  • Data: 2010-06-10 11:05:25
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia (Wed, 09 Jun 2010 17:31:58 +0200) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > To zależy od rocznika: w wersjach produkowanych do 2006 była skrzynia
    > ASB 4-biegowa 4EAT z rozdziałem mocy przód/tył 90:10, w nowszych była
    > 5-biegowa z 58:42, a od 2010 jest zupełnie nowa bezstopniowa skrzynia,
    > ale nadal z mokrym sprzęgłem wielotarczowym przekazującym napęd na tył.
    > Symetryczny podział mocy 50:50 jest dostępny na pierwszym biegu,
    > przy przyspieszaniu albo w innych sytuacjach, kiedy sterownik uzna
    > to za potrzebne.

    Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Czy to jest jakos
    wyczuwalne w czasie jazdy? Nigdy nie jezdzilem innym samochodem niz z
    napedem na przod (nie liczac gier komputerowych :), wiec moja wiedza i
    oczekiwania sa czysto teoretyczne. Jednak nie da sie ukryc, ze wybor
    Subaru jest podyktowany wlasnie oczekiwaniami wobec napedu. Natomiast
    ASB to uklon w strone zony :) Czy w takim przypadku lepiej byloby
    zrezygnowac z ASB na rzecz klasycznego dla Subaru podzialu napedu?

    Chcialem sie wybrac na jazdy testowe do salonu, czy w takim wypadku ma to
    w ogole sens i jazda nowym Outback/Legacy da mi poglad na to jak bedzie
    sie prowadzic wczesniejszy rocznik?

    > Różnice to tylko większy o 5 cm prześwit i plastikowe nakładki na
    > błotniki i drzwi. 205 mm prześwitu pozwala na bezproblemowe poruszanie
    > się po błotnistych/zaśnieżonych leśnych drogach, wjeżdżanie na najwyższe
    > krawężniki albo zimą na miejsca parkingowe otoczone wałem ze zlodzonego
    > śniegu. Minusem podniesionego nadwozia jest spora wrażliwość na boczny
    > wiatr i tendencja do większego przechylania się w ciasnych zakrętach,
    > ale można się do tego przyzwyczaić.

    Dzieki, rozwiales moje watpliwosci. Czyli bede szukal Outbacka lub Legacy
    i kupie to co sie trafi pierwsze w sensownym stanie.

    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99