesz oszczędzać paliwo, to nie kupuj Subaru ;-)
T.
-
20. Data: 2010-06-09 17:16:49
Temat: Re: Forum o subaru
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości
news:huoak3$6hu$1@news.dialog.net.pl...
> Lewis pisze:
>> Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x
> Fakt, napisałem z rozpędu mile, a chodziło mi o kilometry.
>> częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie
>> wpływają w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla
>> mnie nie warte zachodu.
> Jeśli jedynym kryterium oceny silnika dla Ciebie jest "moc" i
> do tego chcesz oszczędzać paliwo, to nie kupuj Subaru ;-)
> T.
Jedynym nie, bardzo ważnym jest też jego przebieg nie wymagający serwisu
poza wymianą świec, filtrów, oleju i jakichś innych drobnostek. H6 z subaru
jest na tyle upierdliwy w serwisie że mnie zniecheca.
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)