    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
    Subject: Re: Energooszczędna płyta pod mały serwer, miniatx - tania
    Date: 22 Nov 2011 00:31:29 GMT

    Dnia 21.11.2011 BAREK <b...@p...pl> napisał/a:
    > Dobry Wieczór,
    > W sumie jestem amatorem, ale czy rozwiązanie typu;
    > -serwerek z jednym LAN plus switch/najlepiej zarządzalny - nie było by
    > dobrym rozwiązaniem?

    Te serwery do głównie routery i docelowo dwa.

    > Takie proste zarządzalne switche zaczynają się koło 200 zeta,
    > Serwerek z jednym LAN 1GB będzie tani i mały, switch też i będzie miał
    > minimum 4 porty albo i więcej....

    Nie w tym przypadku, potrzebuję 3 porty eth na każdym osobny adres i
    musi to być fizyczny port w routerze - taka specyfika.

    Mniej więcej to będzie działało tak:

    ISP1 ISP2
    | |
    +---+ +---+
    |R1 |---|R2 |
    +---+ +---+
    | |
    +---+ +---+
    |S1 |---|S2 |
    +---+ +---+
    | | | |
    LAN LAN

    R1 i R2 to są właśnie te routery, S1 i S2 to switche.
    Do switchy są podpięte serwery, każdy 2 kabelkami, przez 2 karty, każda
    do innego switcha w bondingu. Każdy router do innego UPS (już są dwa).

    Na razie jest 1 router z 4 kartami, po jednej na każdego ISP i dwie w
    bondingu na każdy ze switchy. Ale on sam stanowi SPOF.

    Po wykonaniu ww. wszystko od isp, routery, switche, kabelki, karty aż do
    każdego serwera będzie zdbublowane i pojedyncza awaria nie spowoduje że
    coś z łączami nie działa.