  • Data: 2013-12-03 12:01:44
    Temat: Re: Elektryka w UK
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ACMM-033 napisało:

    > Mój ręczniak ma 65-108, w 2 przylegających do siebie podzakresach
    > 65-75(.9 - skok jest co 0.1 MHz),76-108, tak, że przy ręcznym popychaniu
    > nawet się nie zauważy, że zmienił się podzakres.

    Nadajniki UKF OIRT nie trzymały się nawet rastra 100 kHz.

    > Ale to chińszczyzna pełną gębą. Choć mechanicznie jest wyjątkowo dobrze
    > zrobiony, to elektronicznie wydaje mi się, powiedzmy, projektowany w
    > garażu. Chińczykom żal było równowartości zapewne 5-10 PLN, aby można
    > było to radio odbierać w stereo, bo chip odbiornika RDA5802 jest stereo,
    > a wzmacniacz m.cz. TDA2822 także. A zrobili mono i odcieli jedną sekcję
    > mocy audio. Badziewne to, ale odbiera.

    To nie jest kwestia ceny. Ja w okresie przejściowym kupiłem nawet walkmana
    z radiem obejmującym oba zakresy. Strojony potencjometrem, więc raster nie
    dokuczał, choć gęsto się robiło -- zamiast 20 MHz obrót obejmował 43 MHz.
    Specjalnie na polski rynek tak zrobiony. Ale komu by się chciało robić
    oddzielnie dla nas? Może pare modeli. O posłuchaniu radia w samochodzie
    przez wbudowany odbiornik czaczej by należało zapomnieć.

    --
    Jarek