    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 3 Jun 2020 06:46:15 -0700 (PDT)
    <5ed7a696$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Faschysm w Niemczech
    From: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, June 3, 2020 at 3:33:12 PM UTC+2, Michal Jankowski wrote:

    > W dzień w godzinach większego ruchu ryk jednego motocykla bez trudu
    > przebija się przez odgłos stu czy więcej samochodów.
    >
    > Owszem, czasem jedzie auto z wymontowanym tłumikiem, ale jednak o wiele
    > rzadziej i raczej nie urządza sobie nocnych rundek w kółko po tych
    > samych ulicach.

    Nie twierdze, ze motocykli nie slychac... ale przy drodze halas zawsze jest.
    Motocykle maja dopuszczalny wyzszy poziom ze wzgledow konstrukcyjnych... nie ma gdzie
    3 tlumikow wsadzic...
    Dodatkowo troszke odpowiada za to prawo dotyczace uprawnien... Bez niczego (18 lat)
    motorowery do 50cm3, na PJ kat. B motocykle 125cm3
    Taki skuter 50cm3 halasuje bardziej niz moj litrowy motocykl... tak na prawde te
    190KM do niczego mi nie jest potrzebne, zeby ten moj silnik przekroczyl ~100KM to
    pewnie wszystkie ograniczenia predkosci musialbym zlamac ;), ale za to bezproblemowo
    jezdzi na ulamku mocy przy obrotach 1-3k rpm. A te wszystkie pyrtki praktycznie
    zawsze jada na maks. obrotach...
    To samo (juz ktos wspominal) jest z samochodami... kilkulitrowy wolnossacy silnik
    bedzie ladnie pyrkal jadac 70km/h, a te wspolczesne turbobenzyny o pojemnosci rzedu
    litra beda pracowac na kilku tys. obrotow, zeby toto przyspieszalo jakos...

    > Rozwiązania, że oni niech hałasują bez ograniczeń, a ja mam nie otwierać
    > okien, cywilizowany człowiek nie zaproponuje.

    W XXI w standardem staje sie jednak wentylacja mechaniczna (z klimatyzacja), a ona
    wymaga zamknietych okien ;) Jak sie ma grawitacyjny zabytek to lipa lekka...