    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    <0...@g...com>
    <61204539$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <1mxmrxxi4466f$.8j9gbgr1cipf.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <1b8nxtll4mf0s$.1hsv9u595cers$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <6126bc6c$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <6127c56f$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 27 Aug 2021 00:24:20 GMT

    On 2021-08-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie mam zielonego pojęcia, ale z faktu, że w 1943 roku postanowili
    > walczyć twierdząc, że i tu, i tu zginął, a wcześniej nie wnoszę, że
    > mieszkańcy getta zorientowali się dopiero wówczas. nie potrafię Ci
    > powiedzieć czemu.

    Elementem strategii przetrwania, którą wyrabia sobie chyba praktycznie
    każda osoba będąca w zagrożeniu, jest wiara, że się przetrwa. To jest
    coś tak silnego, że nie opuszcza nawet w drodze do tej komory gazowej,
    vide opowiadania Borowskiego. Taka wiara nie oznacza braku wiedzy. Nie
    rozstrzygniecie więc MZ tego w ten sposób, bo z chłodnej perspektywy
    mogło już duzo wczesniej wynikać, że trwa eksterminacja, a człowiek
    przekonywał siebie na 1000 sposóbów, że nic się takiego nie dzieje.

    --
    Marcin