    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 20 Aug 2021 15:39:27 -0700 (PDT)
    <l...@4...net>
    <611d22b2$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <611d6198$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <v5svlttnzp39.1byan53pks39l$.dlg@40tude.net>
    <611e4db8$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <letku9pnd1xh$.10ltbyuxwx9oc$.dlg@40tude.net>
    <611e9cd1$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <1lax4naprg1rv$.l692aekvescf$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <glk5l8ykvtio$.1olc6na59spq5.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 20 sierpnia 2021 o 17:27:30 UTC+2 J.F napisał(a):

    > No ale widzisz - w Przemyslu Niemcy zabili 500-600 Zydow, a np w Lodzi
    > ilu we wrzesniu 1939?
    > A w Warszawie ?
    > Jakbys przyjmowal do wiadomosci co Ci piszemy, to bys np zauwazyl,
    > ze Pilecki trafil do Oswiecimia we wrzesniu 1940, a dopiero rok
    > pozniej Niemcy stwierdzili, ze chca "ostateczne rozwiazanie".
    >
    > Zbudowano podoboz Auschwitz II, czyli Brzezinka, ktory dopiero
    > wiosna 1942 zaczal masowe usmiercanie.
    >

    > Masz tu raport Karskiego z 1940
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Raporty_Karskiego

> [...]
    To twierdzisz że w Łodzi nr się nie działo
    Za Wikipedia, żeby można było sprawdzić.
    W wyniku akcji przeprowadzonej między 9 a 11 listopada 1939 niemiecka policja
    aresztowała na podstawie specjalnych list proskrypcyjnych (tzw. ,,Sonderfahndungsbuch
    Polen") około 1500 osób. Zatrzymanych umieszczono w kinie ,,Wolność" w Pabianicach, w
    fabryce Arnolda Bayera w Rudzie Pabianickiej oraz w obozie w fabryce włókienniczej
    Michała Glazera na Radogoszczu, który w następnych dniach stał się głównym miejscem
    osadzenia więźniów tej akcji. Z czasem, do końca listopada 1939 r., przeniesiono do
    niego aresztantów z Pabianic i Rudy Pabianickiej po wstępnie dokonanej selekcji. Stąd
    zabierano ich do siedziby łódzkiego gestapo przy al. K. Anstadta, gdzie funkcjonował
    sąd doraźny. W ciągu kilkuminutowej rozprawy zapadały w zasadzie tylko wyroki
    śmierci, które były natychmiast wykonywane'.......
    Z innej beczki
    W Wielkopolsce w dniach 20-23 października 1939 odbyły się pierwsze masowe, publiczne
    egzekucje dokonane w ramach Operacji Tannenberg (niem. Unternehmen Tannenberg).
    Miejscem eksterminacji były: Śrem, Książ Wielkopolski, Kórnik, Mosina, Środa
    Wielkopolska, Kostrzyn, Gostyń, Poniec, Krobia, Kościan, Śmigiel, Leszno, Osieczna,
    oraz Włoszakowice i łącznie pochłonęły dwieście siedemdziesiąt pięć ofiar[1].
    Zaraz się dopierdolicie że akcje takie były skierowane przeciwko Polakom. I będziecie
    mieli rację. Żydzi żyjący wtedy w Polsce byli Polakami. Tego typu informacje o
    masowych mordach rozchodziły się na całą Polskę. Wszyscy o nich wiedzieli. Tylko
    rodzina Tomasika nie wiedziała. To że w dużych i średnich miastach nie mordowali
    zaraz po przejściu frontu wynikało z pewnego problemu logistycznego. Jak oddziały od
    mordowania wchodziły do wioski to łatwiej im było znaleźć trzy albo pięć żydowskich
    rodzin i je od razu zamordować. W Łodzi w której żyło z 200 tysięcy Żydów taka
    operacja była niemożliwa do przeprowadzenia jednego dnia bo wydajność oddziałów
    likwidacyjnych była za mała. Czy jeśli byś był polskim żydem i by cię zamknęli w
    getcie np warszawskim to po tym co bys codziennie widzial miałbyś jakieś złudzenia
    że prawdziwe są szwabskie opowieści że pojedziesz z całą rodziną i znajomymi w inne
    miejsce gdzie będziesz pracował i umrzesz że starosci? Do tego wiedział byś że twoje
    życie jest cenne dla szmalcowników dokąd masz pieniądze. Bo była to wiedza
    powszechna. Taka samo wiedzą powszechna jest że słońce świeci i że Niemcy od samego
    początku wojny mordowali w pierwszej kolejnosci wyznawców religii judaistycznej.