-
51. Data: 2018-04-25 11:58:21
Temat: Re: Ekologia vs diesel
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
25 Apr 2018 08:59:54 GMT, Budzik
> Obecne auta sa i tak bardzo oszczedne - taki bus jest w stanie spokojnie
> przejezdzic trase ze spalaniem 6,5-7,5 litra. Czego chciec wiecej?
> Ile zaoszczedzisz wycinajac DPF? 0,1l?
Mnie się nie pytaj, tylko tych co z tego powodu wycinają DPFy.
EOT
--
Pozdor
Myjk
-
52. Data: 2018-04-25 12:03:54
Temat: Re: Ekologia vs diesel
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 21.04.2018 o 14:00, p...@g...com pisze:
> https://40ton.net/filtry-czastek-stalych-wyciete-kil
kuset-sprinterow-afera-najwiekszej-holenderskiej-wyp
ozczalni/
>
> Na bank nie oni jedni kombinują więc kontrole w branży się szykują
>
I to jest właśnie ta bezobsługowość DPFów forsowana zarówno u dealerów
aut jak i przez niektórych forumowiczów tutaj. Jedna wielka nieprawda
... DPFy jak najbardziej wymagają obsługi, i to bardzo uważnej, ze
strony kierowcy. Gdyby były takie bezobsługowe to nikt nie chciałby ich
wycinać i nie byłoby mnożących się firm świadczących tą usługę a Liquy
Moly nie produkowałby preparatu do chemicznego przepychania przytkanego
DPFa.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
53. Data: 2018-04-25 19:08:03
Temat: Re: Ekologia vs diesel
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-04-25 o 11:55, Myjk pisze:
>> I jakos tak magicznie po usunieciu DPF lub wymianie problem zanika?
>
> Nic nie znika, pojmiesz to w końcu? Problem nadal jest, tylko po wycięciu
> DPF już go nie trzeba naprawiać bo auto dalej sobie jeździ -- z tą różnicą,
> że truje ludzi, nie tylko przez wycięcie DPFu, ale także nadmierne
> dymienie.
>
>> Ja rozumiem, ze DPF moze pasc równiez przez to ze np. wtryski
>> leja ale w sumie co z tego z jakiego powodu?
>
> DPF nie pada z powodu lejących wtrysków, nie pada od zaciętego EGR, nie
> pada od nieszczelnego dolotu, nie pada od rzygającej olejem turbiny czy IC,
> DPF tylko momentalnie wskazuje na powstanie problemu gdzieś indziej.
> Zamierzone to pewnie nie było, ale to bardzo dobry indykator.
>
> Trzeba problem wyeliminować tak jak normalny użytkownik eliminuje inne
> problemy wynikające z eksploatacji. Chyba że jest leniwym i chciwym typem,
> co woli jeździć rozklekotanym żużlem. Czyli wracamy do punktu wyjścia i
> potwierdza się teza -- problemy z DPF mają właściciele zaniedbanych
> szrotów, względnie właściciele co im się naprawa elementów nie będzie
> opłacać, albo będą chcieli zaoszczędzić na paliwie, albo sprzedać
> katalizatory na złom (w najgorszym wypadku).
Zaklinasz rzeczywistość czyli fantazjujesz.
DPF wymaga więcej uwago od użytkownika, a że sprawa dotyczy
wypożyczalni gdzie pożyczający ma w dupie czy DPF się sam
wypali czy będzie trzeba pojechać do serwisu i zapłacić
tysiąc euro.
Właścicielowi wypożyczalni nie jest już wszystko jedno
więc problematyczny element usuwa przy pierwszej okazji.
W efekcie wiemy że korzystanie z auta z DPFem nie jest
bezproblemowo jak nam niektórzy wmawiają.
Pozdrawiam
-
54. Data: 2018-04-26 20:59:51
Temat: Re: Ekologia vs diesel
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>> Obecne auta sa i tak bardzo oszczedne - taki bus jest w stanie
>> spokojnie przejezdzic trase ze spalaniem 6,5-7,5 litra. Czego
>> chciec wiecej? Ile zaoszczedzisz wycinajac DPF? 0,1l?
>
> Mnie się nie pytaj, tylko tych co z tego powodu wycinają DPFy.
Najpierw uwazasz sie za znaffffce a teraz mowisz zebym sie ciebie nie
pytał... Nice...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy
potrafią zepsuć stalową kulę...
Pszemol: No to jest nas dwu...
-
55. Data: 2018-04-26 20:59:52
Temat: Re: Ekologia vs diesel
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>> Ja rozumiem, ze DPF moze pasc równiez przez to ze np. wtryski
>> leja ale w sumie co z tego z jakiego powodu?
>
> DPF nie pada z powodu lejących wtrysków, nie pada od zaciętego EGR,
> nie pada od nieszczelnego dolotu, nie pada od rzygającej olejem
> turbiny czy IC, DPF tylko momentalnie wskazuje na powstanie problemu
> gdzieś indziej. Zamierzone to pewnie nie było, ale to bardzo dobry
> indykator.
>
> Trzeba problem wyeliminować tak jak normalny użytkownik eliminuje
> inne problemy wynikające z eksploatacji. Chyba że jest leniwym i
> chciwym typem, co woli jeździć rozklekotanym żużlem. Czyli wracamy
> do punktu wyjścia i potwierdza się teza -- problemy z DPF mają
> właściciele zaniedbanych szrotów, względnie właściciele co im się
> naprawa elementów nie będzie opłacać, albo będą chcieli zaoszczędzić
> na paliwie, albo sprzedać katalizatory na złom (w najgorszym
> wypadku).
>
>> Takie wtryski jeszcze długo posłuza a tak trzeba wymienic.
>
> Ale auto jest wtedy niesprawne, nie powinno być dopuszczone do
> ruchu.
>
> EOT, bo mi szkoda czasu.
>
ROTFL
CZyli rozumiem ze wtryski wymieniasz co 50-100kkm bo mniej wiecej wtedy
zaczynaja lac...?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy
dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center.
-
56. Data: 2018-05-01 23:02:03
Temat: Re: Ekologia vs diesel
Od: j...@i...pl
On Wed, 25 Apr 2018 08:46:16 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
>nikt tam nie pisał o problemach z DPFem i nikt
>ich nie wycinał
Bzdura. W Niemczech tną też PDFy. Może mniej niż w Polsce, ale tną. A
jak chcesz być w zgodzie z prawem, to możesz sobie w dr wklepać brak
DPFa ze wszystkimi szykanami z tym zwiazanymi. Np. brak możliwości
wjazdu do umweltzone.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
57. Data: 2018-05-01 23:03:39
Temat: Re: Ekologia vs diesel
Od: j...@i...pl
On Wed, 25 Apr 2018 10:46:36 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
>Wed, 25 Apr 2018 00:53:57 -0700 (PDT), p...@g...com
>
>> poczytaj forum to sie przekonasz :-)
>
>No widzę, są ich miliony, miliardy... pff.
A w Polsce ile ich się wycina? Miliony?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
58. Data: 2018-05-01 23:09:31
Temat: Re: Ekologia vs diesel
Od: j...@i...pl
On Sun, 22 Apr 2018 11:43:45 -0700 (PDT),
p...@g...com wrote:
>zieloni dziwią się że zielone plakietki nie działają ;-)
Bo zieloną plakietkę moga dostać auta, które DPFa nawet nigdy nie
miały ;)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
59. Data: 2018-05-06 10:48:02
Temat: Re: Ekologia vs diesel
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2018-04-24 17:59, Budzik wrote:
> Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>
>>> ha ha ha ale sie ubawilem :-) a wypozyczales kiedys auto dostawcze
>>> w duzej wypozyczalni w Europie Zachodniej ? wszystko robi sie
>>> online, kwity sa przygotowane na recepcji siedzi ladna dziewczyna,
>>> pokazujesz dokumenty dostajesz kluczyki i tyle, zwrot jeszcze
>>> szybszy bo wrzucasz do skrzynki na budynku jesli oddajesz w punkcie
>>> wypozyczenia, konwersacje z pracownikami o DPF czy zuzyciu paliwa
>>> to jakies bzdury :-)
>>
>> Znowu patrzysz przez swój pryzmat, jest wielu takich co z takich
>> systemów nie umie i nie chce korzystać -- dzwonią albo przyjeżdżają
>> na miejsce. Niemniej jednak jak już pisałem -- ten argument był
>> globalny (to główny powód dla którego ludzie wycinają DPFy, tuż po
>> niechęci do reperowania silnika). Zatem ponownie, nowe auta nie mają
>> problemów z DPFami, te zaczynają się gdy silnik i osprzęt zaczyna
>> dawać dupy. Im się nie chce kasy tracić na reperowanie, wolą jak
>> ludzie jeżdżą trującymi żużlami.
>
> I znowu bzdura - nikt kogo znam nie wyciał DPF dlatego zeby spalanie było
> mniejsze (roznica jest pomijalna).
> Wycinali dlatego ze zaczynały się problemy.
> Ba, nawet nie znam nikogo kto wyciałby profilaktycznie ze wzgledu na zły
> wpływ DPF na kondycje silnika w zwiazku z rozrzedzaniem oleju...
>
To się dołączę. Pojazd 10 lat. Najechane 300kkm i póki co zero problemów
z DPF-em.
Wg mnie Budzik ma racje. Jak silnik jest sprawny to z DPF-em problemów
nie ma. O DPF-ie dowiadujemy się jak z silnikiem zaczyna być coś nie tak.
A czemu są lamenty na forach - nie wiem. Bardzo często najwięcej
narzekania jest od tych, którzy po prostu nie maja kasy (albo im szkoda)
na to aby coś naprawić lub zwyczajnie - wymienić jak trzeba. No i
zaczynają się kaskadowe problemy.
Z DPF tak już jest, że będzie wrażliwy na niedomagania silnika. W końcu
jak ze względu na usterki silnik zaczyna kopcić 2 czy 3 razy bardziej
niż powinien to DPF musi skapitulować.
--
mk4
-
60. Data: 2018-05-06 10:56:12
Temat: Re: Ekologia vs diesel
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2018-04-26 20:59, Budzik wrote:
> Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>
>>> Ja rozumiem, ze DPF moze pasc równiez przez to ze np. wtryski
>>> leja ale w sumie co z tego z jakiego powodu?
>>
>> DPF nie pada z powodu lejących wtrysków, nie pada od zaciętego EGR,
>> nie pada od nieszczelnego dolotu, nie pada od rzygającej olejem
>> turbiny czy IC, DPF tylko momentalnie wskazuje na powstanie problemu
>> gdzieś indziej. Zamierzone to pewnie nie było, ale to bardzo dobry
>> indykator.
>>
>> Trzeba problem wyeliminować tak jak normalny użytkownik eliminuje
>> inne problemy wynikające z eksploatacji. Chyba że jest leniwym i
>> chciwym typem, co woli jeździć rozklekotanym żużlem. Czyli wracamy
>> do punktu wyjścia i potwierdza się teza -- problemy z DPF mają
>> właściciele zaniedbanych szrotów, względnie właściciele co im się
>> naprawa elementów nie będzie opłacać, albo będą chcieli zaoszczędzić
>> na paliwie, albo sprzedać katalizatory na złom (w najgorszym
>> wypadku).
>>
>>> Takie wtryski jeszcze długo posłuza a tak trzeba wymienic.
>>
>> Ale auto jest wtedy niesprawne, nie powinno być dopuszczone do
>> ruchu.
>>
>> EOT, bo mi szkoda czasu.
>>
>
> ROTFL
> CZyli rozumiem ze wtryski wymieniasz co 50-100kkm bo mniej wiecej wtedy
> zaczynaja lac...?
Nie no coś Pan - przecież już po 10kkm leją!
MSPANC
--
mk4