    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <letku9pnd1xh$.10ltbyuxwx9oc$.dlg@40tude.net>
    <611e9cd1$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <1lax4naprg1rv$.l692aekvescf$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <glk5l8ykvtio$.1olc6na59spq5.dlg@40tude.net>
    <0...@g...com>
    <61204539$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <1mxmrxxi4466f$.8j9gbgr1cipf.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    Date: Wed, 25 Aug 2021 17:17:14 +0200

    On Tue, 24 Aug 2021 05:09:32 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    > Nie chcę żadnego morału wypracowywać. Zwyczajnie nie zgadzam się z
    > twierdzeniem Tomasika że nikt o mordowaniu Polaków nie wiedział.

    No ale przeciez sa przyklady powyzej.

    O jednym mordowaniu bylo glosno, inne Niemcy zalatwiali po cichu,
    co nie znaczy, ze w calkowitej tajemnicy.

    A to ciagle jakies drobne ilosci - jeszcze nikt nie wiedzial, ze
    Niemcy Zydow beda milionami mordowac. Tym akurat Niemcy sie nie
    chwalili. Podobnie jak masowym mordowaniem wiosek w 41.

    > Ani Polacy ani przywódcy tzw koalicji antyhitlerowskiej.
    > Zaproponowałem mu żeby przeprowadził doświadczenie na żywym
    > organizmie, na dodatek swoim. I żeby umieścił się w gettcie
    > warszawskim. I czy będąc w nim a mając dzisiejsza bardzo uboga
    > wiedzę co do okrucieństw jakie tam cały czas się działy uwierzył by
    > że zostanie przewieziony gdzies do pracy i doczeka tam wnuków.

    No ale znow pominales - tych Zydow przesiedlano pare razy, to czemu
    ten mialby byc ostatni ?

    Warunki w gettcie byly bardzo ciezkie, ale jeszcze nie mordowano
    wszystkich tak masowo.

    Nawet jak tam niektorych za ciezkie wykroczenia wyslali do "kacetu",
    to jedne rodziny szybko dostaly rachunek za pogrzeb, a inne nie ...
    wiec zyje? Bo korespodencja z obozu ... a nie - czesta byla, ale
    Zydzi akurat nie mieli prawa.

    https://przystanekhistoria.pl/pa2/tematy/cenzura/639
    90,Listy-z-innego-swiata.html

    J.