eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyEkologia vs diesel
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 51. Data: 2018-04-25 11:58:21
    Temat: Re: Ekologia vs diesel
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    25 Apr 2018 08:59:54 GMT, Budzik

    > Obecne auta sa i tak bardzo oszczedne - taki bus jest w stanie spokojnie
    > przejezdzic trase ze spalaniem 6,5-7,5 litra. Czego chciec wiecej?
    > Ile zaoszczedzisz wycinajac DPF? 0,1l?

    Mnie się nie pytaj, tylko tych co z tego powodu wycinają DPFy.
    EOT

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 52. Data: 2018-04-25 12:03:54
    Temat: Re: Ekologia vs diesel
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 21.04.2018 o 14:00, p...@g...com pisze:
    > https://40ton.net/filtry-czastek-stalych-wyciete-kil
    kuset-sprinterow-afera-najwiekszej-holenderskiej-wyp
    ozczalni/
    >
    > Na bank nie oni jedni kombinują więc kontrole w branży się szykują
    >

    I to jest właśnie ta bezobsługowość DPFów forsowana zarówno u dealerów
    aut jak i przez niektórych forumowiczów tutaj. Jedna wielka nieprawda
    ... DPFy jak najbardziej wymagają obsługi, i to bardzo uważnej, ze
    strony kierowcy. Gdyby były takie bezobsługowe to nikt nie chciałby ich
    wycinać i nie byłoby mnożących się firm świadczących tą usługę a Liquy
    Moly nie produkowałby preparatu do chemicznego przepychania przytkanego
    DPFa.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 53. Data: 2018-04-25 19:08:03
    Temat: Re: Ekologia vs diesel
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-25 o 11:55, Myjk pisze:

    >> I jakos tak magicznie po usunieciu DPF lub wymianie problem zanika?
    >
    > Nic nie znika, pojmiesz to w końcu? Problem nadal jest, tylko po wycięciu
    > DPF już go nie trzeba naprawiać bo auto dalej sobie jeździ -- z tą różnicą,
    > że truje ludzi, nie tylko przez wycięcie DPFu, ale także nadmierne
    > dymienie.
    >
    >> Ja rozumiem, ze DPF moze pasc równiez przez to ze np. wtryski
    >> leja ale w sumie co z tego z jakiego powodu?
    >
    > DPF nie pada z powodu lejących wtrysków, nie pada od zaciętego EGR, nie
    > pada od nieszczelnego dolotu, nie pada od rzygającej olejem turbiny czy IC,
    > DPF tylko momentalnie wskazuje na powstanie problemu gdzieś indziej.
    > Zamierzone to pewnie nie było, ale to bardzo dobry indykator.
    >
    > Trzeba problem wyeliminować tak jak normalny użytkownik eliminuje inne
    > problemy wynikające z eksploatacji. Chyba że jest leniwym i chciwym typem,
    > co woli jeździć rozklekotanym żużlem. Czyli wracamy do punktu wyjścia i
    > potwierdza się teza -- problemy z DPF mają właściciele zaniedbanych
    > szrotów, względnie właściciele co im się naprawa elementów nie będzie
    > opłacać, albo będą chcieli zaoszczędzić na paliwie, albo sprzedać
    > katalizatory na złom (w najgorszym wypadku).

    Zaklinasz rzeczywistość czyli fantazjujesz.
    DPF wymaga więcej uwago od użytkownika, a że sprawa dotyczy
    wypożyczalni gdzie pożyczający ma w dupie czy DPF się sam
    wypali czy będzie trzeba pojechać do serwisu i zapłacić
    tysiąc euro.
    Właścicielowi wypożyczalni nie jest już wszystko jedno
    więc problematyczny element usuwa przy pierwszej okazji.
    W efekcie wiemy że korzystanie z auta z DPFem nie jest
    bezproblemowo jak nam niektórzy wmawiają.


    Pozdrawiam


  • 54. Data: 2018-04-26 20:59:51
    Temat: Re: Ekologia vs diesel
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    >> Obecne auta sa i tak bardzo oszczedne - taki bus jest w stanie
    >> spokojnie przejezdzic trase ze spalaniem 6,5-7,5 litra. Czego
    >> chciec wiecej? Ile zaoszczedzisz wycinajac DPF? 0,1l?
    >
    > Mnie się nie pytaj, tylko tych co z tego powodu wycinają DPFy.

    Najpierw uwazasz sie za znaffffce a teraz mowisz zebym sie ciebie nie
    pytał... Nice...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy
    potrafią zepsuć stalową kulę...
    Pszemol: No to jest nas dwu...


  • 55. Data: 2018-04-26 20:59:52
    Temat: Re: Ekologia vs diesel
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    >> Ja rozumiem, ze DPF moze pasc równiez przez to ze np. wtryski
    >> leja ale w sumie co z tego z jakiego powodu?
    >
    > DPF nie pada z powodu lejących wtrysków, nie pada od zaciętego EGR,
    > nie pada od nieszczelnego dolotu, nie pada od rzygającej olejem
    > turbiny czy IC, DPF tylko momentalnie wskazuje na powstanie problemu
    > gdzieś indziej. Zamierzone to pewnie nie było, ale to bardzo dobry
    > indykator.
    >
    > Trzeba problem wyeliminować tak jak normalny użytkownik eliminuje
    > inne problemy wynikające z eksploatacji. Chyba że jest leniwym i
    > chciwym typem, co woli jeździć rozklekotanym żużlem. Czyli wracamy
    > do punktu wyjścia i potwierdza się teza -- problemy z DPF mają
    > właściciele zaniedbanych szrotów, względnie właściciele co im się
    > naprawa elementów nie będzie opłacać, albo będą chcieli zaoszczędzić
    > na paliwie, albo sprzedać katalizatory na złom (w najgorszym
    > wypadku).
    >
    >> Takie wtryski jeszcze długo posłuza a tak trzeba wymienic.
    >
    > Ale auto jest wtedy niesprawne, nie powinno być dopuszczone do
    > ruchu.
    >
    > EOT, bo mi szkoda czasu.
    >

    ROTFL
    CZyli rozumiem ze wtryski wymieniasz co 50-100kkm bo mniej wiecej wtedy
    zaczynaja lac...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy
    dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center.


  • 56. Data: 2018-05-01 23:02:03
    Temat: Re: Ekologia vs diesel
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 25 Apr 2018 08:46:16 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >nikt tam nie pisał o problemach z DPFem i nikt
    >ich nie wycinał

    Bzdura. W Niemczech tną też PDFy. Może mniej niż w Polsce, ale tną. A
    jak chcesz być w zgodzie z prawem, to możesz sobie w dr wklepać brak
    DPFa ze wszystkimi szykanami z tym zwiazanymi. Np. brak możliwości
    wjazdu do umweltzone.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t


  • 57. Data: 2018-05-01 23:03:39
    Temat: Re: Ekologia vs diesel
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 25 Apr 2018 10:46:36 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Wed, 25 Apr 2018 00:53:57 -0700 (PDT), p...@g...com
    >
    >> poczytaj forum to sie przekonasz :-)
    >
    >No widzę, są ich miliony, miliardy... pff.

    A w Polsce ile ich się wycina? Miliony?

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t


  • 58. Data: 2018-05-01 23:09:31
    Temat: Re: Ekologia vs diesel
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 22 Apr 2018 11:43:45 -0700 (PDT),
    p...@g...com wrote:

    >zieloni dziwią się że zielone plakietki nie działają ;-)

    Bo zieloną plakietkę moga dostać auta, które DPFa nawet nigdy nie
    miały ;)

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t


  • 59. Data: 2018-05-06 10:48:02
    Temat: Re: Ekologia vs diesel
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-04-24 17:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
    >
    >>> ha ha ha ale sie ubawilem :-) a wypozyczales kiedys auto dostawcze
    >>> w duzej wypozyczalni w Europie Zachodniej ? wszystko robi sie
    >>> online, kwity sa przygotowane na recepcji siedzi ladna dziewczyna,
    >>> pokazujesz dokumenty dostajesz kluczyki i tyle, zwrot jeszcze
    >>> szybszy bo wrzucasz do skrzynki na budynku jesli oddajesz w punkcie
    >>> wypozyczenia, konwersacje z pracownikami o DPF czy zuzyciu paliwa
    >>> to jakies bzdury :-)
    >>
    >> Znowu patrzysz przez swój pryzmat, jest wielu takich co z takich
    >> systemów nie umie i nie chce korzystać -- dzwonią albo przyjeżdżają
    >> na miejsce. Niemniej jednak jak już pisałem -- ten argument był
    >> globalny (to główny powód dla którego ludzie wycinają DPFy, tuż po
    >> niechęci do reperowania silnika). Zatem ponownie, nowe auta nie mają
    >> problemów z DPFami, te zaczynają się gdy silnik i osprzęt zaczyna
    >> dawać dupy. Im się nie chce kasy tracić na reperowanie, wolą jak
    >> ludzie jeżdżą trującymi żużlami.
    >
    > I znowu bzdura - nikt kogo znam nie wyciał DPF dlatego zeby spalanie było
    > mniejsze (roznica jest pomijalna).
    > Wycinali dlatego ze zaczynały się problemy.
    > Ba, nawet nie znam nikogo kto wyciałby profilaktycznie ze wzgledu na zły
    > wpływ DPF na kondycje silnika w zwiazku z rozrzedzaniem oleju...
    >

    To się dołączę. Pojazd 10 lat. Najechane 300kkm i póki co zero problemów
    z DPF-em.
    Wg mnie Budzik ma racje. Jak silnik jest sprawny to z DPF-em problemów
    nie ma. O DPF-ie dowiadujemy się jak z silnikiem zaczyna być coś nie tak.

    A czemu są lamenty na forach - nie wiem. Bardzo często najwięcej
    narzekania jest od tych, którzy po prostu nie maja kasy (albo im szkoda)
    na to aby coś naprawić lub zwyczajnie - wymienić jak trzeba. No i
    zaczynają się kaskadowe problemy.

    Z DPF tak już jest, że będzie wrażliwy na niedomagania silnika. W końcu
    jak ze względu na usterki silnik zaczyna kopcić 2 czy 3 razy bardziej
    niż powinien to DPF musi skapitulować.

    --
    mk4


  • 60. Data: 2018-05-06 10:56:12
    Temat: Re: Ekologia vs diesel
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-04-26 20:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
    >
    >>> Ja rozumiem, ze DPF moze pasc równiez przez to ze np. wtryski
    >>> leja ale w sumie co z tego z jakiego powodu?
    >>
    >> DPF nie pada z powodu lejących wtrysków, nie pada od zaciętego EGR,
    >> nie pada od nieszczelnego dolotu, nie pada od rzygającej olejem
    >> turbiny czy IC, DPF tylko momentalnie wskazuje na powstanie problemu
    >> gdzieś indziej. Zamierzone to pewnie nie było, ale to bardzo dobry
    >> indykator.
    >>
    >> Trzeba problem wyeliminować tak jak normalny użytkownik eliminuje
    >> inne problemy wynikające z eksploatacji. Chyba że jest leniwym i
    >> chciwym typem, co woli jeździć rozklekotanym żużlem. Czyli wracamy
    >> do punktu wyjścia i potwierdza się teza -- problemy z DPF mają
    >> właściciele zaniedbanych szrotów, względnie właściciele co im się
    >> naprawa elementów nie będzie opłacać, albo będą chcieli zaoszczędzić
    >> na paliwie, albo sprzedać katalizatory na złom (w najgorszym
    >> wypadku).
    >>
    >>> Takie wtryski jeszcze długo posłuza a tak trzeba wymienic.
    >>
    >> Ale auto jest wtedy niesprawne, nie powinno być dopuszczone do
    >> ruchu.
    >>
    >> EOT, bo mi szkoda czasu.
    >>
    >
    > ROTFL
    > CZyli rozumiem ze wtryski wymieniasz co 50-100kkm bo mniej wiecej wtedy
    > zaczynaja lac...?

    Nie no coś Pan - przecież już po 10kkm leją!

    MSPANC

    --
    mk4


strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: