  • Data: 2015-01-08 07:09:23
    Temat: Re: Ekwiwalent przysłony dla małych matryc
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak jak napisałem - ekwiwalent przysłony ma sens przy porównaniach
    > różnych aparatów, zwłaszcza jeśli nie używamy np. testowych zdjęć
    > (zrobionych z konkretnymi ISO). Np. widzimy dla aparaty na półce, jeden
    > z nich ma superjasny obiektyw wielkości ziarnka grochu, a drugi to
    > ciemny kit z 17-70/2.8, ciekawe który będzie robił lepsze zdjęcia
    > w słabych warunkach.
    >
    > Kombinowanie z przeliczaniem przysłon robiąc zdjęcia z konkretną
    > czułością nie jest celowe.

    sorry wybacz ale ekwiwalent przyslony nic nie mowi na temat jakosci zdjec.

    to jest jakas czysto teoretyczna liczba , ktora mowi jaka przyslona musiala by byc
    uzyta , aby uzyskac taka sama glebie ostrosci jak obiektywem o innej ogniskowej .

    niezalzenie o nijakiego znaczenia praktycznego takiej informacji , samo przeliczenie
    jest tak klopotliwe i niedokladne ze od razu mozna sobie zapamietac, ze aby dostac te
    sama GO na FF co na APS dla tych samych katow widzenia, to w zaleznosci od odleglosci
    nalezy przysloni o ok 1,5 - 2 ev.

    i tyle .
    jesli chcemy dokladnie wyliczyc GO , jej granice to ekwiwalent jest do tego
    kompletnie niepotrzebny.

    np na aps c obiektyw o jasnosci 3,5 daje takie GO jak obiektyw FF dlaby przy
    przylonie 5,6 . I co z takiej onformacji wynika ??

    dla FF moznaby mowic o ekwiwalencie 3,5 , na aps o ekwiwalnecie 5,6
    kompletnie bezuzyteczna informacja.

    ktos sobie zrobil w sieci takie przeliczenie , uzyl terminu " ekwiwalent przyslony" i
    zachwycony plebs jak nawiedzony uzywa czegos , czego nie rozumie.