eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFord jednak g... wort ;)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 72

  • 61. Data: 2011-12-07 13:48:09
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-12-06 19:29, Sylwester Łazar pisze:

    > Jednak ECU to nie Windows i się nie może zawieszać.

    Zarobkowałem swego czasu na życie pisząc na sterowniki więc trochę wiem.
    Faktycznie zawieszenie się bez powodu dobrze przetestowanego kodu jest
    mało prawdopodobne. Nie słyszy się żeby komp podawał zły sygnał na układ
    zapłonowy czy wtryskiwacze - to i na rozrząd nie powinien, generalnie.

    Ale są sytuacje ekstremalne np. nagłe spadki napięcia, przepięcia itd.,
    gdy raz na miliony cykli coś nie zadziała. I gdy iskra źle przeskoczy
    czy wtryskiwacz się nie otworzy, bo np. akurat zadziałał watchdog i trwa
    błyskawiczny reset, to nic specjalnego się nie dzieje, może nawet nie zauważysz.
    Ale gdy zawór się raz nie zamknie... ;)

    Poza tym przyczyna awarii może być tak prozaiczna, jak śniedź na stykach itp.
    W ciągu ok.20 lat miałem kilka awarii elektrycznych związanych z przewodami,
    czujnikami itp, dotykających układów zasilania bądź zapłonu. I ani jednej
    czysto mechanicznej. To daje mi do myślenia :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 62. Data: 2011-12-07 14:00:16
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-12-06 22:00, Sylwester Łazar pisze:
    >>> Synchronizacja jest ważna, ale uszkodzenia wynikają z tego, że mechanizm
    >>> jest nietrwały.
    >>
    >> Nie mechanizm, a jego sterowanie.
    > Ja piszę o tradycyjnym rozrządzie.
    > Sterowanie paskiem jest nietrwałe?
    >
    >> zwyczajnie uszkodzenie "cewki" sterującej otwieraniem zaworu.
    >
    > Porównujesz uszkodzenie cewki, która nie ma ruchomych elementów
    > z paskiem gumowym?
    > Otóż informuję kolegę, że uszkodzenie cewki to prawdopodobieństwo 1%,
    > a paska 90%

    Raczej odwrotnie.

    Pomyślmy ile części elektrycznych, styków, cewek itp., że już o samym sterowniku
    nie wspomnę, będzie miał ten elektryczny rozrząd. I zastanówmy się jaka jest szansa
    że przez np. 10 lat zaszwankuje w nim *cokolwiek*, nawet na najkrótszy moment.
    Na podstawie doświadczeń własnych z układami zasilania, zapłonu, szacował bym ryzyko
    takiego wypadku na jakieś 90%. I nie da się temu zapobiec serwisowaniem, bo taka
    natura elektryki.

    Porównajmy to z ryzykiem że padnie prawidłowo serwisowany rozrząd mechaniczny.
    IMHO, rzędu 5-10%.

    I dlatego uważam, że elektromechaniczny rozrząd powinien mieć konstrukcję bardziej
    odporną

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 63. Data: 2011-12-07 14:19:10
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-12-06 16:48, Sylwester Łazar pisze:

    > No, nie zgodziłbym się.
    > Jednokrotne,bezpośrednie przetwarzanie energii z elektrycznej na
    > mechaniczną,
    > musi odbywać się z mniejszymi stratami energii, niż przetwarzanie energii na
    > mechaniczną,
    > przesyłanie jej przez przekładnię mechaniczną 2:1 ze sprawnością
    > <70%,dodatkowe opory toczenia na wale rozrządu i wale korbowym, większe
    > opory pompy oleju i jeszcze ściskanie sprężyn.

    Ale zauważ że mechaniczny układ rozrządu, czysto teoretycznie, nie wymaga energii,
    poza pokonaniem sił tarcia :) Samo "przytrzymanie zaworu" nic nie kosztuje, bo nie
    ma wtedy ruchu.

    Natomiast elektryczny wymaga prądu (mocy) aby wygenerować siłę przytrzymującą
    zawór (w tym momencie sprawność jest równa zeru). Trudno więc wnioskować coś z
    ogólnej
    wiedzy o sprawności elektryki i mechaniki skoro układy działaja na odmiennych
    zasadach.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 64. Data: 2011-12-07 14:20:45
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-12-06 19:27, nazgul pisze:

    > może elektromagnes nie zdoła się tak szybko przemagnesować.

    Zdoła zdoła :) To nie jest problem akurat.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 65. Data: 2011-12-07 23:10:59
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-12-06 17:51, Cezary Daniluk pisze:
    > W dniu 2011-12-06 08:18, dremka pisze:
    >> Cezary Daniluk napisal:
    >>
    >>> a to ma raptem 5lat
    >>> skończone i tylko 150kkm na liczniku ;)
    >>
    >> Ford Fusion, troche ponad dwa lata, 80kkm, jade sobie jade, nagle
    >> wszytsko gasnie, zegary na zero i stop. Dobrze, ze dotoczylem sie na
    >> luzie do bocznej, bo zablokowanie chocby na chwile czworki w tym miejscu
    >> mogloby skonczyc sie linczem. Nie wiem co to bylo, bo sluzbowy, a
    >> poniewaz byla to ktoras z kolei jego awaria, wiec wymienili na inny...
    >>
    > Ja już wiem co mu dolega - do wymiany skrzynka bezpieczników pod maską,
    > nie wychodzi z niej prąd do stacyjki ;)
    > Znajomy elektryk już działa :D
    >
    > Pozdrawiam !

    Czemu nie autoryzowany serwis? I za chwilę znów będziesz płakał na
    Ford-a jakie to gówno! Chłopie ogarnij się!


  • 66. Data: 2011-12-07 23:15:18
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-12-06 12:31, Karolek pisze:
    > W dniu 2011-12-06 12:37, Sylwester Łazar pisze:
    >>> sądzę że problem jest w braku mocy z aku podczas rozruchu i ogólnie
    >>> spore
    >>> zapotrzebowanie na moc podczas pracy.
    >>
    >> Nie jest potrzebna duża moc, aby przesunąć zawór o parę milimetrów.
    >> Moc jest potrzebna w starych rozwiązaniach, do pokonania siły sprężyn.
    >>
    >> Przecież podczas pracy w klasycznym układzie starcza mocy, dlaczego
    >> miałoby
    >> nie starczać tej mocy, jeśli elektromagnes/silnik krokowy,
    >> miałby wykonać tę samą pracę?
    >>
    >
    > Takie rozwiazania sa znane od lat, jest kilka albo i wiecej roznych
    > rozwiazan i patentow.
    > I tez mnie interesuje co stoi na drodze, aby to wprowadzic, szczegolnie
    > ze takie rozwiazanie dawaloby szereg nowych mozliwosci sterowania zaworem.
    >
    >
    Każde nowe rozwiązanie to ryzyko jak to się zachowa w rzeczywistości,
    dziś mieliśmy przykład na grupie radaru który w warunkach
    laboratoryjnych działa perfekcyjnie a na drodze pokazuje pierdoły.
    Ktoś musi zapłacić frycowe za nowe rozwiązanie, wszyscy czekają na
    odważnego.


  • 67. Data: 2011-12-07 23:18:34
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-12-07 23:10, s2k pisze:
    >> Znajomy elektryk już działa :D
    >>
    >> Pozdrawiam !
    >
    > Czemu nie autoryzowany serwis? I za chwilę znów będziesz płakał na
    > Ford-a jakie to gówno! Chłopie ogarnij się!

    Twierdzisz, że ASO jest w każdym wypadku lepsze?



    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=94613


  • 68. Data: 2011-12-08 00:05:12
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-12-07 14:00, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2011-12-06 22:00, Sylwester Łazar pisze:
    >>>> Synchronizacja jest ważna, ale uszkodzenia wynikają z tego, że
    >>>> mechanizm
    >>>> jest nietrwały.
    >>>
    >>> Nie mechanizm, a jego sterowanie.
    >> Ja piszę o tradycyjnym rozrządzie.
    >> Sterowanie paskiem jest nietrwałe?
    >>
    >>> zwyczajnie uszkodzenie "cewki" sterującej otwieraniem zaworu.
    >>
    >> Porównujesz uszkodzenie cewki, która nie ma ruchomych elementów
    >> z paskiem gumowym?
    >> Otóż informuję kolegę, że uszkodzenie cewki to prawdopodobieństwo 1%,
    >> a paska 90%
    >
    > Raczej odwrotnie.
    >
    > Pomyślmy ile części elektrycznych, styków, cewek itp., że już o samym
    > sterowniku
    > nie wspomnę, będzie miał ten elektryczny rozrząd. I zastanówmy się jaka
    > jest szansa
    > że przez np. 10 lat zaszwankuje w nim *cokolwiek*, nawet na najkrótszy
    > moment.
    > Na podstawie doświadczeń własnych z układami zasilania, zapłonu,
    > szacował bym ryzyko
    > takiego wypadku na jakieś 90%. I nie da się temu zapobiec serwisowaniem,
    > bo taka
    > natura elektryki.
    >
    > Porównajmy to z ryzykiem że padnie prawidłowo serwisowany rozrząd
    > mechaniczny.
    > IMHO, rzędu 5-10%.
    >
    > I dlatego uważam, że elektromechaniczny rozrząd powinien mieć
    > konstrukcję bardziej odporną
    >
    Natura elektryki jest taka bo każdy pierdoli, byle na tanim, minimum
    awaryjności. Kineskopy Sony działają po dziś dzień, tylko kto w nie chce
    patrzeć?


  • 69. Data: 2011-12-08 00:58:34
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-07, s2k <s...@d...pl> wrote:
    >
    > Czemu nie autoryzowany serwis? I za chwilę znów będziesz płakał na
    > Ford-a jakie to gówno! Chłopie ogarnij się!
    >
    Oczywiscie. Mechanicy w ASO maja sciany pelne certyfikatow z
    superszkolen i napewno ogarna lepiej niz kazdy inny...

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 70. Data: 2011-12-08 05:48:39
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-12-07 23:15, s2k pisze:

    > Każde nowe rozwiązanie to ryzyko jak to się zachowa w rzeczywistości,
    > dziś mieliśmy przykład na grupie radaru który w warunkach
    > laboratoryjnych działa perfekcyjnie a na drodze pokazuje pierdoły.
    > Ktoś musi zapłacić frycowe za nowe rozwiązanie, wszyscy czekają na
    > odważnego.

    Ale te rozwiazania chyba juz dawno wyszly poza laboratorium.

    --
    Karolek

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: