eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFord jednak g... wort ;)Re: Ford jednak g... wort ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipa
    rtners.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Date: Wed, 07 Dec 2011 14:19:10 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 23
    Message-ID: <jbnp4e$1u39$1@news2.ipartners.pl>
    References: <jbjgob$4t3$1@news.task.gda.pl> <jbjgta$9gt$1@node2.news.atman.pl>
    <4edd5298$1@news.home.net.pl> <jbkje3$96u$1@mx1.internetia.pl>
    <1syvo482z4gtl$.1u9qrfkc8uyku.dlg@40tude.net>
    <jbkm4h$ohg$1@mx1.internetia.pl>
    <k8ekhchidhif$.xrwuy9g5p44b.dlg@40tude.net>
    <jbkp1l$8ld$1@mx1.internetia.pl> <jbktkj$8tu$1@mx1.internetia.pl>
    <jbku6u$cc3$1@mx1.internetia.pl> <jbl03r$nen$1@mx1.internetia.pl>
    <jbl1u6$5q3$1@mx1.internetia.pl> <jbl2o0$cke$1@mx1.internetia.pl>
    <jblcto$kjk$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1323263950 63593 157.25.157.219 (7 Dec 2011 13:19:10 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 7 Dec 2011 13:19:10 GMT
    In-Reply-To: <jblcto$kjk$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.24) Gecko/20111103
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.16
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2418936
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-12-06 16:48, Sylwester Łazar pisze:

    > No, nie zgodziłbym się.
    > Jednokrotne,bezpośrednie przetwarzanie energii z elektrycznej na
    > mechaniczną,
    > musi odbywać się z mniejszymi stratami energii, niż przetwarzanie energii na
    > mechaniczną,
    > przesyłanie jej przez przekładnię mechaniczną 2:1 ze sprawnością
    > <70%,dodatkowe opory toczenia na wale rozrządu i wale korbowym, większe
    > opory pompy oleju i jeszcze ściskanie sprężyn.

    Ale zauważ że mechaniczny układ rozrządu, czysto teoretycznie, nie wymaga energii,
    poza pokonaniem sił tarcia :) Samo "przytrzymanie zaworu" nic nie kosztuje, bo nie
    ma wtedy ruchu.

    Natomiast elektryczny wymaga prądu (mocy) aby wygenerować siłę przytrzymującą
    zawór (w tym momencie sprawność jest równa zeru). Trudno więc wnioskować coś z
    ogólnej
    wiedzy o sprawności elektryki i mechaniki skoro układy działaja na odmiennych
    zasadach.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: