  • 21. Data: 2011-02-08 15:39:41
    Temat: Re: [ERA] oszusci
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Feb 2011 13:37:54 +0100, z wrote:

    >"Jesteś szczęściarzem" + "darmowy sms" = wprowadzanie w błąd.
    >"Co mi tam. Wyślę 1 smsa za darmo. Co mi szkodzi. Najwyżej nic nie
    >wygram i zapomnę."
    >I o to właśnie organizatorowi chodzi. I to jest celowe i zamierzone,
    >specjalnie dobrany przekaz ze stosownymi słowami mający uwiarygodnić
    >brak zagrożenia.

    Owszem, ale jednak napisali ze chodzi o loterie, napisali ze
    4,88/dzien, kazdy sms od nich tez zawieral informacje ze 4.88/dzien,
    podali dokladny link do regulaminu (no prawie, dokladniejszy jednak
    niz "Reg: www.orange.pl".
    Wystarczylo sie wykazac minimum inteligencji i minimum ostroznosci.
    Wszak wiadomo ze grzech pierworodny nazywa sie ciekawosc :-)

    >Celowe działanie w celu niekorzystnego rozporządzenia mieniem.

    A jak Lotto w TV puszcza reklame "kumulacja 5 mln" to nie jest to
    celowe dzialanie w celu niekorzystnego rozporzadznia ? :-)

    >a 4,88zl/dzien" pewnie na drugim ekranie i pewnie tak skrótowo żeby
    >oszczędzać literki. Premedytacja do kwadratu.

    Owszem, zacytowalem tak jak mi sie wyswietlalo, ale telefony sa rozne,
    sms'a na kazdym inaczej dzieli, tez wiekszym ekranem moze wyswietlaja
    na jednym.

    J.

  • 22. Data: 2011-02-08 15:45:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Feb 2011 09:14:17 +0100, gregor wrote:

    >no np. moj ojciec nie potrafi do dzis czytac sms, ciekawe co bys mu
    >doradzil ? wozic telefon codziennie zeby syn sprawdzil czy przypadkiem
    >era go nie doi ?

    Z tym ze to nie bylo tak ze Era mu wlaczyla usluge, i powiadomila ze
    moze zrezygnowac. Tak to tylko Pawla (czy moze Piotra) G.
    potraktowali, no i tych co nie czytaja regulaminu promocji przy
    przedluzaniu umowy.

    Trzeba bylo sms przeczytac i niefrasobliwie na niego odpowiedziec.

    J.

  • 23. Data: 2011-02-08 15:59:29
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2011-02-08 01:14, perszing pisze:

    > A tak wogole to:
    > 1. Porzadny operator nie spamuje swoich klientow bez wczesniejszej zgody
    > klienta.
    > 2. Porzadny operator nie wprowadza w blad swoich klientow niejasnymi
    > (delikatnie mowiac) sformulowaniami w przesylanych reklamach.
    > 3. Porzadny operator nie pozwoli firmom trzecim na wysylanie reklam
    > podpadajacych pod punkt 2.

    ale to chyba nie w Polsce :]
    --
    ! ÓÓÓ !

  • 24. Data: 2011-02-08 17:52:17
    Od: z <z...@g...pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    >
    > A jak Lotto w TV puszcza reklame "kumulacja 5 mln" to nie jest to
    > celowe dzialanie w celu niekorzystnego rozporzadznia ? :-)

    Pewnie że jest tylko tu jest wszystko jasne i delikwent dokładnie sobie
    zdaje sprawę jak to działa. Taki sms mimo że literalnie zawiera
    potrzebne informacje swoją formą przekazu wprowadza w błąd.
    To jest żerowanie na ludzkiej naiwności.
    Chcesz żeby Twoje dzieci w sklepiku szkolnym były w taki sposób
    oszukiwane? Przecież to też by było zgodnie z prawem i mucha nie siada.
    Jeśli mamy takie a nie inne normy prawne to trzeba je stosować
    konsekwentnie. Gdyby nie było listy klauzul zakazanych i innych
    przepisów chroniących konsumenta przed naciągaczami to nie
    rozmawialibyśmy o tym.

  • 25. Data: 2011-02-08 18:58:21
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od J.F.
    z dnia: 2011-02-08 16:45:
    > Z tym ze to nie bylo tak ze Era mu wlaczyla usluge, i powiadomila ze
    > moze zrezygnowac. Tak to tylko Pawla (czy moze Piotra) G.
    Pawła G. na 200 kartach :P

    > potraktowali, no i tych co nie czytaja regulaminu promocji przy
    > przedluzaniu umowy.

    Paweł

  • 26. Data: 2011-02-08 22:10:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Feb 2011 18:52:17 +0100, z wrote:

    >Pewnie że jest tylko tu jest wszystko jasne i delikwent dokładnie sobie
    >zdaje sprawę jak to działa.

    Wbrew pozorom wcale nie.
    Lotto tez niezle kombinuje - to jest np _przewidywana_ pula nagrod.
    Publikuja jakies tabele gier systemowych dla naiwnych, albo sprobuj
    sie doczytac jaka jest ta pula nagrod, a dokladniej stopa zwrotu,
    czyli ile Lotto przeznacza na wygrane, a ile zabiera.

    >Chcesz żeby Twoje dzieci w sklepiku szkolnym były w taki sposób
    >oszukiwane? Przecież to też by było zgodnie z prawem i mucha nie siada.

    Zalezy od formy .. ale moze i dzieciom by sie przydala mala lekcja
    oszustwa w praktyce. Moze potem bylyby bardziej rozsadne operujac
    grubszymi kwotami a nie grosiakami :-)

> [...]
    >konsekwentnie. Gdyby nie było listy klauzul zakazanych i innych
    >przepisów chroniących konsumenta przed naciągaczami to nie

    Czy mi sie wydaje czy czesc z tych klauzul to tez troche oszustwo ?
    Urzedowi sie cos nie podoba, zglasza do sadu, podmiot sie nie broni,
    bo powiedzmy akurat nie ma ochoty ... i juz nikt inny nie moze
    protestowac.

    J.

  • 27. Data: 2011-02-09 07:39:32
    Od: z <z...@g...pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    > sie doczytac jaka jest ta pula nagrod, a dokladniej stopa zwrotu,
    > czyli ile Lotto przeznacza na wygrane, a ile zabiera.

    To insza inszość. Kupujesz los za 3 i masz pewność że tle i tylko tyle
    to kosztuje

    > Zalezy od formy .. ale moze i dzieciom by sie przydala mala lekcja
    > oszustwa w praktyce. Moze potem bylyby bardziej rozsadne operujac
    > grubszymi kwotami a nie grosiakami :-)

    Nie wiem śmiać się czy płakać

    Właśnie w radiowej trójce usłyszałem że UKE ma się zająć naciągaczami
    smsowymi.

  • 28. Data: 2011-02-09 20:44:58
    Od: " " <m...@g...pl>

    Wg mnie też jest w tym trochę racji. Poczytałem te artykuły odpowiedzi UKE.
    Wiadomo co konkurs to inne zasady. Ale jednak aby przystąpić trzeba było
    wysłać smsa, sądzę że ludzi skusiło to że pierwszy jest bezpłatny i że daje
    dostęp do tapet itp i bierze udział w loterii o milion złoty. A wiadomo, ludzi
    reszta nie interesuje do czasu aż przychodzi rachunek i tu jest pies
    pogrzebany. Jak przychodzi rachunek to się słyszy nie ja nic nie wysyłałem,
    samo się wysłało... takie tłumaczenie jak nastolatka na pytanie skąd trojany
    na kompie :)

  • 29. Data: 2011-02-09 22:17:17
    Od: z <z...@g...pl>

    m...@g...pl pisze:
> [...]
    > samo się wysłało... takie tłumaczenie jak nastolatka na pytanie skąd trojany

    Skoro tylu dorosłych ludzi się na to nabiera to możliwości są dwie:
    - dać im żółte papiery
    - ukrócić taki proceder bo jednak normalnego Kowalskiego smsy
    wprowadzają w błąd.

    Jak mi ktoś w oczy mówi że wygrałeś samochód, Wyślij smsa to go
    odbierzesz to jest to dla mnie jasny przekaz a nie "komunikacja
    marketingowa specjalnie przygotowana dla określonej grupy odbiorców" w
    której można łgać, nie domawiać, zasłaniać się drobnymi druczkami.
    Trzeba odpowiadać za swoje czyny po wszystkich stronach. Zamiast
    symbolicznych kar zasądziłbym wydanie samochodu każdemu kto dostał
    takiego smsa. Paragraf jest jasny i prosty - wyłudzenie.

  • 30. Data: 2011-02-09 23:11:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Feb 2011 23:17:17 +0100, z wrote:
    >Skoro tylu dorosłych ludzi się na to nabiera to możliwości są dwie:
    >- dać im żółte papiery
    >- ukrócić taki proceder bo jednak normalnego Kowalskiego smsy
    >wprowadzają w błąd.

    Albo nic nie robic, bo na glupote niby nie ma lekarstwa,
    ale mala grzywna czyni cuda :-)

    >Jak mi ktoś w oczy mówi że wygrałeś samochód, Wyślij smsa to go
    >odbierzesz to jest to dla mnie jasny przekaz a nie "komunikacja
    >marketingowa specjalnie przygotowana dla określonej grupy odbiorców"

    Ale to nie Era, tylko Orange oszusci i chyba Plus oszusci.
    Orange ma teraz inna sztuczke.

    Tylko ze oni tez nie sa glupi i te sms nie sa jednoznaczne.

    Chcielibysmy bardzo napisac ze wygrales BMW! Prosze nadac SMS o
    tresci BMW na 7400

    50xxxx Czy rozmawiamy z wlascicielem tego numeru? Mamy poufna
    informacje! Prosze o odpowiedz na 7400!

    Nie rozumiem? Rezygnujesz z odebrania gwarantowanej premii? Jezeli
    chcesz ja odebrac, to prosze o SMS o tresci ODBIOR na 7400!
    Dyrektor

    Przeciez jest jasno napisane - decyzja o przekazaniu laureatowi BMW
    zapadla! Prosimy wyslac SMS o tresci BMW na numer 7400. TO JEST
    PRAWDA!

    Brakuje 1 SMSa. Dokumenty wydania BMW sa gotowe do zatwierdzenia.
    Prosze wyslac 1 brakujacy SMS o tresci TAK na 7400. To koniec!

    Tu Szefowa Dzialu Nagrod, p. Maria. Potwierdzam, z polecenia
    Prezesa i Komisji Wydawania aut: BMW bedzie wydane na 100%. Prosze
    wyslac SMS na 7400!

    Reklamacja! Osoba z nr 50xxxx musi wyslac TAK na 7400. To jest
    decydujace w sprawie nagrody BMW! Dotyczy ODBIORU! To koniec

    WITAM! JESTEM PREZESEM LOTERII! BMW gotowe do odbioru. WYSLIJ TERAZ
    SMS o tresci BMW na 7400 KONIEC!

    Zaraz zamykamy biuro. Juz nie mozemy dluzej czekac! Daje Ci jeszcze
    13 minut gdy czekam na Twoj SMS o tresci TAK na 7400! Prosze wyslac
    teraz.

    Pilnie! Po raz ostatni prosimy odpisac na tego SMSa. Sprawa jest
    tak powazna, ze Komisja Nagrod postanowila zainterweniowac. Wyslij
    ODBIOR na 7400!

    Tu Departament Wydawania Nagrod! Chcielibysmy zadzwonic z
    informacja o nagrodzie. Czy moznaby dzwonic na numer 50xxxxx?
    Wyslij Tak na numer 7400!

    Koncowe postanowienie Komisji: Osoba z nr 50xxxxx musi wyslac TAK
    na 7400. To jest decydujace w sprawie nagrody BMW! Dotyczy ODBIORU!
    koniec!

    Szanowna Pani / Szanowny Panie: Prosze wyslac sms o tresci KONTAKT
    na 7400! Dotyczy nagrody -BMW o wartosci ponad 140.000zl!!

    Nie mamy kompletu danych potencjalnego LAUREATA przedostatniego
    BMW. Prosze wyslac rok urodzenia na 7400.

    Tu Kierowniczka Wydawania Nagrod! Informacja o wygranej
    telefonicznie! Czy moznaby dzwonic na numer 506xxxxx? Wyslij TAK na
    nr 7400

    Pracujaca sobota w Komisji Nagrod, bo nadal poszukiwany jest
    abonent numeru 506575265. Musimy podjac szybkie dzialania, prosze
    wyslac JESTEM na 7400. TAJNE

    Usilnie wzywamy! Wyslij tylko 1 sms o tresci BMW na 7400! Odczytasz
    oficjalne zawiadomienie! Czeka samochod! Gratulacje!

    Ostatni raz prosimy posiadacza numeru 50xxxxx o wyslanie 1 smsa o
    tresci ODBIOR na 7400. BMW czeka! Reg.: www.orange.pl
    Tu Departament Wydawania Nagrod! Ostatecznie prosimy wyslac 1 sms o
    tresci TAK na 7400! BMW zablokowano. To juz jest ostatnie
    oswiadczenie Organizatora.

    Przyszedl czasy byc powiedzial TAK! TAK chcialbym odebrac BMW w
    salonie w Warszawie! Wyslj SMS o tresci TAK na 7400! Gratulacje!
    BMW codziennie do wygrania! To naprawde kapitalne autko - mozesz je
    miec! Wyslij SMS o tresci BMW na 7400 (4,88zl). Masz juz 263034170
    pkt!
    Po raz ostatni czytasz oswiadczenie Organizatora: BMW bedzie wydane
    na 100%. Prosze wyslac 1 sms o tresci TAK na 7400. Czekamy do
    17:00!