  • Data: 2009-05-25 10:51:33
    Temat: Re: EOS 40D, 500D, 450D, 1000D, ktory wybrac?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Mai, 11:41, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Zawodowo i profesjonalnie od prawie roku fotografuję 450D. No ale ja
    > potrafię obsługiwać aparat, co w sumie nie jest powodem do chwalenia, bo
    > to czynność trochę może bardziej skomplikowana od mycia zębów (z drugiej
    > strony patrząc czasem ludziom w paszcze odnoszę wrażenie, że jest to
    > jednak czynność skomplikowana). Gdyby cokolwiek było z tym aparatem nie
    > tak, to bym go zmienił, ale jakoś nie ma powodu, a kupowanie sprzętu
    > foto dla zasady zupełnie mnie nie rajcuje. Dla chwalenia również, bo
    > trochę śmieszne jest obecnie chwalenie się sprzętem foto - trochę jak
> [...]

    to czysta demagogia co piszesz.
    z tego , ze wydaje ci sie ze potrafisz obslugiwac akurat ten aparat
    wcale nie wynika ze jest on dobry.
    moge przetoczyc tutaj innych autorow robiacych zdjecia
    nieporownywalnie lepsze nie poslugujacych sie c 450 d.
    w ten sposb moznaby argumnetowac , ze jednak innymi dochodzi sie do
    lepszych wynikow - co byloby rownie demagogicznym argumentem.

    sa konkretne parametry techniczne tych konstrucji pozwalajace je
    obiektywnie porownac.
    a co zrobi z tymi aparatami konkretny uzytkownik - to bardzo
    subiektywne i tego nie wiemy jak bedzie je mogl wykorzystac.

    wybacz ale argumnet, ze inny aparat taki ktory akurat masz i uwazasz
    ze robisz nim dobre zdejcia jest lepszy
    jest delikatnie mowiac nierzetlny w stosunku do pytajacego.

    a konkretne wazne roznice z punktu widzenia uzytkownika na korzysc
    c40d

    -wieksza matowka - b wazne szczegolnie dla osob noszacych okulary.
    -zdecydowanie lepsza amortyzacja lustra , cichsza praca , mniejsze
    wstrzasy.
    ze wzgledu na wieksza mase obudowy mozna z reki stosowac dluzsze czasy
    naswietlenia - w moim przypadku bylo to nawet do 4 ev bez wiekszego
    poruszenia. - wazne
    - zdecydowanie lepsza praca ukladu AF w detekcji fazy ,znacznie mniej
    zdjec nietrafionych - b .wazne
    - szybsza praca AF
    - wieksza czestotliwosc robienia zdjec - wazne jesli robisz np sport
    albo HDR z reki
    - joystik do wyboru punktow AF - szybka mozliwosc zmiany , pozwala na
    unikanie przekadrowania co odbija sie czesto na ostrosci
    - dodatkowe kolko do nastwy - duzo latwiejsza obsluga .
    - zdecydowanie lepszy obraz z matrycy ,lepsze odwzorowanie
    szczegolu , lepsza dynamika - b wazne - to wazne czy juz raw bez
    obrobki daje zadawalajace wyniki , czy trzeba dlubac aby cos poprawic.

    to najistotniejsze roznice ktory wyczuwamy prze robieniu kazdego
    zdjecia.

    te tansze modele maja tylko jedna pozytywna ceche : maly pobor pradu i
    duza wytrzymalosc baterii , sa tez lekkie - dlatego odpowiednie na
    urlop np do samolotu.

    XXX