-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipa
rtners.pl!not-for-mail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ford jednak g... wort ;)
Date: Wed, 07 Dec 2011 14:19:10 +0100
Organization: GTS Energis
Lines: 23
Message-ID: <jbnp4e$1u39$1@news2.ipartners.pl>
References: <jbjgob$4t3$1@news.task.gda.pl> <jbjgta$9gt$1@node2.news.atman.pl>
<4edd5298$1@news.home.net.pl> <jbkje3$96u$1@mx1.internetia.pl>
<1syvo482z4gtl$.1u9qrfkc8uyku.dlg@40tude.net>
<jbkm4h$ohg$1@mx1.internetia.pl>
<k8ekhchidhif$.xrwuy9g5p44b.dlg@40tude.net>
<jbkp1l$8ld$1@mx1.internetia.pl> <jbktkj$8tu$1@mx1.internetia.pl>
<jbku6u$cc3$1@mx1.internetia.pl> <jbl03r$nen$1@mx1.internetia.pl>
<jbl1u6$5q3$1@mx1.internetia.pl> <jbl2o0$cke$1@mx1.internetia.pl>
<jblcto$kjk$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1323263950 63593 157.25.157.219 (7 Dec 2011 13:19:10 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 7 Dec 2011 13:19:10 GMT
In-Reply-To: <jblcto$kjk$1@mx1.internetia.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.24) Gecko/20111103
Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.16
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2418936
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-12-06 16:48, Sylwester Łazar pisze:
> No, nie zgodziłbym się.
> Jednokrotne,bezpośrednie przetwarzanie energii z elektrycznej na
> mechaniczną,
> musi odbywać się z mniejszymi stratami energii, niż przetwarzanie energii na
> mechaniczną,
> przesyłanie jej przez przekładnię mechaniczną 2:1 ze sprawnością
> <70%,dodatkowe opory toczenia na wale rozrządu i wale korbowym, większe
> opory pompy oleju i jeszcze ściskanie sprężyn.
Ale zauważ że mechaniczny układ rozrządu, czysto teoretycznie, nie wymaga energii,
poza pokonaniem sił tarcia :) Samo "przytrzymanie zaworu" nic nie kosztuje, bo nie
ma wtedy ruchu.
Natomiast elektryczny wymaga prądu (mocy) aby wygenerować siłę przytrzymującą
zawór (w tym momencie sprawność jest równa zeru). Trudno więc wnioskować coś z
ogólnej
wiedzy o sprawności elektryki i mechaniki skoro układy działaja na odmiennych
zasadach.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.12.11 14:20 Jakub Witkowski
- 07.12.11 23:10 s2k
- 07.12.11 23:15 s2k
- 07.12.11 23:18 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 08.12.11 00:05 s2k
- 08.12.11 00:58 AZ
- 08.12.11 05:48 Karolek
- 08.12.11 18:02 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 09.12.11 17:10 Cezary Daniluk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=