  • 21. Data: 2009-09-10 05:32:32
    Temat: Re: EOS 50D - czas na obiektyw...
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > NIE mam 24-105 - sprawdziłem tylko, że na 24 mm ma zauważalną dystorsję. Być
    > może jednak nie jest aż tak istotna i być może te 6mm (na cropie) robią
    > różnicę.
    >
    > --
    > Lol- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    te obiektywy przeznaczone do FF podpiete na aps -c daja mniejsze bledy
    geometryczne niz np szerokokatne dla aps-c

    formlaine mozna sie dopatrzec na krotkim koncu w 17-50 tamrona lekkiej
    winiety i lekkiej dystorsji beczkowatej , sa one nieco wieksze niz np
    w podpietym 24-70 . Ale sa te bedy na tyle male , iz w praktyce nie
    wiedzac o niech ich nie widac. Poza tym mozna elektronicznie bez
    problemu wyprowadzic.
    Teoterycznym skutkiem wyprowadzenia vnietty jest wzrost szumow
    ( wprawdzie mozna go znierzyc , ale zauwazyc juz trudniej) a dla
    korekty dystorcji pogorszenie rozdzielczosci. Przyzm sie , ze nigdy
    nie mialem potrzeby usuwania dystorscji z szerokiego kata w aps-c ,
    nawet w hybrydzie na krotkim koncu nie przeszkadza. to nie sa
    znieksztalcenia wyraznie widoczne deformujace obraz w sposob nie do
    przyjecia. Przy fotorafi z uniesionym obiektywem ku gorze duzo
    wiekszym problemem sa walace sie linie,

  • 22. Data: 2009-09-10 06:33:16
    Od: h...@p...onett.pl

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    >Polecam jednak 24-105 - świetny na corpie (braknie co prawda szerokiego
    >kąta, ale z Twoich wymagań, nie jest tak potrzebny),

    80% to pejzaz

    > za to masz szkło do
    >portretu, stabilizowane,

    10% to portret

    :)

  • 23. Data: 2009-09-10 08:04:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Sep., 08:33, h...@p...onett.pl wrote:

    > 80% to pejzaz

    do pejzazu szeroki kat jest najmniej potrzebny odklad mamy mazliwosc
    latwego i bezsladowego skladania panoram.
    jakosc obrazu/rozdzielczosc bedzie lepsza niz z szerokiego kata.

  • 24. Data: 2009-09-10 08:59:24
    Od: h...@p...onett.pl

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):

    >do pejzazu szeroki kat jest najmniej potrzebny odklad mamy mazliwosc
    >latwego i bezsladowego skladania panoram.
    >jakosc obrazu/rozdzielczosc bedzie lepsza niz z szerokiego kata.

    Nie kazdemu chce sie bawic w skladanie panoram
    (umiejetnosci, czas!!)
    Zwlaszcza, jak 80% zdjec bedzie tego typu.

  • 25. Data: 2009-09-10 09:25:10
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    h...@p...onett.pl pisze:

    > Nie kazdemu chce sie bawic w skladanie panoram
    > (umiejetnosci, czas!!)
    > Zwlaszcza, jak 80% zdjec bedzie tego typu.

    oryginalnie autor ujął to tak :
    >Fotografia plenerowa (80%)
    może to i pejzaż, a może zdjęcie grupowe rodziny na tle ładnego tła.

    na swój dotychczasowy 28-135 nie narzekał pod kątem ogniskowych, lecz
    ostrości
    24-105 jest zbliżony pod względem ogniskowych do dotychczasowego i - jak
    mniemam, bo nie mogę porównać - dużo lepszy pod względem ostrości.

    ja przyznam się szczerze
    najcześciej używam w plenerze
    24-105 - rzadziej coś szerszego

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 26. Data: 2009-09-10 09:44:57
    Od: h...@p...onett.pl

    Anjay <g...@i...pl> napisał(a):

    >ja przyznam się szczerze
    >najcześciej używam w plenerze
    >24-105 - rzadziej coś szerszego

    a ja najszerzej mam 18mm i jest to za wasko jak dla mnie
    wtedy rzeczywiscie musze robic 2 zdjecia z przesunieciem
    i potem to sklejac

  • 27. Data: 2009-09-10 11:31:59
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    Konkludując powyzsze wypowiedzi...
    Najlepsze rozwiązanie dla mnie (pod względem optyki oraz ceny)
    EF 17-55 f/2.8 IS USM, lub
    Tamron 17-50 f/2.8 (czy Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR Di II LD Aspherical -
    w komentarzach na optyczne.pl mówią o dużym rozrzucie BF/FF - rzeczywiście
    ma z tym problem?)
    Droższa, cięższa, nie do końca lepsza "elka" - EF 24-105 f/4 L

    Fakt, używając EF 28-135... brakowało mi ostrości i... czasem szerokiego
    kąta... dlatego szukam czegoś szerszego w dolnym zakresie - szczególnie
    biorąc pod uwagę format APS-C (co nie oznacza, że mam to wszystko mieć w
    jednej puszce.
    I mam teraz problem, bo:
    - EF 17-55 - po lekturze testów i opinii odstrasza mnie troszkę widoczne
    winietowanie i aberracja... no i ta cena...
    - EF 17-40 - ciemniejszy, bez IS, ale "elka" i tańsza od poprzedniego...
    - EF 24-105 - ciemniejszy ale z IS, węższy, ale wg. opinii bardziej nadaje
    się na aps-c niż 17-40 (cenowo prawie to samo co 17-55)

    Sorry za zawracanie głowy, ale dzięki Waszej dyskusji staję się "madrzejszy"
    i powolutku zbliżam siędo finału mojego wyboru...

    --
    woytaski

  • 28. Data: 2009-09-10 12:42:09
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    w miedzyczasie...
    Zastanawialem sie nad uzupelnieniem obiektywu (w przypadku wyboru np EF
    24-105) o coś szerszego
    I wychodzi , że najlepszym rozwiązaniem będzie Sigma 10-20 f/4-5.6 EX DC
    HSM, ewentualnie nowa Sigma 10-20 /f 3.5 EX DC HSM.
    Tańsza od EF-S 10-22/3.5-4.5 USM, ale o porównywalnych parametrach i
    jakości.
    No i w przyszłości coś do makro, żona mi się rozsmakowała w "podglądactwie",
    więc żeby nie marudziła że kasę wydaję tylko na swoje przyjemności...;)

    pzdr
    --
    woytaski

  • 29. Data: 2009-09-10 13:09:07
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    Wojtek pisze:
> [...]

    > więc żeby nie marudziła że kasę wydaję tylko na swoje przyjemności...;)

    24-105 ma funkcję makro, ale do "podglądactwa" trzeba chyba coś więcej
    (ale na ten temat to może niech spece od makro się wypowiedzą)

    pozdrawiam
    Andrzej

    PS. kierujesz się w stronę mojego zestawu (EF-S 10-22, EF 24-105L, 85
    1.8 i 100-300) :-)

  • 30. Data: 2009-09-10 14:15:06
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-10 13:31:59 +0200, "Wojtek" <w...@o...pl> said:

    > Tamron 17-50 f/2.8 (czy Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR Di II LD Aspherical -
    > w komentarzach na optyczne.pl mówią o dużym rozrzucie BF/FF - rzeczywiście
    > ma z tym problem?)

    Żeby Ci jeszcze utrudnić dodam, że właśnie została zapowiedziana wersja
    tego obietywu ze stabilizacją. Czy będzie lepiej i na ile sprawnie
    będzie działać tamronowy VC, to trzeba jeszcze chwilę poczekać na
    wiarygodne testy, ale jeśli Ci się nie śpieszy, to może warto.

    de Fresz