  • 1. Data: 2010-06-09 10:55:41
    Temat: Forum o subaru
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Czesc,
    Przymierzam sie do zakupu Legacy lub Outbacka, czy moglibyscie mi polecic
    z wlasnego doswiadczenia jakies sensowne forum tej marki?

    Z gory dzieki.

    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99

  • 2. Data: 2010-06-09 10:58:40
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message
    > Czesc,
    > Przymierzam sie do zakupu Legacy lub Outbacka, czy moglibyscie mi polecic
    > z wlasnego doswiadczenia jakies sensowne forum tej marki?

    forum.subaru.pl
    forum-subaru.pl

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-06-09 10:58:54
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    > Czesc,
    > Przymierzam sie do zakupu Legacy lub Outbacka, czy moglibyscie mi polecic
    > z wlasnego doswiadczenia jakies sensowne forum tej marki?
    > Z gory dzieki.

    Też chciałem kupić OTB, rozwiązanie z obsługą silnika skutecznie mnie
    odstraszyło.

    http://subaru.pl/forum/
    http://forum-subaru.pl/bb3/

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 4. Data: 2010-06-09 11:11:09
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wiadomości news:slrn.pl.i0ulod.u4n.usenet@piko.homelinux.net...
    >
    > Też chciałem kupić OTB, rozwiązanie z obsługą silnika skutecznie mnie

    A co tam konkretnie jest zle rozwiazane? Fakt, ze przy wymianie rozrzadu
    trzeba pare rzeczy wyjac, ale to sie robi raz na kilka lat..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-06-09 11:18:27
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > A co tam konkretnie jest zle rozwiazane? Fakt, ze przy wymianie rozrzadu
    > trzeba pare rzeczy wyjac, ale to sie robi raz na kilka lat..

    Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem
    silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
    Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła zawory
    na hydropopychaczach...

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 6. Data: 2010-06-09 11:35:36
    Od: "neoniusz" <n...@j...org>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
    > Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła

    Nie bylo ich na pewno tam, gdzie inni robili skrzynie biegow. Jak mozna
    zastosowac 4 biegowa skrzynie automatyczna do nowego forestera?

  • 7. Data: 2010-06-09 13:25:01
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 9 Jun 2010 11:18:27 +0200) ktos podajacy sie za Lewis
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
    > Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła zawory

    To ciekawe, bo wlasnie w ten silnik celuje. W innych motorach tez jest
    regulacja na plytkach? Jak czesto sie to robi? Skoro interesowales sie tym
    modelem to moze mozesz mi cos napisac na temat ASB w modelach z okolic
    2001-2003 przed ostatnim FL?

    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99

  • 8. Data: 2010-06-09 13:53:24
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 9 Cze, 11:35, "neoniusz" <n...@j...org> wrote:
> [...]
    >
    > Nie bylo ich na pewno tam, gdzie inni robili skrzynie biegow. Jak mozna
    > zastosowac 4 biegowa skrzynie automatyczna do nowego forestera?

    jeżdżę z takową i nie narzekam. Podobno są bezawaryjne a to sobie
    akurat cenię

  • 9. Data: 2010-06-09 15:09:13
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    neoniusz pisze:
    > Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie bylo ich na pewno tam, gdzie inni robili skrzynie biegow. Jak mozna
    > zastosowac 4 biegowa skrzynie automatyczna do nowego forestera?

    Kiedy takie skrzynie to właśnie, jak dla mnie, zaleta. Wiadomo, że
    usterka automatu to zazwyczaj kosztowna sprawa, ale w przypadku tych
    tradycyjnych skrzyń 4 biegowych przynajmniej mechanicy się na nich znają
    i części są łatwo dostępne. Wsadzili by CVT to wtedy byłby problem. Np.
    Mitsubishi nie przewiduje naprawy tych skrzyń, które teraz wsadzają do
    Lancera, tylko zaleca wymianę całego podzespołu. A i jeździ się z tym
    podobno dziwnie. Taka sama sytuacja jest ze skrzynią dwusprzęgłową w
    Lancerze Evo - też tylko wymiana, brak części zamiennych. To chyba już
    lepiej mieć tradycyjny automat.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 10. Data: 2010-06-09 15:12:16
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

> [...]
    > regulacja na plytkach? Jak czesto sie to robi? Skoro interesowales sie tym
    > modelem to moze mozesz mi cos napisac na temat ASB w modelach z okolic

    Owszem właśnie takim dokladnie autem się interesowałem.
    Dużo się o nim dowiedziałem i stwierdziłem że nie stać mnie na wyciąganie
    silnika z auta co 40kkm, mimo iz auto poza tym jest naprawde rewelacyjne,
    symetryczny AWD jest niesamowity. Skrzynie automatyczne podobno są bardzo
    wytrzymałe i nie padają ot tak sobie, trzeba tylko pilnowac zeby jej nie
    przegrzać, ale to tak jak z każdą.
    Jeżeli nie przeszkadza Ci wizja ładowania kasy w taką głupotę jak regulacja
    zaworów która w innych silnikach praktycznie nie istnieje to ja bym się
    zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego
    silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)