  • 1. Data: 2011-11-19 13:07:31
    Temat: Energooszczędna płyta pod mały serwer, miniatx - tania
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Wertuję sieć w poszukiwaniu taniej płyty na mały serwer (zarządzanie ruchem w sieci,
    firewall,
    bgp, dns, looking glass, trochę narzędzi do diagnostyki sieciowej). Obecnie tą
    funkcję pełni
    stary p4, 1GB ram i skrawek dysku. Ma wadę: duży, dużo prądu, dużo ciepła.
    Szukam czegoś małego (niekoniecznie 1U), ale małe. Najlepiej chyba na jakimś atomie
    (p4 się
    nudzi w tej robocie). Tak aby szło obsadzić do 2GB ram i najgorszy wymóg możliwość
    3xeth
    a najlepiej 4xeth. Mogą być 'setki'.
    Płyt co prawda w sieci jest ogromny wybór, na atomach, via itd. już od 200zł, np
    http://www.frikomp.pl/Inne-k198-0-3-price.html
    ale zdecydowana większość ma 1 ethernet i co najwyżej pci. Te co mają 2xeth mają ceny
    x3, przy
    czym praktycznie od pozostałych się nie wyróżniają (z mojego punktu widzenia, nie
    patrzę na gpu,
    ilość usb3 itd).
    Jakby płyta miała pci to mogę włożyć kartę 2xeth ale te też sporo kosztują i mają
    raczej pełny
    profil, więc np w obudowę 1U mogę go nie wsadzić.
    Najlepszym rozwiązaniem byłaby płyta 2xeth + pci.

    Rozwiązania mikrotikowe odpadają - nie chcę się w army bawić.
    Płyty takie są, wiem, ale za 600-700zł szukam taniej.
    Mile widziany, ale to super dodatek: czytnik kart CF - serwer będzie stał na sata-CF,
    jakby
    czytnik był wbudowany to ekstra.

  • 2. Data: 2011-11-19 14:00:56
    Od: Tomasz Tybusz <t...@g...com>

    W dniu 2011-11-19 14:07, Sergiusz Rozanski pisze:
> [...]
    > Płyty takie są, wiem, ale za 600-700zł szukam taniej.
    > Mile widziany, ale to super dodatek: czytnik kart CF - serwer będzie stał na
    Może jakieś sieciówki na usb? Aktywny hub USB i kilka sieciówek. Tylko
    trzeba by pomyśleć o sterownikach, jeśli to ma być linuks.
    Ale problem z ilością sieciowek się rozwiązuje. Jedyny wymóg to USB 2.0,
    ale to chyba nie problem.

  • 3. Data: 2011-11-19 14:14:13
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 19.11.2011 Tomasz Tybusz <t...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > trzeba by pomyśleć o sterownikach, jeśli to ma być linuks.
    > Ale problem z ilością sieciowek się rozwiązuje. Jedyny wymóg to USB 2.0,

    No też o tym myślałem, ale wolałbym nie. To jednak główny rozgałęźnik mojej sieci,
    raczej nie
    pójdę w tą stronę.

  • 4. Data: 2011-11-19 16:33:25
    Od: Jerzy Dombczak <n...@d...net>

  • 5. Data: 2011-11-19 17:23:20
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-19 14:07, Sergiusz Rozanski wrote:
> [...]
    raczej pełny
    > profil, więc np w obudowę 1U mogę go nie wsadzić.
    > Najlepszym rozwiązaniem byłaby płyta 2xeth + pci.

    Czy masz już do tego obudowe, chyba każda płyta mini-ITX ma albo PCI
    albo PCIExpress, więc tylko byłaby kwestia karty - albo pionowo, albo
    poziomo przez jakis riser.

    Jeżeli masz, zapodaj linka.

  • 6. Data: 2011-11-19 21:49:36
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 19.11.2011 Jerzy Dombczak <n...@d...net> napisał/a:
> [...]

    Pomysł świetny, tylko czy da radę 1GB ram tam zapodać? 0.5GB potrzebuję na
    dzień dobry na 2 pełne tabele dla bgpd.

  • 7. Data: 2011-11-19 21:57:38
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > Wertuję sieć w poszukiwaniu taniej płyty na mały serwer

    Jesli zniesiesz 450,- to moze Asus E35M1-M (bez PRO)?
    AMD E-350, 2 PCI, 2 PCIe, niemal FlexATX...

    Choc faktycznie moze troche na wyrost...

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 8. Data: 2011-11-20 13:46:24
    Od: Robek <r...@g...pl>

> [...]
    > Płyty takie są, wiem, ale za 600-700zł szukam taniej.
    > Mile widziany, ale to super dodatek: czytnik kart CF - serwer będzie stał na

    Jak ma byc 1U to chyba tylko supermicro robi atoma z dwiema sieciowkami
    intela pci-e Gb na plycie + gniazdo pci-e na plycie, tylko bedzie drogo.
    Sama płyta okolo >800zl.

    Sa plyty jetway'a z jedna sieciowka od okolo 600-700 + moduly z np.
    3x100Mb (ok. 200zl) lub 3x1Gb(ok. 220zl).

    Robek

  • 9. Data: 2011-11-20 14:13:22
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 19.11.2011 Vituniu <v...@g...com> napisał/a:

    > Jesli zniesiesz 450,- to moze Asus E35M1-M (bez PRO)?
    > AMD E-350, 2 PCI, 2 PCIe, niemal FlexATX...
    >
    > Choc faktycznie moze troche na wyrost...

    Wyrost mi nie przeszkadza, ale to wychodzi chyba najtaniej, nie licząc
    alix-ów, ale tam pamięć mała. W sumie za ~550-600zł będę miał cały hw do
    routera. W 1U nie wejdzie, ale w minit z malutkim zasilaczem już tak.
    Drążę temat.

  • 10. Data: 2011-11-20 14:14:35
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 20.11.2011 Robek <r...@g...pl> napisał/a:

    > Jak ma byc 1U to chyba tylko supermicro robi atoma z dwiema sieciowkami
    > intela pci-e Gb na plycie + gniazdo pci-e na plycie, tylko bedzie drogo.
    > Sama płyta okolo >800zl.

    No własnie, na ofertę supermikro trafiłem i wyszło mi te 3x do 'normalnej'
    ceny.

    > Sa plyty jetway'a z jedna sieciowka od okolo 600-700 + moduly z np.
    > 3x100Mb (ok. 200zl) lub 3x1Gb(ok. 220zl).

    Czyli nadal 3x, odpada.