    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Date: Wed, 07 Dec 2011 13:48:09 +0100
    <4edd5298$1@news.home.net.pl> <jbkje3$96u$1@mx1.internetia.pl>
    <1syvo482z4gtl$.1u9qrfkc8uyku.dlg@40tude.net>
    <jbkm4h$ohg$1@mx1.internetia.pl>
    <k8ekhchidhif$.xrwuy9g5p44b.dlg@40tude.net>
    <jbkp1l$8ld$1@mx1.internetia.pl> <jbktkj$8tu$1@mx1.internetia.pl>
    <jbku6u$cc3$1@mx1.internetia.pl> <jbl03r$nen$1@mx1.internetia.pl>
    <jbl1u6$5q3$1@mx1.internetia.pl> <jbl2o0$cke$1@mx1.internetia.pl>
    <jblbqm$nkk$1@news2.ipartners.pl> <jblc1m$js8$5@node2.news.atman.pl>
    <jbldhq$oiq$1@mx1.internetia.pl> <jblfvb$63s$1@mx1.internetia.pl>
    <jblmbd$ec8$1@mx1.internetia.pl>

    > Jednak ECU to nie Windows i się nie może zawieszać.

    Zarobkowałem swego czasu na życie pisząc na sterowniki więc trochę wiem.
    Faktycznie zawieszenie się bez powodu dobrze przetestowanego kodu jest
    mało prawdopodobne. Nie słyszy się żeby komp podawał zły sygnał na układ
    zapłonowy czy wtryskiwacze - to i na rozrząd nie powinien, generalnie.

    Ale są sytuacje ekstremalne np. nagłe spadki napięcia, przepięcia itd.,
    gdy raz na miliony cykli coś nie zadziała. I gdy iskra źle przeskoczy
    czy wtryskiwacz się nie otworzy, bo np. akurat zadziałał watchdog i trwa
    błyskawiczny reset, to nic specjalnego się nie dzieje, może nawet nie zauważysz.
    Ale gdy zawór się raz nie zamknie... ;)

    Poza tym przyczyna awarii może być tak prozaiczna, jak śniedź na stykach itp.
    W ciągu ok.20 lat miałem kilka awarii elektrycznych związanych z przewodami,
    czujnikami itp, dotykających układów zasilania bądź zapłonu. I ani jednej
    czysto mechanicznej. To daje mi do myślenia :)