  • Data: 2015-01-07 20:52:48
    Temat: Re: Ekwiwalent przysłony dla małych matryc
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-01-07 20:33, trolling tone wrote:
    > Kilogramowe torebki cukru lub mąki ważą z dobrym przybliżeniem 1 kg
    > i mają to nawet wydrukowane. Funkcjonalnie rolę wzorca spełniają.

    Funkcjonalnie to prezerwatywa spełnia rolę uszczelki.

    Nie jest to temat tej grupy, więc nie ma sensu się rozpisywać.
    Wzorzec kilograma to wzorzec kilograma - aktualnie konkretny przedmiot
    przechowywany w konretnym miejscu.

    > Młodzi ambitni fotografowie kupują najczęściej APS lub m4/3. To są ci,
    > którzy o ogóle słyszeli o czymś takim jak ogniskowa. Na obiektywach
    > mają wygrawerowane rzeczywiste wartości, a nie żadne ekwiwalenty.
    > I teraz grupa przemądrzałych tetryków każe im to dzielić lub mnożyć
    > przez 1.5 lub 2. Aha, no i jeszcze 1.6 (Canon). Gdzie tu sens?

    Nikt im nie każe tego mnożyć. Nie chcą, to nie muszą!
    Rzecz w tym, że mogą. Że wiadomo jak to zrobić. To jest dodatkowa
    wartość, a nie jakiś przymus. Czemu Ci to przeszkadza?

    > A nie prościej tak: mam system w formacie np. APS-C Canona. Mój standard
    > to mniej więcej 30mm. Połowa z tego to solidny szeroki kąt. Dwa razy tyle
    > to krótkie tele-portretówka, do ptaków muszę mieć co najmniej 10 razy
    > tyle, itd... Dajcie młodym czas i spokój, sami szybciej się z tym
    > ogarną, niż z wydumanymi ekwiwalentami.

    Nie, nie prościej.

    No ale jeśli nie rozumiesz, to pewnie też nie dasz się przekonać.
    W związku z tym nie będę Ci na siłę wtłaczał życiowej zaradności...

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski