  • 51. Data: 2010-11-11 09:22:04
    Temat: Re: EVILe, bylo: Samsung EX-1
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-11 09:48, Mikolaj Machowski pisze:

    >[...]
    > Bardziej na serio: nie jestem pewien czy w Olympusach jest przy
    > podłączeniu EVF w ogóle możliwe użycie lampy. Tam zdaje się nie ma
    > osobnego złącza do lamp a także innej formy ich wyzwalania (radio,
    > lampka wspomagania AF).

    Też mi się tak wydaje - ale nie mam 100% pewności czy tak jest we
    wszystkich modelach.

    > ps. W czasie jednego z ostatnich wyjazdów widziałem faceta, która chyba
    > nigdy nie używał lampy na aparacie. Stawiał ją na ziemi, meblach,
    > w najgorszym wypadku trzymał w ręku. Nie widziałem jej tylko
    > w jednym miejscu - w sankach :)

    To często ma sens - masz większą kontrolę nad światłem. Ale daje się
    takie metody stosować tam, gdzie masz czas dokładnie zaplanować zdjęcie.
    W przypadku fotografowania żywych zwierząt w plenerze najczęściej tego
    czasu nie ma.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 52. Data: 2010-11-11 09:33:44
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 11 Nov 2010 08:48:57 GMT, Mikolaj Machowski wrote:
> [...]
    > podłączeniu EVF w ogóle możliwe użycie lampy. Tam zdaje się nie ma
    > osobnego złącza do lamp a także innej formy ich wyzwalania (radio,

    Lampka z PL1, przynamniej wg instrukcji, potrafi pogadac z lampami FL-*R

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 53. Data: 2010-11-11 10:14:36
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marek Wyszomirski napisał:

    > ??? Z jakiego powodu precyzja wykonania mechaniki odchylanego EVF ma być
    > większa niż w przypadku odchylanego ekranika LCD?

    Nieprzypadkowo modele z odchylanym LCD kosztują więcej niż porównywalne
    z nieruchomym. To nie tylko kwestia pozycjonowania na rynku.

    m.

  • 54. Data: 2010-11-11 14:25:19
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-11 11:14, Mikolaj Machowski pisze:

    > Nieprzypadkowo modele z odchylanym LCD kosztują więcej niż porównywalne
    > z nieruchomym. To nie tylko kwestia pozycjonowania na rynku.

    Czy Ty w ogóle czytasz tekst na który odpowiadasz? Doskonale wiem, że
    ruchomy ekran LCD to wzrost kosztów w porównaniu z nieruchomym. Ruchomy
    EVF to też wzrost kosztów w porównaniu z nieruchomym. Nie ma jednak
    żadnego powodu, aby zastąpienie nieruchomego EVF ruchomym kosztowało
    więcej, niż nieruchomego LCD ruchomym. Wbrew temu, co piszesz nie ma
    żadnego powodu technicznego by wykonanie odchylanego EVF wymagało
    większej precyzji niż odchylanego LCD.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 55. Data: 2010-11-11 16:04:02
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 10 Nov 2010 16:38:58 +0100, John Smith wrote:
    > Doprecyzuję, bo się nie rozumiemy:
    > - dla lustrzanki z kitem EVIL jest bardzo dobrą alternatywą
    > - dla systemu lustrzankowego - dla mnie jeszcze nie

    Dlaczego? Wg mnie do takiej ,,ogolnowojskowej'' amatorskiej fotografii
    juz się spokojnie nadaje, mimo pewnych brakow w szklach.

    pozdrawiam,

  • 56. Data: 2010-11-11 20:52:58
    Od: mt <t...@i...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > więcej, niż nieruchomego LCD ruchomym. Wbrew temu, co piszesz nie ma
    > żadnego powodu technicznego by wykonanie odchylanego EVF wymagało

    Też mi się wydaje, że zrobienie odchylanego EVF nie wymaga jakiejś
    wielkiej precyzji, śmiem twierdzić (mając chociażby w ręku odchylany
    wizjer do Olka), że zrobienie takowego wbudowanego w body jest prostsze
    niż zrobienie fikanego na wszystkie strony ekranu. Przecież tam jest
    tylko proste odchylanie kominka o 90 stopni, bez żadnych dodatkowych
    przegubów, bez czujników położenia, zwykły zawias i taśma sygnałowa.
    A i ten wzrost kosztów obracanego LCD w stosunku do nieruchomego to mam
    wrażenie jest kwestią bardziej marketingową wynikającą z pozycjonowania
    aparatu. O ile jakiś tam na etapie produkcji na pewno jest, o tyle w
    skali całości może on być na tyle nieznaczny, iż nie musi mieć wpływu na
    cenę końcową. Nie ma co prawda dwóch takich samych aparatów, jeden z
    nieruchomym, drugi z ruchomym LCD żeby się dało porównać cenowo, ale
    chociażby po serii G Canona widać dokładanie, że zabieranie i dokładanie
    na przemian odchylania ekraniku nie wynikało z kwestii kosztowych a
    czysto marketingowych.

    --
    marcin

  • 57. Data: 2010-11-15 12:21:41
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Dlaczego? Wg mnie do takiej ,,ogolnowojskowej'' amatorskiej fotografii
    > juz się spokojnie nadaje, mimo pewnych brakow w szklach.

    Raz: brak jasnego zooma standardowego
    Dwa: szybkość AF

    --
    Mirek

  • 58. Data: 2010-11-15 18:33:32
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 15 Nov 2010 13:21:41 +0100, John Smith wrote:

    > Raz: brak jasnego zooma standardowego

    Fakt, ja się obchodzilem bez takiego, ale rozumiem, ze to jest jakis
    brak (btw, nie sadze, aby to bylo male szklo).

    > Dwa: szybkość AF

    Posty na olympusclub.pl sugeruja, ze nowe puszki Panasonica są calkiem
    niezle pod tym wzgledem.