    Subject: Re: Ech Japońce
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <np026k$d33$1@node2.news.atman.pl> <np9pie$oj$2@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <d...@g...com>
    <57bb4b86$0$12548$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <57bc1ef6$0$12539$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <57bc2e23$0$12561$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <57bc9ce1$0$12539$65785112@news.neostrada.pl>
    <57bd8905$0$12556$65785112@news.neostrada.pl>
    <57bead08$0$12555$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>
    Date: Thu, 25 Aug 2016 20:06:32 +0200

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Czarek Grądys" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Teoretycznie. W praktyce, tak jak to narysowal - chyba nie mialo szansy.
    > O ile pamietam, to swiatlo mialo sie od membrany odbijac, a ta w miare
    > drgan stawala sie wklesla lub wypukla i zmieniala zogniskowanie wiazki.
    > Tylko, ze to sa minimalne roznice tej wypuklosci.
    >
    > Hm, az sie zapalilem do sprawdzenia - skierowac laserka na taka
    > membranke, po 100m roznica moze byc spora :-)
    > A moze nie membranke, tylko tarczke piezoglosnika wypolerowac ?

    Dzisiaj nie można już pierdnąć w pomieszczeniu z oknem - bo nigdy nie
    wiesz kto cię laserem podsłuchuje. Tyle że Wojciechowskiemu nie postało
    w mózgownicy, że odchylenia szyby jako membrany da się zmierzyć
    interferometrem laserowym a później resztę obrobić cyfrowo odpowiednio
    wydajnym (moc zegarka naręcznego dzisiaj?) komputerem. Ja z kumplami we
    wczesnych latach siedemdziesiątych zgadywaliśmy, jaką technologią będą
    wykonane ekrany telewizyjne grubości obrazka na ścianie. LCD nie
    wymyśliliśmy - bliżej nam było do tego, że niebieskiego LED-a ktoś w
    końcu musi zrobić.

    > O ile sie orientuje, to normalnie sie to robilo jeszcze inaczej.
    > Swiatlo z zarowki sie ogniskowalo "w punkt", i w tym punkcie byla
    > ruchoma przeslona.
    > Czesto poruszana elektromagnetycznie.

    Zapis dźwięku na taśmie filmowej...

    --