  • Data: 2014-05-27 14:01:07
    Temat: Re: Eneloopy raz jeszcze.
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Podobnie jak nigdy nie mog� wykluczy�, �e pralka w trakcie pranie wyleje

    zgadza sie.
    tylko ze doladowanie jest najskutzeczniejsza metoda , aczkolwiek teoretycznie nie
    zalecana.

    te pomiary w ladowarkach nie sa rzeczywiscie dokladne i rzeczywiscie miarodajne
    pokazujac energie naladowania np 1000 mah(V) dla jednej i np 1500 mah(V) dla drugiej
    wcale nie ozancza , ze ta druga w sumie jest w stanie oddac wiecej enrgii , gdyz to
    zalezy od stanu poczatkowego. Aby go wyrownac , nalezaoby najpierw akumulatory
    rozladowac i doladowac na full i tak sie robi , tyle ze to trwa pol dnia , jesli nie
    dluzej a w sumie w najlepszym wypadku dostane to samo co uzyskam doladowujac akku.

    robie tak dla zasady juz zawsze , nauczony doswiadczeniem.
    to co jest napisane na displayu nie ma znaczenia . interesuje mnie czy jest full ,
    albo nie.
    co jakis czas sprawdze za pomoca funkcji "test" na ile spadla pojemnosc akku. staram
    sie stosowac o podobnej pojemnosci.
    z mojego doswiadczenia wynika ze w ciagu dwoch lat uzytkowania nie ma zasadniczych
    roznic , starzeja sie podobnie. roznice sa wieksze po kilku latach lezakowania.