  • 31. Data: 2009-09-16 07:01:16
    Temat: Re: EOS 50D - czas na obiektyw...
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    witajcie raz jeszcze...

    W zasadzie moj wybór ogranicza się już do 2 obiektywów:
    EF 17-55 f/2.8
    EF 24-105 f/4
    i teraz, pierwszy lepszy dolny zakres i jasność,
    drugi lepszy górny zakres i uszczelnienie...
    Cena obecnie praktycznie bez zmian.
    Nie ukrywam, że zależy mi bardziej na ostrości zdjęć (24 mm na cropie w
    niczym mi nie przeszkadzają) i tak zamierzam dokupić coś szerokiego (EF-S
    10-22 lub Sigma 10-20)
    W trakcie dyskusji pojawiły się opinie o dużym rozrzucie jakościowym (na
    forach dużo opinii pozytywnych i negatywnych w przypadku 24-105) W sumie już
    sam nie wiem czy dotyczy to jedynie BF/FF czy właśnie ostrości...
    Jeśli BF/FF to w przypadku EOS50D raczej nie powienien mieć wpływu
    (możliwość mikroregulacji)
    W związku z powyższym - bać się zakupu 24-105?

    pzdr.
    --
    woytaski

  • 32. Data: 2009-09-16 08:09:03
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Wojtek napisał(a):
    > witajcie raz jeszcze...
    >
    > W zasadzie moj wybór ogranicza sie ju? do 2 obiektywów:
    > EF 17-55 f/2.8
    > EF 24-105 f/4
    > i teraz, pierwszy lepszy dolny zakres i jasno?ae,
    > drugi lepszy górny zakres i uszczelnienie...
    > Cena obecnie praktycznie bez zmian.
    > Nie ukrywam, ?e zale?y mi bardziej na ostro?ci zdjeae (24 mm na cropie w
    > niczym mi nie przeszkadzaj?) i tak zamierzam dokupiae co? szerokiego (EF-S
    > 10-22 lub Sigma 10-20)

    To jeszcze ci namącę :-)

    1) Mam 10-22 i 17-55.
    I cieszę się, że zakresy ogniskowych na siebie zachodzą. Upraszczając:
    - pierwszy zakładam jak idę fotografować głównie MIEJSCA,
    - drugi jak idę fotografować głównie LUDZI.
    Dla mnie krytyczny zakres ogniskowych to okolice eq 28-35mm dla małego
    obrazka. Dzięki zachodzeniu zakresów ogniskowych nie mam dużego
    problemu, że w danym momencie mam założony "nie ten" obiektyw.
    Nie twierdzę, że każdy tak ma zrobić, tylko zwracam uwagę na różnicę
    pomiędzy samym pokryciem zakresu ogniskowych, a WYGODNYMI zakresami
    zoomów. Twoje wygodne zakresy mogą się oczywiście różnić od moich.

    2) Zakładam, że kupiłeś tego 50D niedawno, więc parę lat go poużywasz
    (ja swojego 350D używam od 4 lat) i nie zamieniasz w najbliższej
    przyszłości na korpus FF. Dopasuj więc sobie zakresy ogniskowych
    obiektywów do matrycy cropowej i idź rób zdjęcia. :-)
    Zresztą jeśli kiedyś stwierdzisz, że potrzebujesz systemu FF, może wcale
    to nie będzie Canon? :-)

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 33. Data: 2009-09-16 08:34:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Sep., 09:01, "Wojtek" <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    > (możliwość mikroregulacji)
    > W związku z powyższym - bać się zakupu 24-105?

    mysle , ze nikt na to pytanie nie jest udzielic odpowiedzi za Ciebie ,
    tak jak nikt nuie zadecyduje Za Cebiue czy masz zjesc kotlet po
    parysku czy sznycel mielony.

    obydwa obiektywy maja pewne cechy , ktorych nie ma obiekty drugi.
    jesli zdecydujesz sie na 17-55 czasem bedzie brakowac dluzszych
    ogniskowych.
    jesli zdecydujesz sie na 24-105 czasem bedzie brakowac szerokiego
    kata ( tego brakuje czesciej niz dluzszej ogniskowej).
    17-55 ma jasniejszy obiektyw , to sie przydaje , rysuje nieco ostrzej
    niz 24 105 - ale ten drugi i tak rysuje b dobrze iz w praktycewiecej
    niz wystarcza.

    17-55 podchodzi tylko do aps c
    24-105 rowniez do FF , ale jesli w przyszlosci zdecydujesz sie na FF
    to byc moze pojawia sie obiektyw lepszy od tego 24-105 i wowczas
    kupilbys aktualny.
    17-55 sprzedaje sie latwo , choc to oczywiste ze po czasie ze strata
    ( po stronie pasyw pozostaja wykonane nim dobre zdjecia)

    jesli kupisz 17-55 to kiedys warto do niego 70-200
    jesli kupisz 24-105 to koniecznie trzeba szerszy jakis z zakresu
    12-20 .

    17-55 przydjae sie do obslugi imprez w malych pomieszczeniach
    ( mieszkania )
    24-105 do obslugi imprez w duzych pomieszczeniach - kosciol , sala
    gimnastyczna , koncertowa.

    wycieczki - chyba bardziej przydatny bedzie 24-105 - zawsze mozna
    panorame pleneru zrobic.

    w tej sytuacji poszedlbym do sklepu , wykonal zdjecia obydwoma i
    zatrzymal ten , z ktorego zdjecia subiektywnie bardziej mi
    odpowiadaja , i ktory obiektyw lepiej lezy mi w rece ( czytaj
    obsludze) -tak intuicyjnie chyba bym wybral .... no tez nie wiem ;-)

  • 34. Data: 2009-09-17 10:03:55
    Od: "Tomek" <a...@g...pl>

  • 35. Data: 2009-09-17 10:17:02
    Od: "Tomek" <a...@g...pl>

    Jeszcze raz, bo ostatni post poszedł bez treści ;).

    Mam 50D i po podobnym rozważaniu jak Ty zdecydowałem się na 24-105/4L. W moim
    przypadku znacznie ważniejszy od szerokiego kąta był zakres >55mm - szkło to
    miało być z definicji typowym szkłem użytkowym i tu objawiają się jego
    przewagi - większy zakres, super wykonanie, szczelny, solidny. Dodatkowo mając
    wizję FF nie chciałem bawić się w wymianę całej optyki - swoją sprawdzoną i
    nową oddałbym w czyjeś ręce mając nadzieję, że ktoś będzie równie uczciwy... ;).

    17-55 jest szerszy i jaśniejszy - jeśli ktoś zamierza robić śluby/etc ma to
    znaczenie - w moim przypadku nie miało a do portretów i tak DUZO bardziej wolę
    zapiąć Canona 85/1.8. I taki też zestaw wydaje mi się optymalny - 24-105/4l +
    85/1.8/lub jeśli ktoś woli szerzej 50/1.4 i coś długiego.

    17-55 to także super szkło i pewnie dlatego każdy musi raz podjąć tą decyzję
    (vide liczba pytań na CB ;) ).

    Pzdr
    Tomek

  • 36. Data: 2009-09-17 10:17:12