  • 31. Data: 2010-11-09 19:27:11
    Temat: Re: EVILe, bylo: Samsung EX-1
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-09 18:21, John Smith pisze:

    >[...]
    > No ale czym miałby konkurować EVIL z lustrzanką jak nie rozmiarami?
    > [...]

    Parę jeszcze cech by się znalazło. Mi się np. marzy odchylany pod
    dowolnym kątem wizjer. W przypadku lustrzanki raczej niewykonalne,
    odchylany EVF nie jest jakimś szczególnym wyzwaniem technicznym. Do tego
    brak drgań od unoszenia lustra ułatwia wykonywanie zdjęć przy dłuższych
    czasach z ręki, a i miłośnikom statywów się przyda w przypadku długich
    ogniskowych (zmniejsza wymogi co do stabilności a więc i ciężaru statywu).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 32. Data: 2010-11-09 20:25:24
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 09 Nov 2010 20:27:11 +0100, Marek Wyszomirski wrote:
    > Mi się np. marzy odchylany pod dowolnym kątem wizjer.

    Rozumiem, ze bardziej niz 90 stopni w gore? :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 33. Data: 2010-11-09 20:35:43
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-09 21:25, Michal Tyrala pisze:

    > Rozumiem, ze bardziej niz 90 stopni w gore? :-)

    W sumie nawet odchylany płynnie tylko w górę w zakresie 0-90 stopni by
    mi w większości sytuacji wystarczył. Miała kiedyś coś takiego Minolta
    (Dimage 5, 7, A1, A2) - niestety już w A200 z tego zrezygnowali a
    później żaden producent takiego wizjera nie zastosował. Odchylany
    wizjerek można dokupić do PEN-a - niestety wsuwa go się w sanki lampy
    błyskowej i mamy do wyboru - albo wizjer, albo lampa. A ja bym
    bezczelnie chciał i jedno i drugie:-(

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 34. Data: 2010-11-09 20:55:24
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 09 Nov 2010 21:35:43 +0100, Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > (Dimage 5, 7, A1, A2) - niestety już w A200 z tego zrezygnowali a
    > później żaden producent takiego wizjera nie zastosował. Odchylany

    To na pewno, EVF do GF[12] i do NXów chyba tez tak maja.

    > niestety wsuwa go się w sanki lampy błyskowej i mamy do wyboru - albo
    > wizjer, albo lampa.

    Nie wiem czy te ,,duze'' Lumixy nie maja bujanych EVFow, na zdjeciach w
    sieci nie widzialem, ale kto je tam wie? :)

    > A ja bym bezczelnie chciał i jedno i drugie:-(

    Pen PL1 potrafi wyzwolic lampe zewnetrzna z pomoca ,,kukułki'' ;)
    Wiem, to nie to samo, moze byc rozwiazaniem gorszym lub lepszym od tego
    czego bys chcial -- zalezy od okolicznosci...

    pozdrawiam,

  • 35. Data: 2010-11-09 21:41:26
    Od: mt <t...@i...pl>

    Michal Tyrala pisze:

    > No wlasnie u4/3, mimo ze wciaz ma dziury, jest jednak czyms wiecej. Masz
    > pare nalesnikow, masz UWA (lepszy optycznie, jak i malutki), masz
    > makrówkę. Jak do pol roku się nie pokaza 12mm i portret, to lykne 14mm i
    > to makro i dziekujemy, dobranoc.

    Poza tym ma jeszcze jedno, przynajmniej w przypadku Olka pełna
    kompatybilność ze szkłami z lustrzanego 4/3, więc jako tymczasowa
    zapchajdziura jak najbardziej jest to również zaleta systemu.

    --
    marcin

  • 36. Data: 2010-11-09 21:51:14
    Od: mt <t...@i...pl>

    John Smith pisze:

    > No ale czym miałby konkurować EVIL z lustrzanką jak nie rozmiarami?

    Oprócz tego, co pisał chociażby Marek, to znalazłoby sie jeszcze parę
    rzeczy, jak chociażby możliwość podpinania optyki z "martwych" z punktu
    widzenia cyfrowych luster bagnetów jak fd czy m39, wygoda manualnego
    ostrzenia przy statycznych kadrach.

    --
    marcin

  • 37. Data: 2010-11-09 22:13:42
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-09 21:55, Michal Tyrala pisze:

    >[...]
    > Nie wiem czy te ,,duze'' Lumixy nie maja bujanych EVFow, na zdjeciach w
    > sieci nie widzialem, ale kto je tam wie? :)
    >[...]

    Niestety nie mają. To bym jeszcze przebolał (niektóre mają odchylany
    ekranik LCD) ale stabilizacji w korpusie też im brakuje.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 38. Data: 2010-11-10 07:00:33
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 09 Nov 2010 22:41:26 +0100, mt wrote:
    > Poza tym ma jeszcze jedno, przynajmniej w przypadku Olka pełna
    > kompatybilność ze szkłami z lustrzanego 4/3, więc jako tymczasowa
    > zapchajdziura jak najbardziej jest to również zaleta systemu.

    To zalezy co komu w szafce zalega ;) U mnie szkiel do 4/3 nie bylo, za
    to pare nienajgorszych FD, ktorych się juz nie oplacalo sprzedac ;)

    pozdrawiam,

  • 39. Data: 2010-11-10 09:25:42
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Parę jeszcze cech by się znalazło. Mi się np. marzy odchylany pod
    > dowolnym kątem wizjer. W przypadku lustrzanki raczej niewykonalne,

    ??
    No przecież jest "parę" lustrzanek z LV i odchylanym ekranem.
    Jaki problem?

    j.w.

    --
    Mirek

  • 40. Data: 2010-11-10 15:38:58
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Jest pare Sigm, ktore to daja. Nie podbily swiata.

    > Ja Ci najnormalniej w swiecie pokazuje, ze EVIL na dzis daje wiecej niz
    > lustro z kitem. Chyba ze przemilczales EVIL == EVIL tylko z kitem?

    Doprecyzuję, bo się nie rozumiemy:
    - dla lustrzanki z kitem EVIL jest bardzo dobrą alternatywą
    - dla systemu lustrzankowego - dla mnie jeszcze nie

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek