  • 31. Data: 2014-11-28 12:14:48
    Temat: Re: Ekonomiczna jazda - jak to wkoncu jest ??
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Fri, 28 Nov 2014 09:23:11 +0000 (UTC), masti

    > Znowu coś mi wmawiasz, trollu przebrzydły.

    tak. Wmawiam Ci Twoje słowa.
    Jak chcesz trollować to potrenuj. Bo na razie wychodzisz po prostu na
    idiotę

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 32. Data: 2014-11-28 12:38:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2014, Ghost wrote:

    > Użytkownik "Myjk" napisał

    > a kolesie z podrzędnych klną na ciebie

    Niekoniecznie - przecznice nie są aż tak często, więc równie
    prawdopodobne jest że mogą w miarę bezpiecznie wjechać PRZED
    niego.
    Poza tym wersja "od świateł do świateł" wskazuje raczej na to,
    że KOLEJNE przecznice mają światła :> (nie ma więc innych
    do wjeżdżania z boku).
    W to, że celuje w stan świateł kilometr dalej sam nie wierzysz :|

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2014-11-28 12:44:40
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Fri, 28 Nov 2014 11:17:32 +0100, Ghost

    >Podporządkowanych. Nie, nie klną -- bo jeśli tam są, to też uwzględniam to
    >w swojej jeździe tak, żeby mieli okazję pojechać. Ja pierdole, tu się nie
    >da nic napisać żeby ktoś sobie czegoś nie dorobił po swojemu.

    Ja nic nie dorabiam.

  • 34. Data: 2014-11-28 13:07:27
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.11.2014 11:21, Andrzej Lawa pisze:

    > To znaczy tych pojebów, bo muszą cisnąc gaz nawet jeśli na najbliższym
    > skrzyżowaniu właśnie zapaliło się czerwone światło?

    Jeżeli jedziesz 50-70km/h i widzisz że Ci się zapaliło czerwone światło,
    to nie ma bata - musisz dużo dużo wcześniej zacząć zwalniać, żeby
    wyhamować silnikiem bez użycia hamulca. Zakładam że już ostatnie metry
    są wyhamowane hamulcem, bo tak żeby wyhamować samymi oporami toczenia
    to trzebaby chyba kilometr wcześniej i ostatnie dziesiątki metrów toczyć
    się z prędkościami poniżej czułości prędkościomierza.

    Jeżeli takie coś nie wkurwi normalnego, delikatnie hamującego hamulcami,
    to tylko ze względu na jego wrodzoną anielską cierpliwość i nerwy ze stali.

    p. m.

  • 35. Data: 2014-11-28 13:12:03
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.11.2014 16:39, Jacek Maciejewski pisze:

    > A co, należysz do tych którzy uwielbiają wyścigi "kto pierwszy na
    > czerwonym"?

    A co, należysz do tych którzy nie znają stopni pośrednich między
    nieużywaniem hamulców a wyścigami kto pierwszy na czerwonym?

    Ty weź spróbuj się przejechać po mieście bez użycia hamulców. Na
    początku w nocy, żeby było pusto i nie powodować dziwnych sytuacji, ale
    na tyle wcześnie żeby jeszcze się paliły światła i sam zobaczysz jak
    ekstremalne to jest.

    Potem wykonaj test w dzień. Opisz wrażenia.

    p. m.

  • 36. Data: 2014-11-28 17:14:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-28 13:12, m wrote:

> [...]
    > ekstremalne to jest.
    >
    > Potem wykonaj test w dzień. Opisz wrażenia.

    Kiedyś niejaki Adam Płaszczyca tego dokonał - nawet na jutiuba wrzucił.
    Mimo, ze byłem pod wrażeniem to przydatność tego żadna a wkurw
    wszystkich dookoła spory;)

    Shrek.

  • 37. Data: 2014-11-28 17:59:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 13:12:03 +0100, m napisał(a):

    > A co, należysz do tych którzy nie znają stopni pośrednich między
    > nieużywaniem hamulców a wyścigami kto pierwszy na czerwonym?

    Czy ja coś mówię o nieużywaniu hamulców? Ja tylko jestem za taktyczną
    jazdą, taką żeby dojechać do skrzyżowania nie redukując prędkości do
    zera i trafić na nie akurat kiedy zapala się zielone i kolejka łącznie z
    ostatnim wozem w niej stojacym rusza. Choćby to miało znaczyć jazdę
    30km/h a w końcowej fazie nawet wolniej. I dziwię się takim
    niecierpliwcom którzy nie umieją się spokojnie doturlać, muszą
    wyprzedzić, zajechać drogę żeby się wcisnąć i odstać swoje na tym
    czerwonym. Naprawdę nie widze pożytku z dojeżdżania przed zmianą na
    zielone, hamowaniu do zera i odstawaniu parunastu sekund na czerwonym.
    --
    Jacek

  • 38. Data: 2014-11-28 18:01:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 11:19:16 +0100, Ghost napisał(a):

    > Znaczy gaaaaaaz!... noga z gazu i kulamy sie do nastepnych swiatel?

    Dokładnie. A przy tym myślimy czy na pewno mamy taką V aby trafić na
    zielone. Bez myślenia ani rusz.
    --
    Jacek

  • 39. Data: 2014-11-28 18:19:36
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Myjk"

    > Ogólnie, jak ktoś ma ochotę i potrafi myśleć to się da ograniczyć
    > używanie hamulca i gazu.

    Otóż to, trzeba głównie myśleć. Poza tym wystarczy ograniczyć tylko
    używanie hamulców na rzecz gazu i sprzęgła -- i bilans wyjdzie
    porównywalny z ciągutami stosującymi "ekodrajwing".
    ---
    Jak to sprzęgło ma pomóc ?

  • 40. Data: 2014-11-28 18:42:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Myjk"

    >Otóż to, trzeba głównie myśleć. Poza tym wystarczy ograniczyć tylko
    >używanie hamulców na rzecz gazu i sprzęgła -- i bilans wyjdzie
    >porównywalny z ciągutami stosującymi "ekodrajwing".

    W sensie ze hamowac silnikiem zamiast hamulcem na luzie ?
    Owszem, zysk jakis na tym jest, ale raczej znikomy.
    Ekojazda polega na tym, zeby nie wciskac gazu, jak troche pozniej ma
    to owocowac wciskaniem hamulca :-)

    A hamowanie silnikiem ... ot taka akcja, jade sobie autostrada,
    wkrotce bede zjezdzal, wiec wrzucam na luz dwa kilometry wczesniej na
    zjezdzie mam akurat wlasciwa predkosc.
    Czy lepiej hamowac silnikiem ?

    Wiem, lepiej jechac stale 90 za tirem, ale przyjmijmy jednak ze
    predkosc autostradowa to 150 :-)

    P.S. hm, ambitni moga policzyc czy nie oszczedniej byloby jechac te
    100km z predkoscia powiedzmy 140, a na koncu urzadzic ostre
    hamowanie - byle odcinek przejechac w tym samym czasie ...
    a moze nawet nie 100km tylko 30, bo na zjazdach ograniczenia ...

    J.