  • 11. Data: 2009-05-25 07:45:15
    Temat: Re: EOS 40D, 500D, 450D, 1000D, ktory wybrac?
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    Howk pisze:
    > 1000d = 1600zł
    > 40d = 2800zł
    >
    > Jak korzystasz z wszystkich punktów AF to lepszy 40d jak tylko ze
    > środkowego to bez znaczenia.
    > I pamiętaj, że 40d nie ma sprawnego LV (w porównaniu z 1000d)
    > Do normalnego użytkowania 1000d dla biednego onanisty sprzętowego 40d.

    Dlaczego onanisty? Wnoszę, że pewnie sam podjąłeś decyzję właśnie taką
    jaką doradzasz...
    Rzeczowo:
    40D, 50D to dużo lepsze puszki, pod każdym względem. Użyłbym określenia,
    że ten aparat klei się do ręki. Powiedziałbym, że jeśli chodzi o
    uniwersalność zastosowania to jest to jedna z najlepszych puszek canona
    - osiągami i jakością porównywalne 1DMark III. I nie jest to wyłącznie
    moja opinia (Ken Rockwell uważa tak samo :)).
    Różnica w xxD a xxD jest taka jak pomiędzy mercedesem klasy A a
    mercedesem klasy C... Jedno i drugie jeździ...
    Idź do sklepu, weż oba aparaty w dłoń... postrzelaj... Sam się przekonasz.

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio

  • 12. Data: 2009-05-25 08:45:50
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    kurdybanek pisze:
    > Poważnym ograniczeniem 40d jest też to, że w trybie fotografowania plażowego
    > nie rozpoznaje pupy oraz nie kręci filmików i nie robi fiku-miku.

    zarty zartami, ale polowa przydatnych rzeczy nie dziala w 40D w trybach
    temataycznych, ze nie wspomne o tym, ze tych trybow jest za malo, nie ma
    takich wrecz podstawowych jak portret w nocy. Wlasciwie nie da sie tym
    body zrobic dobrego zdjecia bez przeczytania instrukcji, ktora liczy
    sobie ponad 100 stron. Gdzie sens, gdzie logika :DDD LOL

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 13. Data: 2009-05-25 08:56:48
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Bernard Wybierała" <b...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > klasy C... Jedno i drugie jeździ...
    > Idź do sklepu, weż oba aparaty w dłoń... postrzelaj... Sam się przekonasz.

    A ja też uważam że jak pytający pyta się tylko który wybrać a nie pisze
    czego oczekuje to niech kupi sobie 1000D. Zresztą z tym doradzaniem np
    pomiędzy 1000D a 450D to widziałem ostanio wypowiedź na grupie coś mniej
    więcej tak "1000D ma 8 MPx więc mało więc powiem żeby sobie kupił 450D" W
    sklepie jak kupowałem sobie torbę to podobne argumenty słyszałem "1000D jest
    trochę okrojony więc lepiej pan weźmie 450D" No fakt - jest okrojony ale
    może naprawdę nie potrzeba komus 2 Mpx więcej i więcej punktów AF. Jak się
    nie wie co chce kupujący albo lepiej - sam kupujący nie wie co chce to po
    takie rady są o kant d...

  • 14. Data: 2009-05-25 09:06:13
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Agent pisze:

> [...]
    > punktów AF. Jak się nie wie co chce kupujący albo lepiej - sam kupujący
    > nie wie co chce to po takie rady są o kant d...

    wprawdzie pytanie dotyczylo optymalnego wyboru pod wzgledem ceny, ale w
    sumie masz racje. Z drugiej strony obsludze w sklepie trudno sie dziwic,
    im wieksza cena tym wiekszy zysk, a ciezko znalesc sklep ktorym pracuje
    fachowiec i pasjonata.

    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 15. Data: 2009-05-25 09:13:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Howk pisze:

    > Jak korzystasz z wszystkich punktów AF to lepszy 40d jak tylko ze
    > środkowego to bez znaczenia.
    > I pamiętaj, że 40d nie ma sprawnego LV (w porównaniu z 1000d)

    Och, wow, LV najważniejsze... No i jeszcze MP3 ie odtwarza!

    > Do normalnego użytkowania 1000d dla biednego onanisty sprzętowego 40d.

    Raczej odwrotnie...

  • 16. Data: 2009-05-25 09:26:14
    Od: "mzmich88" <U...@p...fm>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Bernard Wybierała" <b...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:gvdis4$5j7$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    no wlasnie - czyli jak wyglda kwestia LV w 40D?

    znalazlem cos takiego
    http://www.metacafe.com/watch/809636/canon_eos_40d_l
    ive_view_demonstration/

    na czym polega ta niesprawnosc?

    michal

  • 17. Data: 2009-05-25 09:26:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "K.M.C." gvcih3$bs6$...@i...gazeta.pl

    > imo jesli to Twoja pasja, to zaden nie ma lepszego stosunku cena/jakosc niz 40D

    IMO większa tkliwość i nowszy procesor oraz nieco większa rozdzielczość
    i nowsza matryca -- warte to znacznie więcej niż różnica ceny. IMO już
    przed rokiem 40 D był nieświeży.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2009-05-25 09:27:50
    Od: j...@a...at

    On 25 Mai, 08:26, Howk <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > I pamiętaj, że 40d nie ma sprawnego LV (w porównaniu z 1000d)
    > Do normalnego użytkowania 1000d dla biednego onanisty sprzętowego 40d.

    40 d to aparat semiprofesjonalny , albo profesjonalny w klasie aps-c.
    ma wszystkie cechy wyzszych modeli canona i b. dobre opinie
    uzytkownikow- konstrukcja sie sprawdzila.

    pozostale wymienione to urlopowe zabawki.
    jesli fotografujesz regularnie i intesywnie to zdecydowanie 40 d

    jesli tylko okazjonalnie "od swieta " to zaden z pozostalych - sa do
    tego celu lepsze.

    uzywajac 40d bedziesz czesto zaskakiwany pozytywnie jakoscia zdjec-
    pozostale bedziesz czesto musial sie wq..c

    XXX

  • 19. Data: 2009-05-25 09:41:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    >
    > pozostale wymienione to urlopowe zabawki.
    > jesli fotografujesz regularnie i intesywnie to zdecydowanie 40 d

    Zawodowo i profesjonalnie od prawie roku fotografuję 450D. No ale ja
    potrafię obsługiwać aparat, co w sumie nie jest powodem do chwalenia, bo
    to czynność trochę może bardziej skomplikowana od mycia zębów (z drugiej
    strony patrząc czasem ludziom w paszcze odnoszę wrażenie, że jest to
    jednak czynność skomplikowana). Gdyby cokolwiek było z tym aparatem nie
    tak, to bym go zmienił, ale jakoś nie ma powodu, a kupowanie sprzętu
    foto dla zasady zupełnie mnie nie rajcuje. Dla chwalenia również, bo
    trochę śmieszne jest obecnie chwalenie się sprzętem foto - trochę jak
    chwalenie się, że się posiada samochód albo telewizor (nota bene tych
    też nie posiadam).

    Polecam jednak 1000D. Umożliwia on to samo praktycznie co pozostałe
    modele przy niskiej cenie. Nadmiaru funkcji praktycznie się nie
    wykorzystuje, a najczęściej będą tylko przeszkadzać.

    Wadą tego sprzętu (450D) jest mała dynamika, ale dotyczy to jedynie tych
    użytkowników, którzy potrafią obsługiwać photoshopa w stopniu trochę
    bardziej zaawansowanym.

    > uzywajac 40d bedziesz czesto zaskakiwany pozytywnie jakoscia zdjec-
    > pozostale bedziesz czesto musial sie wq..c

    Ja się w każdym razie nie wq..c, co by to nie znaczyło.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 20. Data: 2009-05-25 09:46:20
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "mzmich88" <U...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > no wlasnie - czyli jak wyglda kwestia LV w 40D?

> [...]

    Jak koniecznie chcesz LV to tylko sony A300, A350. LV w canonach przydac się
    może do scen gdzie nie np nie chcesz się schylać itp ( np macro).