    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: EOS 40D, 500D, 450D, 1000D, ktory wybrac?
    Date: Mon, 25 May 2009 11:41:27 +0200
    Sender: j...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    j...@a...at pisze:
    > 40 d to aparat semiprofesjonalny , albo profesjonalny w klasie aps-c.
    > ma wszystkie cechy wyzszych modeli canona i b. dobre opinie
    > uzytkownikow- konstrukcja sie sprawdzila.
    >
    > pozostale wymienione to urlopowe zabawki.
    > jesli fotografujesz regularnie i intesywnie to zdecydowanie 40 d

    Zawodowo i profesjonalnie od prawie roku fotografuję 450D. No ale ja
    potrafię obsługiwać aparat, co w sumie nie jest powodem do chwalenia, bo
    to czynność trochę może bardziej skomplikowana od mycia zębów (z drugiej
    strony patrząc czasem ludziom w paszcze odnoszę wrażenie, że jest to
    jednak czynność skomplikowana). Gdyby cokolwiek było z tym aparatem nie
    tak, to bym go zmienił, ale jakoś nie ma powodu, a kupowanie sprzętu
    foto dla zasady zupełnie mnie nie rajcuje. Dla chwalenia również, bo
    trochę śmieszne jest obecnie chwalenie się sprzętem foto - trochę jak
    chwalenie się, że się posiada samochód albo telewizor (nota bene tych
    też nie posiadam).

    Polecam jednak 1000D. Umożliwia on to samo praktycznie co pozostałe
    modele przy niskiej cenie. Nadmiaru funkcji praktycznie się nie
    wykorzystuje, a najczęściej będą tylko przeszkadzać.

    Wadą tego sprzętu (450D) jest mała dynamika, ale dotyczy to jedynie tych
    użytkowników, którzy potrafią obsługiwać photoshopa w stopniu trochę
    bardziej zaawansowanym.

    > uzywajac 40d bedziesz czesto zaskakiwany pozytywnie jakoscia zdjec-
    > pozostale bedziesz czesto musial sie wq..c

    Ja się w każdym razie nie wq..c, co by to nie znaczyło.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl