  • Data: 2009-05-25 13:53:26
    Temat: Re: EOS 40D, 500D, 450D, 1000D, ktory wybrac?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. pisze:
    > Dlatego też nie można obiektywnie powiedzieć, że 40/50D będzie lepszy.
    > Szczególnie po tak zadanym pytaniu, które sugeruje całkowite dyletanctwo
    > w tej dziedzinie. Bo jak ktoś robi na auto i nawet wybór punktu AF
    > zostawia automatyce, to i te dodatkowe kółka i większa matówka i różne
    > tryby ustawień są jak psu na budę.

    Osobiście uważam że chyba we wszystkich canonkach tych punktów jest zbyt
    mało, by można ich używać z pełnym zaufaniem, zwłaszcza z jasnymi,
    otwartymi szkłami. W każdym razie zawsze używam środkowego i przekadrowuję.

    > A co do większej ilości trybów tematycznych - mój brat, który fotografią
    > się nie pasjonuje, na początku trochę zagubił się w wyszukiwaniu
    > właściwych trybów tematycznych, gdy nie mógł znaleźć właściwie
    > nazwanego, a nie wiedział, który inny by pasował. Tak więc i mniej
    > trybów typu zachód słońca, tym aparat jednak lepszy

    Tryby tematyczne to typowe mnożenie bytów, których sens istnienia wmawia
    się zielonym właścicielom. Ot, taka karta przetargowa w marketach, ''kto
    ma więcej''. Nie znam nikogo, kto by się w tym łapał, a jeśli już dałby
    radę, to po prostu stosuje ''brain mode'' olewając to dziadostwo,
    zresztą najczęściej dające fatalne efekty.

    Tak mi się skojarzyło - znakomita większość odtwarzaczy mp3 czy różnych
    wież, kin domowych itd. ma pełno presetów korektorów o kretyńskich
    nazwach ''disco'', ''rock'' itd. A zwykle brakuje prostej, a jakże
    użytecznej korekcji tonów niskich i wysokich dostępnych bez
    przechodzenia przez dziesięć stron menu.

    AF w całej tej serii pracuje podobnie, żeby nie powiedzieć identycznie.

    > Na pewno budowa aparatu ma wpływ na przyjemność z użytkowania. Na pewno
    > 40D jest solidną konstrukcją, a 450D, czy 1000D robi przy nim wrażenie
    > plastikowej zabawki, która zaraz się rozpadnie, ale czy te wrażenia to
    > powód do zapłacenia 1000zł więcej - niech pytający sam rozpatrzy to w
    > sklepie, przymierzając oba do ręki.

    Kiedyś pisałem - większość rzeczy mających być solidnymi ze względu na
    półkę sklepową okazało się być kitem dla naiwnych ludzików nie mających
    podstawowego wyczucia w naukach ścisłych. Uszczelka w Garminie
    ''odpornym na wszystko'' rozleciała się po pół roku, magnezowa obudowa
    palma pękła po upadku, druga (aluminium) wgniotła się na amen, g9,
    podobno solidny kompakt z najwyższej półki jest pełen śmieci w
    obiektywie powoli dyskwalifikujących ten aparat, jakiś telefon, Ericsson
    dla wspinaczy (tak był reklamowany) rozwalił się po pierwszym lądowaniu
    na dywanie. Takich przypadków mam jeszcze kilka - super latarki
    ''wojskowe'' z niestykającymi wyłącznikami, wyszczerbione noże za dwie
    stówki itd.
    Nie wierzę już w krasnoludki, zajrzałem do tych wszystkich wynalazków i
    zobaczyłem wielką lipę. Używam amatorskich aparatów w plastikowych
    obudowach, a do nawigacji mam przerobioną navię za 200zł, która jest
    znacznie bardziej sprawna od garminów i palmów.

    Bzdura, pobór prądu jest taki sam, a pojemności baterii zwykle są
    mniejsze od tych w dwucyfrowych modelach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl