    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 26 Aug 2021 09:47:26 -0700 (PDT)
    <6...@g...com>
    <1mxmrxxi4466f$.8j9gbgr1cipf.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <1b8nxtll4mf0s$.1hsv9u595cers$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <6126bc6c$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <1kftg6elgxer4$.bw8u0hqix0sz$.dlg@40tude.net>
    <5...@g...com>
    <30p02i53weoe.8bmexgizltkf$.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 26 sierpnia 2021 o 17:20:56 UTC+2 J.F napisał(a):
    > [...]
    starości widząc codziennie to co na zdjęciach niżej. Nie uciekaj z odpowiedzią.
    > Ja jestem skazony pozniejsza wiedza.
    zawskiego&client=tablet-android-lenovo&prmd=imnv&sxs
    rf=ALeKk03HOfwVGXAQBeD1UE8A4AqStWO3iw:1629985560387&
    source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj33cKy6c7yAhVHh
    v0HHXM9DyMQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=1280&bih=800#imgrc=jj7
    5kzCAN6NxjM

    > martwi, czy spia/odpoczywaja ?
    >
    > sa takie zdjecia
    > https://twojahistoria.pl/2018/01/16/to-najslynniejsz
    e-zdjecie-z-getta-warszawskiego-co-powinienes-o-nim-
    wiedziec/

    > sa takie
    > https://fotoblogia.pl/11955,zakazane-zdjecia-z-warsz
    awskiego-getta

    > patrz na te usmiechniete twarze ... na poczatku.
    >
    > a sa i takie
    > http://historyk.eu/wpis/16-listopad-1940-roku-zamkni
    %C4%99cie-i-odizolowanie-getta-warszawskiego

    > Po latach zycia w getcie ... moze bym sie nawet ucieszyl, ze chca mnie
    > przesiedlic gdzies na wschod, moze tam bedzie lepiej.
    > Ciekawe, czy wzbudziloby moje watpliwosci, ze Niemcy najpierw
    > wybierali tych slabszych, starszych itp.
    >
    > https://deon.pl/swiat/wiadomosci-z-polski/75-lat-tem
    u-niemcy-zakonczyli-akcje-likwidacyjna-getta-warszaw
    skiego,452336

> [...]
    > robią swoje. Pierwsza daje do ręki niezbity argument przeciwko
    > wszelkim +bajkom+ o komorach gazowych (+bo po cóż by dawali chleb,
    > gdyby chcieli mordować+), głód - jeszcze mocniejszy przesłania
    > wszystko obrazem trzech brązowych, wypieczonych bochenków"
    >
    > Przy czym ... dlaczego mieliby przypuszczac, ze Niemcy chca wszystkcih
    > wymordowac? To sie w historii nie zdarzalo.
    >
    > A na poczatku wywozki to o tych komorach nie mogli wiedziec,
    > informacje pojawily sie pozniej ... ale informacje czy plotki? Co bys
    > podejrzewal, po dwoch latach jednak zycia w getcie?

    sasiedzi-przypominamy-jak-polacy-pomagali-zydom-zamk
    nietym-w-warszawskim-getcie/

    > Tylko ze to ulotka z sierpnia 1943 - juz po sprawie.
    > No i dotarla do nielicznych, a przemowienia Sikorskiego tez tylko
    > nieliczni sluchali.
    >
    > No - byly i ulotki z maja 43
    > https://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/publication/401700/e
    dition/411534/content

    > http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/LDU194
    30050016/O/LDU19430050016.pdf

    > J.
    Zmęczeni i śpią. Bez komentarza. Jeśli bym miał moc sprawczą i mógłbym załatwić sobie
    milion złotych albo cofnąć cie w czasie to wysłał bym cię do tamtych czasów. Na
    dodatek zrobił bym ciebie bogatym żydem z duża rodzina.