  • Data: 2014-02-27 09:49:33
    Temat: Re: Egzergia
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie rozumiem. w zimnej wodzie chcesz sie myc, czy GWC to pompa ciepla?
    >
    > Bo oszczedne rozwiazanie problemu to doprowadzic gaz, napedzac nim
    > silnik, silnik grzeje i napedza pompe ciepla :-)
    Na początek chodzi mi o to, że 100l vs 2000l to jest 5%.
    Te zbiorniki mają od 20 do 40 stopni zawsze, gdyż kocioł będzie je ładował
    co kila dni.
    I teraz, nawet jak zainstaluje zwykły wymiennik, to mogę wstępnie ogrzać
    wodę użytkową o ok. (4-30) stopni w górę, bez dodatkowych urządzeń.
    Jeżeli teraz podłączę sprężarkę, nawet (na razie) wprost z prądu,
    to i tak koszty energii powinny spaść ponad 2x.
    I teraz, 1 000 000 ludzi kupuje bojlery po 100l, podkręcają, wciskają do
    gniazdka wtyczkę
    i grzeją. Jaki sens?
    S.