  • 11. Data: 2010-11-08 15:38:51
    Temat: Re: Samsung EX-1
    Od: mt <t...@i...pl>

    John Smith pisze:

    > To ostatnie potwierdzam, zresztą widać to po parametrach.

    Nie bez znaczenia jest też fakt, EX1 jest zauważalnie tańszy.

    --
    marcin

  • 12. Data: 2010-11-08 15:45:29
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 08 Nov 2010 16:38:51 +0100, mt wrote:

    > Nie bez znaczenia jest też fakt, EX1 jest zauważalnie tańszy.

    Jak LX5 kosztowal 2500+ zl to tak, ale teraz to 1400+ vs 1600+. Ceny z
    allegro sprzed chwili, na ebayu w UK jak kupowalem byly podobne relacje.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 13. Data: 2010-11-08 16:17:50
    Od: mt <t...@i...pl>

    Michal Tyrala pisze:

    > Jak LX5 kosztowal 2500+ zl to tak, ale teraz to 1400+ vs 1600+. Ceny z
    > allegro sprzed chwili, na ebayu w UK jak kupowalem byly podobne relacje.

    Coś duży ten plus przy Samsungu Ci sie zrobił :) Ceny EX1 w sklepach
    zaczynają się od ok. 1250 zł (Fotobasia, Fotojoker), Panasa poniżej 1600
    zł nie kupisz.
    A co do EX1 to w Saturnie (Gdańsk, nie wiem czy innych też) stoi po 999
    zł, także różnica spora.

    --
    marcin

  • 14. Data: 2010-11-08 16:39:01
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 08 Nov 2010 17:17:50 +0100, mt wrote:
    > Coś duży ten plus przy Samsungu Ci sie zrobił :) Ceny EX1 w sklepach
    > zaczynają się od ok. 1250 zł (Fotobasia, Fotojoker), Panasa poniżej
    > 1600 zł nie kupisz.

    Podalem zrodlo przeciez? Jak bylem na etapie wybierania, z miesiac+ temu,
    to robilem wieksze poszukiwania, to wygladalo to podobnie.

    > A co do EX1 to w Saturnie (Gdańsk, nie wiem czy innych też) stoi po 999
    > zł, także różnica spora.

    To juz calkiem fajna cena jest. Tyle to kosztuja te mniej gowniane
    pstrykadla, np ixusy ze szklem szerszym niz eq. 38mm ;) (chyba ze tez
    juz radykalnie potanialy?).

  • 15. Data: 2010-11-08 17:05:07
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > 110x65x25mm vs 114x63x29mm. EX1 *jest* grubszy (czuc to po ,,korpusie'',
    > nie wiem jaki udzial w tym wymiarze ma poskladany obiektyw...). Serio
    > uwazasz, ze jest tu o czym mowic?

    Powtarzam, zapamiętałem raczej wymiary LX-3
    (108.7 x 59.5 x 27.1 mm)

    > Przewaga tych kompaktow nad EVILem z plackiem jest ,,od eq. 24mm do
    > tele'', przy wciac niezlej jasnosci szkla.

    Owszem, dlatego wybór nie jest oczywisty. Napisałem "powalczy", nie że
    pokona.

    > BTW, slyszalem, ze ten 16mm
    > do NEXa to tak srednio ostry jest, ile go trza przymnkac, zeby bylo ok?

    Z pomiarów jakie widziałem wynika, że przymknięty do jasności kita nie
    ustępuje mu ostrością. Ale w pełni otwarty ma ponoć bardziej miękkie brzegi.

    --
    Mirek

  • 16. Data: 2010-11-08 19:01:20
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 08 Nov 2010 18:05:07 +0100, John Smith wrote:
    > Powtarzam, zapamiętałem raczej wymiary LX-3
    > (108.7 x 59.5 x 27.1 mm)

    Odnotowalem ;) Aczkolwiek rozwazamy EX1 kontra LX5, ktore juz są sobie
    baaaardzo bliskie gabarytowo.

    > Owszem, dlatego wybór nie jest oczywisty. Napisałem "powalczy", nie że
    > pokona.

    Jasna rzecz.

    Swoja droga: czy tylko mnie wydaje się, hm... glupie silenie się z tymi
    NEXami na ,,najmniejszosc'', gdy zostaje się w APS-C i nie ma zmiluj --
    szklo musi swoj wymiar miec?

    > Z pomiarów jakie widziałem wynika, że przymknięty do jasności kita nie
    > ustępuje mu ostrością. Ale w pełni otwarty ma ponoć bardziej miękkie brzegi.

    No tak, umknelo mi: raz, ze to 2.8, dwa ze to jednak odpowiednik 24mm. Z
    20-ka do u4/3 nie ma co porownywac, bo to jednak standard.

    pozdrawiam,

  • 17. Data: 2010-11-08 19:56:03
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Jasna rzecz.
    >
    > Swoja droga: czy tylko mnie wydaje się, hm... glupie silenie się z tymi
    > NEXami na ,,najmniejszosc'', gdy zostaje się w APS-C i nie ma zmiluj --
    > szklo musi swoj wymiar miec?

    Mi się to wcale głupie nie wydaje.
    Szkło owszem wymiar musi mieć, ale jakoś stałki do Lejek duże nie są
    (choć FF). Taki NEX-5 właśnie z 16/2.8 plus do tego ciemny spacer zoom
    jak Panasowy 14-140(, jasny portret 60/2, "standard" 24/2 i masz całkiem
    sensowny zestaw, sporo mniejszy od lustrzankowego odpowiednika i mógłby
    być całkiem nieźle wyważony i poręczny.

    --
    Mirek

  • 18. Data: 2010-11-08 20:15:13
    Od: mt <t...@i...pl>

    Michal Tyrala pisze:

    > Podalem zrodlo przeciez? Jak bylem na etapie wybierania, z miesiac+ temu,
    > to robilem wieksze poszukiwania, to wygladalo to podobnie.

    No ale allegro generalnie drogie jest :) Jest co najmniej kilka sklepów
    sieciowych, gdzie kupisz tego Samsunga poniżej 1300 zł, a cena LX5 to
    tak bliżej 1700 zł więc się robi więcej niż 200 zł różnicy ;)

    > To juz calkiem fajna cena jest. Tyle to kosztuja te mniej gowniane
    > pstrykadla, np ixusy ze szklem szerszym niz eq. 38mm ;) (chyba ze tez
    > juz radykalnie potanialy?).

    Ano fajna, jak zobaczyłem to przez chwilę się zastanawiałem czy ot tak
    nie kupić, ale z drugiej strony chcę sprzedać to co mam i zanabyć jakieś
    m4/3 więc odpuściłem. Co do cen kompaktów to już od jakiegoś czasu da
    się kupić coś sensownego sporo poniżej tysiaka.

    --
    marcin

  • 19. Data: 2010-11-08 21:01:47
    Temat: EVILe, bylo: Samsung EX-1
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 08 Nov 2010 20:56:03 +0100, John Smith wrote:
    > Mi się to wcale głupie nie wydaje.
    > Szkło owszem wymiar musi mieć, ale jakoś stałki do Lejek duże nie są
    > (choć FF).

    Nie maja ani AF, ani automatycznej przyslony, right? 18/2.8 od
    Pentaksa-110 jest sporo mniejsze niz Panasowe 14/2.5. Cos w tym jest.
    (o 24/2.8 z tego systemu nie wspominajac, bo to jest supermikre szklo ;))

    > Taki NEX-5 właśnie z 16/2.8

    No wlasnie skoro takie szklo juz wystaje poza obrys puszki, to co bedzie
    z innymi?

    > plus do tego ciemny spacer zoom jak Panasowy 14-140(, jasny portret
    > 60/2, "standard" 24/2 i masz całkiem sensowny zestaw, [...] i mógłby
    > być całkiem nieźle wyważony i poręczny.

    Primo, najbardziej rozwiniety system EVILowy (u4/3) moim zdaniem ma
    wciaz wielkie braki w ofercie szkiel (choc Panas się stara, trza
    przyznac). Reszta jest tym berdziej gleboko w... lesie.
    W u4/3 fajne są 20/1.7, fisheye, 9-18 (ogolnie idea skladanych szkiel
    miecie!); malej portretowki brak, a obaj producenci wypuszczaja na
    potege jakies zarty klasy 3.5-5.6(6.7). Sadzisz, ze Samsungowy EVIL czy
    NEXy beda się rozwijac inaczej? Moge trzymac kciuki, ale pozostane
    czlowiekiem malej wiary ;)

    Secundo, na ile znam cropowe szkla, to jest to jednak kawal optyki,
    nawet jakby za puszke mial robic dekiel E[1]. Pozyjemy, zobaczymy.

    Trzy: dosc spory kawalek wakacji przelatalem z FD100/2 na E-PL1[2]. Z
    jednej strony malenki odpowiednik 200/2IS, a z drugiej... Czy 1cm
    wielkosci puszki ma tutaj jakiekolwiek znaczenie?

    > sporo mniejszy od lustrzankowego odpowiednika

    Lustro z zalozenia jest krowiaste: komora lustra w puszce, retrofokus w
    szklach <45mm... Ja to odnosze do Olka, ktorego troche jednak juz uzywam.

    [1] http://www.multimedia-sklep.pl/Dekiel_tylny_do_obiek
    tywu_Canon_E_EOS-250.html
    [2] http://kbns.zonk.pl/tmp/oly-100.2.jpg

    pozdrawiam,

  • 20. Data: 2010-11-08 21:17:44
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 08 Nov 2010 21:15:13 +0100, mt wrote:
    > No ale allegro generalnie drogie jest :) Jest co najmniej kilka sklepów
    > sieciowych, gdzie kupisz tego Samsunga poniżej 1300 zł, a cena LX5 to
    > tak bliżej 1700 zł więc się robi więcej niż 200 zł różnicy ;)

    E, nie pamietam ile ja tego LXa juz mam, ale dalem za niego wlasnie
    1700, bo nie chcialo mi się czekac na te tansze ofety, ale pamietam ze w
    sieci bylo kilka za 1.6kzl, a cos chyba nawet lekko nizej.

    > Ano fajna, jak zobaczyłem to przez chwilę się zastanawiałem czy ot tak
    > nie kupić, ale z drugiej strony chcę sprzedać to co mam i zanabyć jakieś
    > m4/3 więc odpuściłem.

    Ja wlasnie do u4/3 dokupilem ;) u4/3 z zoomem jest fajnym sprzetem do
    plecaka, do kieszeni juz gorzej, a nalesnik, coz, ma wady stałki. (tak
    wiem, zaraz mi grupowe mędrki powiedza, ze moge wykuc sciane za plecami
    jak mi za wąsko jest ;))

    > Co do cen kompaktów to już od jakiegoś czasu da
    > się kupić coś sensownego sporo poniżej tysiaka.

    Oj, wlasnie nie wiem, nim się zdecydowalem ze jednak LX5/EX1 to co mi
    się kompakt spodobal, to 800-1200zl. Kryterium bylo eq. 24mm, najlepiej
    z raw. I z buying guide kierowalem się do allegro/ceneo i tu zonk, powrot
    do dpr. I tak w kolko. I jezeli za tysiaka mozna miec tego EXa, to nie
    mam pytan :)

    pozdrawiam,