  • Data: 2015-01-07 20:33:09
    Temat: Re: Ekwiwalent przysłony dla małych matryc
    Od: trolling tone <a...@a...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-07 o 20:02, Piotr Kosewski pisze:

    > Przedmioty o masie 1kg to nie wzorce. To przedmioty porównane do wzorca
    > i przypadkowo mające akurat podobną masę.

    Kilogramowe torebki cukru lub mąki ważą z dobrym przybliżeniem 1 kg
    i mają to nawet wydrukowane. Funkcjonalnie rolę wzorca spełniają.
    A taką masę mają nieprzypadkowo - to u nas powszechnie stosowana miara.
    Młodzi ambitni fotografowie kupują najczęściej APS lub m4/3. To są ci,
    którzy o ogóle słyszeli o czymś takim jak ogniskowa. Na obiektywach
    mają wygrawerowane rzeczywiste wartości, a nie żadne ekwiwalenty.
    I teraz grupa przemądrzałych tetryków każe im to dzielić lub mnożyć
    przez 1.5 lub 2. Aha, no i jeszcze 1.6 (Canon). Gdzie tu sens?

> [...]
    > używasz. Czyli dzisiejsza niewielka popularność 35mm nie powinna być
    > wielkim problemem.
    >
    > Aby umożliwić łatwe porównywanie sprzętu fotograficznego, potrzebny był
    > jakiś standard rozmiaru sensora. Konkretny pomysł na standard rzadko
    > jest w czymś "lepszy". Po prostu trzeba jakiś wybrać - tak jak z tym
    > kilogramem.
    > Wybrano 35mm, bo wtedy akurat był niezwykle popularny.
    > Dzięki temu możesz sobie do swojego APS-C czy MFT kupić 50-letni
    > obiektyw i wiesz, jakiego rodzaju obrazowania możesz się spodziewać.

    A nie prościej tak: mam system w formacie np. APS-C Canona. Mój standard
    to mniej więcej 30mm. Połowa z tego to solidny szeroki kąt. Dwa razy tyle
    to krótkie tele-portretówka, do ptaków muszę mieć co najmniej 10 razy
    tyle, itd... Dajcie młodym czas i spokój, sami szybciej się z tym
    ogarną, niż z wydumanymi ekwiwalentami.