  • 21. Data: 2010-11-09 07:42:39
    Temat: Re: Samsung EX-1
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    > Witam,
    > przymierzam sie do zakupu tego aparatu jako uzupełenieni lustra.
    > Ciekawa optyka 24-72mm (35mm) i niespotykane jasnośc obietywu od 1,8.
    > Testy przeczytałem wszystki, ale chciałbym poznac opinie osób któr go mają
    > i udało im sie popstrykac troche fotek.
    > Od razu powiem, ze mały zoom i brak filmów HD nie jest dla mnie wadą.
    > Bardzo prosze posiadaczy o wypowiedzenie sie.

    dziekuje wszystkim za wypowiedzi. Liczylem ze juz ktos z grupowiczow juz
    go posiada. W zasadzie to sie juz zdecydowalem na zakup i pod koniec
    tygodnia powinien do mnie dotrzec. Postaram sie cos wiecej napisac, po
    zrobieniu kilku fotek.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 22. Data: 2010-11-09 09:16:10
    Temat: Re: EVILe, bylo: Samsung EX-1
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Nie maja ani AF, ani automatycznej przyslony, right? 18/2.8 od
    > Pentaksa-110 jest sporo mniejsze niz Panasowe 14/2.5. Cos w tym jest.
    > (o 24/2.8 z tego systemu nie wspominajac, bo to jest supermikre szklo ;))

    > No wlasnie skoro takie szklo juz wystaje poza obrys puszki, to co bedzie
    > z innymi?

    Ustalili taką a nie inną średnicę bagnetu. No i OK.
    Przeszkadza Ci, że udało się zejść z wysokością reszty puszki poniżej
    tego wymiaru? Ważne, że się dobrze to maleństwo trzyma, przynajmniej z
    małymi szkłami typu 16/2.8 czy 18-55. 18-200 to już nieporozumienie, ale
    to pewnie wynika z faktu, że to jest zwykłe, lustrzankowe
    (retrofokusowe) szkło, tyle że z wbudowanym konwerterem. Traktuję to
    jako chwilowy ersatz dopóki. Jak się system przyjmie, powstaną mniejsze
    spacerzoomy.

    > Primo, najbardziej rozwiniety system EVILowy (u4/3) moim zdaniem ma
    > wciaz wielkie braki w ofercie szkiel (choc Panas się stara, trza
    > przyznac). Reszta jest tym berdziej gleboko w... lesie.
    > W u4/3 fajne są 20/1.7, fisheye, 9-18 (ogolnie idea skladanych szkiel
    > miecie!); malej portretowki brak, a obaj producenci wypuszczaja na
    > potege jakies zarty klasy 3.5-5.6(6.7).

    Bo to się sprzedaje.

    > Sadzisz, ze Samsungowy EVIL czy NEXy beda się rozwijac inaczej?

    No przecież:
    - Sony pokazało, że można zrobić racucha eq 24mm
    - Panas pokazał, że można zrobic racucha eq 40mm
    - Są małe zoomy 9-18 i 14-140, nie ma dużego problemu, żeby Sony zrobiło
    podobne

    Portretówka, jeśli będzie zapotrzebowanie też powstanie. Przeszkód
    technologicznych nie ma. Albo podłączysz coś istniejącego, przez
    przejściówkę.

    > Moge trzymac kciuki, ale pozostane czlowiekiem malej wiary ;)
    >
    > Secundo, na ile znam cropowe szkla, to jest to jednak kawal optyki,
    > nawet jakby za puszke mial robic dekiel E[1]. Pozyjemy, zobaczymy.

    No bo znasz szkła lustrzankowe.
    Do EVIL-i mogą teoretycznie być mniejsze, prostsze w budowie.

    > Trzy: dosc spory kawalek wakacji przelatalem z FD100/2 na E-PL1[2]. Z
    > jednej strony malenki odpowiednik 200/2IS, a z drugiej... Czy 1cm
    > wielkosci puszki ma tutaj jakiekolwiek znaczenie?

    To już zupełnie inne szkło. Tu zalety EVIL-a bledną. Do tego pewnie
    wygodniejsza będzie większa puszka. Ale przecież nie jest powiedziane że
    musisz do wszystkich szkieł zawsze używać tej samej. Przy ograniczonym
    budżecie zawsze musisz iść na kompromis i np optymalizować pod
    najczęstsze zastosowania. Ale z EVIL-em możesz mieć jeden system, gdzie
    masz małą puszkę z 16/2.8 i większą z 100/2, jednocześnie zachowując
    kompatybilność.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 23. Data: 2010-11-09 09:20:45
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):
    > Ja wlasnie do u4/3 dokupilem ;) u4/3 z zoomem jest fajnym sprzetem do
    > plecaka, do kieszeni juz gorzej, a nalesnik, coz, ma wady stałki. (tak
    > wiem, zaraz mi grupowe mędrki powiedza, ze moge wykuc sciane za plecami
    > jak mi za wąsko jest ;))

    Fajnym rozwiązaniem mogłaby być stałka typu eq 35/2 plus sweep panorama
    z aparatem trzymanym w pionie, w razie potrzeby szerszego kąta. Szybkie
    i uniwersalne.

    --
    Mirek

  • 24. Data: 2010-11-09 15:09:28
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 09 Nov 2010 10:16:10 +0100, John Smith wrote:

> [...]
    > Przeszkadza Ci, że udało się zejść z wysokością reszty puszki poniżej
    > tego wymiaru? Ważne, że się dobrze to maleństwo trzyma, przynajmniej z

    Nie, nie przeszkadza mi. Jak pisalem pare postow temu, ciekawi mnie ,,po
    co'' (lansowac się na mikra puszke i wybierac stosunkowo duzy rozmiar kadru).
    A NEX IMO juz z 18-55 wyklada pokracznie. :-)

    > Bo to się sprzedaje.

    Skoro w takim lesie jest dwuletni system, mysle, ze na te swoje marzenia
    do NEXa tez troche przyjdzie Ci poczekac (o ile calego systemu ktos nie
    skresli).

> [...]
    > - Panas pokazał, że można zrobic racucha eq 40mm
    > - Są małe zoomy 9-18 i 14-140, nie ma dużego problemu, żeby Sony zrobiło

    Panasowi się ostatnio tez wymsknelo 14/2.5 (eq 28mm). Mikre (20mm jest
    stosunkowo szerokie). 14-1[45]0 IMO nie są juz male...

    > Portretówka, jeśli będzie zapotrzebowanie też powstanie. Przeszkód
    > technologicznych nie ma. Albo podłączysz coś istniejącego, przez
    > przejściówkę.

    No nie, portret to jest zdjecie kadru w ruchu, tu najpredzej wejde w
    Panalejcowa makrówkę... FD50/1.4 na tulejce marnuje zbyt duzo kadrow.

    > Do EVIL-i mogą teoretycznie być mniejsze, prostsze w budowie.

    W krotkich ogniskowych mozna się pozbyc retro i tutaj na stowe szkla
    powinny byc mniejsze niz lustrowe, za to szkla dluzsze albo beda takie
    same, albo tez dluzsze (dalej od bagnetu do matrycy).
    No i wybor APS-C ma nad (u)4/3 ten feler, ze jednak mowimy o circa
    polowe dluzszych ogniskowych.

    > To już zupełnie inne szkło. Tu zalety EVIL-a bledną. Do tego pewnie
    > wygodniejsza będzie większa puszka.

    A coś Ty, wlasnie calkiem fajnie się toto sprawuje z Olkiem. Tyle, ze z
    nie-nalesnikiem pare mm puszki przestaje miec wieksze znaczenie...

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 25. Data: 2010-11-09 15:14:02
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 09 Nov 2010 10:20:45 +0100, John Smith wrote:
    > Fajnym rozwiązaniem mogłaby być stałka typu eq 35/2 plus sweep panorama
    > z aparatem trzymanym w pionie, w razie potrzeby szerszego kąta. Szybkie
    > i uniwersalne.

    Jakis przyklad takiego numeru z ludzmi w kadrze?

    Ja to bym się sklanial ku wariantowi ,,3 stalki'', ale na dzis to w u4/3
    nie ma ani 12mm, ani portretowki :-)

  • 26. Data: 2010-11-09 15:45:56
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Jakis przyklad takiego numeru z ludzmi w kadrze?
    >
    > Ja to bym się sklanial ku wariantowi ,,3 stalki'', ale na dzis to w u4/3
    > nie ma ani 12mm, ani portretowki :-)

    Może dlatego, że marketoidy uznały (i być może słusznie), że "skłaniał
    się" to za słaba podstawa biznesu. :-)

    --
    Mirek

  • 27. Data: 2010-11-09 16:17:58
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):
    > Nie, nie przeszkadza mi. Jak pisalem pare postow temu, ciekawi mnie ,,po
    > co'' (lansowac się na mikra puszke i wybierac stosunkowo duzy rozmiar kadru).

    No przecież to bardzo robry pomysł na start nowego systemu.
    Demonstracja możliwości i podcięcie autorytetu konkurencji, której się
    taka miniaturyzacja nie udała. Patrzysz na korpus u4/3 i się dziwisz
    dlaczego to takie wielkie, skoro konkurencja większą matrycę i ruchomy
    wyświetlacz mieści w mniejszym korpusie. Sony wyznaczyło nową granicę i
    wygrało wyścig, trudno sobie wyobrazić że tego typu korpus mógłby być
    jeszcze mniejszy. Dalej się ścigać w tej dziedzinie nie ma gdzie.

    > A NEX IMO juz z 18-55 wyklada pokracznie. :-)

    Podobnie pokracznie wyglądały R-1, 828 i 717
    Jakoś ludzie to polubili.

    > Skoro w takim lesie jest dwuletni system, mysle, ze na te swoje marzenia
    > do NEXa tez troche przyjdzie Ci poczekac (o ile calego systemu ktos nie
    > skresli).

    Nie chodzi o moje marzenia. Ja jedynie - wiedząc co jest wykonalne
    (czyli potencjalnie pojawi się jako następca) - oceniam wartość tego co
    jest dostępne dziś, pod kątem czy warto kupować już, czy to dalej tylko
    ersatz na jeden sezon.

    No i niestety na razie to EVIL-a traktuję jedynie jako dobrą alternatywę
    dla małej lustrzanki z kitem. Czy będzie czymś więcej? Zobaczymy.
    A mi już lustrzanka z kitem nie wystarcza jako podstawowy aparat.

    --
    Mirek

  • 28. Data: 2010-11-09 17:01:56
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 09 Nov 2010 17:17:58 +0100, John Smith wrote:
    > Demonstracja możliwości i podcięcie autorytetu konkurencji, której się
    > taka miniaturyzacja nie udała. Patrzysz na korpus u4/3 i się dziwisz
    > dlaczego to takie wielkie,

    Dziwię się? :-)

    > Sony wyznaczyło nową granicę i wygrało wyścig, trudno sobie wyobrazić
    > że tego typu korpus mógłby być jeszcze mniejszy. Dalej się ścigać w
    > tej dziedzinie nie ma gdzie.

    Ty rozumiesz ten zachwyt, ja się jemu dziwie. Protokol rozbieznosci i
    EOT, bo się zaczynamy krecic w kolko ;)) (moze cos o samochodach? :))

    > Podobnie pokracznie wyglądały R-1, 828 i 717
    > Jakoś ludzie to polubili.

    Dla mnie wszelakie hybrydy laczyly wady kompaktow z wadami luster i mnie
    jakos nie ciagnelo w te strone :-)

> [...]
    > (czyli potencjalnie pojawi się jako następca) - oceniam wartość tego co
    > jest dostępne dziś, pod kątem czy warto kupować już, czy to dalej tylko

    Technicznie mozna duzo. Ja mam to skorygowane z punktu widzenia
    dwuletniego systemu, w ktory wszedlem.

    > No i niestety na razie to EVIL-a traktuję jedynie jako dobrą alternatywę
    > dla małej lustrzanki z kitem. Czy będzie czymś więcej? Zobaczymy.
    > A mi już lustrzanka z kitem nie wystarcza jako podstawowy aparat.

    No wlasnie u4/3, mimo ze wciaz ma dziury, jest jednak czyms wiecej. Masz
    pare nalesnikow, masz UWA (lepszy optycznie, jak i malutki), masz
    makrówkę. Jak do pol roku się nie pokaza 12mm i portret, to lykne 14mm i
    to makro i dziekujemy, dobranoc.

  • 29. Data: 2010-11-09 17:21:35
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Ty rozumiesz ten zachwyt, ja się jemu dziwie. Protokol rozbieznosci i
    > EOT, bo się zaczynamy krecic w kolko ;)) (moze cos o samochodach? :))

    No ale czym miałby konkurować EVIL z lustrzanką jak nie rozmiarami?
    Przecież tu nie chodzi o te parę procent którym zależy na maksymalnej
    ergonomii. Chodzi o masę krytyczną tych dziewięćdziesięciu paru procent
    którzy chcą kupić *całą* jakość (lustrzankową) ale nie chcą nosić
    *całej* lustrzanki.

    Jak najmniejszy korpus i naleśnik w niskiej cenie.
    To dzisiaj promuje produkt p.t. EVIL.
    Cała jakość w połowie pudełka.
    Nie system, rozszerzenia, drogie profi szkła, perspektywy i inne fanaberie.

> [...]
    > pare nalesnikow, masz UWA (lepszy optycznie, jak i malutki), masz
    > makrówkę. Jak do pol roku się nie pokaza 12mm i portret, to lykne 14mm i

    No ale ja też nie chcę Ciebie czy kogoś tutaj ewangelizować i ubierać w
    ten czy inny system. Tłumaczę tylko dlaczego dla mnie mały korpus taki
    jak NEX-a ma sens.

    --
    Mirek

  • 30. Data: 2010-11-09 19:11:02
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 09 Nov 2010 18:21:35 +0100, John Smith wrote:
    > Jak najmniejszy korpus i naleśnik w niskiej cenie.

    Jest pare Sigm, ktore to daja. Nie podbily swiata.

    > No ale ja też nie chcę Ciebie czy kogoś tutaj ewangelizować i ubierać w
    > ten czy inny system.

    Ja Ci najnormalniej w swiecie pokazuje, ze EVIL na dzis daje wiecej niz
    lustro z kitem. Chyba ze przemilczales EVIL == EVIL tylko z kitem?

    > Tłumaczę tylko dlaczego dla mnie mały korpus taki jak NEX-a ma sens.

    Tego nie podwazalem. Pare razy dosc jasno napisalem co mnie dziwi. I
    najwyrazniej juz wystarczy.

    pozdrawiam,