eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3SRe: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.d97-181.icpnet
    .pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska -
    BS3S
    Date: Fri, 6 Sep 2024 08:45:27 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vbe8e6$k0s$1@news.chmurka.net>
    References: <va589q$ta5$5@news.chmurka.net> <va76i3$5f8$1@news.chmurka.net>
    <e...@m...org> <vamvdm$im6$1@news.chmurka.net>
    <1...@m...org> <vb0f13$ctu$1@news.chmurka.net>
    <3kdve5s32d6z$.dlg@myjk.org> <vba230$emi$1@news.chmurka.net>
    <1...@m...org>
    <12s852enkr9f4$.1c475t79xk5rr.dlg@40tude.net>
    <vbbs6j$ovh$1@news.chmurka.net>
    <w...@4...net>
    <vbcbsi$tg4$4@news.chmurka.net>
    <9...@4...net>
    <vbcg1s$891$1@news.chmurka.net>
    <1i6curui1vh26$.1jtqzw0869eq1$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 6 Sep 2024 06:45:26 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="d97-181.icpnet.pl:77.65.97.181"; logging-data="20508";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:uUg5hZLI/gmMpgNswzKt49cjwrg=
    sha256:G0XPbmO7i+O8lb9jzsg8QKBqQeNV+me9U9PsIGv+Izc=
    sha1:hIYiiMF5yFL0ynko3opW3a5i0Hc=
    sha256:Ld3HP92VhbOLOowBvjg24Qwfn2UoHZYzJIVry6rzB50=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <1i6curui1vh26$.1jtqzw0869eq1$.dlg@40tude.net>
    X-Antivirus: Avast (VPS 240906-0, 6.9.2024), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2724219
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 05-09-2024 o 18:07, J.F pisze:
    > On Thu, 5 Sep 2024 16:43:10 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 05-09-2024 o 16:34, J.F pisze:
    >>> On Thu, 5 Sep 2024 15:32:04 +0200, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 05-09-2024 o 14:17, J.F pisze:
    >>>>> On Thu, 5 Sep 2024 11:04:20 +0200, Cavallino wrote:
    >
    >>>>>>> Może nie coddziennie, ale raz czy dwa razy w roku jak się zachce, to
    >>>>>>> czym pojechać?
    >>>>>>>
    >>>>>>> Albo jak ? :-)
    >>>>>>
    >>>>>> Normalnie, wsiadasz, jedziesz, zatrzymujesz się na kwadrans po 300 km i
    >>>>>> jedziesz dalej.
    >>>>>
    >>>>> Brzmi pięknie tylko czy tak naprawdę jest,
    >>>>
    >>>> Naprawdę tak jest.
    >>>> Przy czym jak wydasz NIECO mniej na auto, bo masz taką fanaberię, to
    >>>> postoisz 0,5 h zamiast 15 minut, a jak będziesz się upierał, albo kupisz
    >>>> starszą używkę, to godzinę.
    >>>
    >>> No właśnie, trzeba mieć odpowiednie auto,
    >>
    >> A czemu miałoby się kupować auto niedostosowane do własnych potrzeb?
    >
    > Bo nie robią, bo za drogie, bo kłamią ...

    Nic tych rzeczy, auta z 800V instalacją są obecnie tańsze niż Tesla,
    mimo że lepsze, ładują się szybko i mają świetną krzywą ładowania.
    Potwierdzone w każdym teście.

    >
    > No dobra - takich co się szybko łądować potrafią przybywa.

    Akurat niekoniecznie.
    Pozostałe (400V) ładują się szybciej niż kiedyś, ale nie tak dobrze.

    >
    >>> trzeba miec odpowiednią ładowarkę,
    >>
    >> Nie trzeba, można korzystać ze stojących przy drogach.
    >> W rzeczonym zakresie km akurat poustawiali wystarczająco.
    >
    > Za dużo takich po 200kW to plugshare nie pokazuje

    Pokazuje wystarczająco, zwłaszcza w Austrii co chwila.

    >> Auta mają teraz zasięg po 500-600 km, więc 300 km na autostradzie nie
    >> oznacza pustej baterii.
    >
    > Ale wtedy się szybko nie ładuje, musisz opróżnić mocno,

    800V ładuje się szybko bardzo długo, więc nie ma potrzeby.

    > No ale co to - rolnicy gorsi i na czyste powietrze nie zasługują?

    Hejtują elektryki, to i będą mieli za swoje. ;-)


    > Szybkich ładowarek nie ma co 300km?

    Nie to jest problemem, nic co leży po stronie elektryka sensu stricte.
    Jak kupię następnego, to i tak będzie się ładował ze dwa razy szybciej
    niż obecny i miał o 50% większy zasięg, więc tym bardziej.

    Ale może się okazać, że po prostu bardziej się opłaca kupić hybrydę.

    >>>> Ale muszą równie fajnie jeździć, albo wynagradzać to w inny sposób.
    >>>> i to nie raz w roku, bo raz w roku idzie zdzierżyć nawet 1h postoje po
    >>>> drodze.
    >>>
    >>> Latem, na urlop ... w zasadzie tak.
    >>> Ale zimą
    >> Zimą latam w ciepłe kraje, auto ze sobą do samolotu nie wezmę.
    >
    > A ja lubie w zimne kraje :-)

    Ale to już nie mój problem.


    >
    >>>> No nie da się, 20 letnie elektryki wymagałyby postoju co 20 km.
    >>> Na szczęscie nie ma jeszcze 20-letnich elektryków :-)
    >> Oczywiście że są.
    >> Na kwasiakach, ale zawsze.
    >
    > Melexy ?

    Nie jakieś Pugi stare np.
    >>> nagrzany benzyniak szybko się chłodzi zimą na parkingu.
    >>
    >> A jaki to ma związek ze zużyciem energii w bev?
    >
    > Skoro się szybko chłodzi, to szybko energia cieplna ucieka.

    Nadal nie widzę związku z tym na co odpowiadałeś.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: