  • 1. Data: 2010-06-09 10:05:13
    Temat: Klej do wydechu - czym wkleić sondę lambda?
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Witam,
    Kupiłem auto i podczas montażu lpg gazownicy namieszali i musieli
    wykręcić sondę lambda. Okazało się, że poprzedni właściciel właściwie ją
    wkleił, bo miała gwint zjechany. Gazownicy też niby ją ponownie wkleili,
    ale w niedzielę pierwszy raz wypadła, dzisiaj drugi i już nie bardzo da
    się ją zamocować.
    Na razie zamontowałem na silikon (czerwony), ale to takie rozwiązanie na
    tą chwilę, musiałem dojechać do pracy. Najlepiej było by wymienić
    fragment wydechu z gniazdem i założyć nową sondę, ale to wydatek
    kilkuset złotych, a obecna sonda jest w porządku i dopóki nie padnie nie
    chciałbym się narażać na niepotrzebne wydatki.
    Co w związku z tym radzicie? Jaki środek, aby wkleić sondę w wydech?
    I gdzie ewentualnie takie coś do wklejenia kupić? Na all... są różne
    preparaty, ale nie wiem na co ewentualnie się zdecydować.
    Jeśli chodzi o sklepy to interesuje mnie Łódź.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-06-09 10:15:02
    Temat: Re: Klej do wydechu - czym wkleić sondę lambda?
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-09 10:05, G.K. wrote:
> [...]
    > preparaty, ale nie wiem na co ewentualnie się zdecydować.
    > Jeśli chodzi o sklepy to interesuje mnie Łódź.

    na czerwony silikon to sobie możesz skarpety ze sobą sklejać - przecież
    to w ogóle nie trzyma. Gwint "zjechany" w sondzie, czy również w miejscu
    wkręcenia? Ja bym kupił nową - dlatego, że jak kleić to tylko porządnie,
    a jak chcesz porządnie to będzie problem ją później zerwać.
    Generalnie jedynie co mi przychodzi do głowy to klej wysokotemperaturowy
    i to taki konkret.

  • 3. Data: 2010-06-09 10:23:15
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Olek pisze:

> [...]
    > a jak chcesz porządnie to będzie problem ją później zerwać.
    > Generalnie jedynie co mi przychodzi do głowy to klej wysokotemperaturowy

    Gwint w wydechu też zjechany. Gazownik próbował wkręcić inną sondę i nie
    dało rady. Wymiana sondy i wydechu w tej chwili odpada - za duże koszty.
    Interesuje mnie wklejenie, jak później sonda padnie, wymienię wydech i
    sondę.

  • 4. Data: 2010-06-09 10:24:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    G.K. wrote:

> [...]
    > wkleił, bo miała gwint zjechany. Gazownicy też niby ją ponownie wkleili,
    > ale w niedzielę pierwszy raz wypadła, dzisiaj drugi i już nie bardzo da

    MASZPUNTO?!

  • 5. Data: 2010-06-09 10:38:38
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "G.K." <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dało rady. Wymiana sondy i wydechu w tej chwili odpada - za duże koszty.
    > Interesuje mnie wklejenie, jak później sonda padnie, wymienię wydech i

    Może jakieś wynalazki do urwanych gwinów świec by tu sie sprawdziły?

  • 6. Data: 2010-06-09 10:40:25
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    Wspawać mufkę w wydech i wkręcić sondę.
    Jeśli zepsuty gwint w sondzie - nagwintować, - jak się nie da - to na
    mniejszy rozmiar.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 7. Data: 2010-06-09 10:47:00
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-09 10:23, G.K. wrote:

> [...]
    > dało rady. Wymiana sondy i wydechu w tej chwili odpada - za duże koszty.
    > Interesuje mnie wklejenie, jak później sonda padnie, wymienię wydech i

    klej wysokotemperaturowy - dla mnie to bzdura i kowalstwo, ale jak
    chcesz to klej sobie...

  • 8. Data: 2010-06-09 10:58:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "G.K." <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    sa takie specjalne kleje/masy do metali, ktore mozna nawet po zastygnieciu
    obrabiac, takze moglbyc wypelnic otwor po sondzie, potem go rozwiercic i
    nagwintowac ponownie, ale nie wiem czy koszt calej tej operacji nie bedzie
    drozszy niz wizyta u jakiegos speca od spawarki i rur i wymodzenia czegos
    metoda "kowalstwa artystycznego"

  • 9. Data: 2010-06-09 11:02:52
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 09.06.2010 10:05, G.K. wrote:
> [...]
    > preparaty, ale nie wiem na co ewentualnie się zdecydować.
    > Jeśli chodzi o sklepy to interesuje mnie Łódź.

    a może by tak po osadzeniu jej na tym czerwonym silikonie przysmarkać
    punktowo?

  • 10. Data: 2010-06-09 11:45:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "G.K." <g...@g...pl> napisał w
    > Kupiłem auto i podczas montażu lpg gazownicy namieszali i musieli
    > wykręcić sondę lambda.

    Zdecydowanie zacementowac, bo inaczej ukradna :-)

    (taki zart .. a moze i nie zart)

> [...]
    > nową sondę, ale to wydatek kilkuset złotych, a obecna sonda jest
    > w porządku i dopóki nie padnie nie chciałbym się narażać na

    A fachowiec nie potrafi przyspawac odpowiedniej nakretki ?

    J.