  • 1. Data: 2009-04-09 19:43:19
    Temat: Filtry czyścić nie czyścić?
    Od: "Jacek 'Jacoj' Jakubowski" <j...@p...fm>

    Witam,

    ponieważ od niedawna stałem sie posiadaczem trzech filtrów (dwa UV
    i jeden polaryzacyjny - 58mm) mam pytanko do praktyków: przy jakim
    stanie zabrudzenia taki filtr wymaga czyszczenia a kiedy jeszcze nie?
    Tzn. czy zwykła smuga/smugi od przypadkowego muśnięcia palcem i trochę
    kurzu już na tyle wpływają na obraz, że warto wyczyścić?

    Pewnie na ujęciach "pod słońce" najszybciej zabrudzenia mają szansę się
    ujawnić na fotce?

    Staram się szanować każde swoje narzędzia ale z drugiej strony nie mam
    zamiaru się z nimi niepotrzebnie cackać... :-) No i wybrudzić specjalnie
    filtr aby potem sprawdzić, też mi się nie uśmiecha.

    Jacoj - Jacek Jakubowski [ e-mail: j a c o j j @ p o c z t a . f m ]
    Prawo Murphy'ego:
    Im głupszy dowódca, tym trudniejsze zadania mu powierzają.

  • 2. Data: 2009-04-09 20:11:02
    Temat: Re: Filtry czyścić nie czyścić?
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Coz... pytanie woda w zasadzie. Ja czyszcze swoje jesli uwazam ze wygladaja
    na takie, ktore wymagaja owego czyszczenia badz dodaja juz cos od siebie do
    efektu koncowego, czyli fotki hahaha

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2009-04-09 21:38:57
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Jacek 'Jacoj' Jakubowski pisze:

    > Tzn. czy zwykła smuga/smugi od przypadkowego muśnięcia palcem i trochę
    > kurzu już na tyle wpływają na obraz, że warto wyczyścić?

    Czasem dłuższe pozostawienie odcisku/smugi palca na optyce z powłokami
    skutkuje trwałym uszkodzeniem powierzchni w tym miejscu.

    --
    Filip.